Autor Wątek: Przeróbka instalacji I generacji na II generacje  (Przeczytany 5339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« dnia: Wrzesień 19, 2008, 17:45:48 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Witam! Tak jak w opisie jestem użytkownikiem Poloneza 1,6 GSi z instalacją gazową I generacji (reduktor produkcji LOVATO, ma około 2 miesiące od momentu regeneracji) Chciałbym ją przerobić na instalacje II generacji.  Zwracam się do was z zapytaniem jaką centralkę sterującą polecacie. Ja zastanawiałem się nad STAG-150 albo Bingo S, jednak po rozmowie z gazownikami dowiedziałem się, że lepszy jest Bingo S do Poloneza, bo STAG są wolne z odczytem danych z sondy. Jaką centralkę sterującą polecacie do tego silnika poza tymi dwoma, albo która z nich jest wg. was lepsza?
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2008, 19:49:14 pm »

marcij

  • Gość
A jest sens wogole to zmieniac ? Jak jezdzi w miare dobrze na tym co jest , to bym nie kombinowal , bo z taka "elektronika" to tez roznie czasami bywa. Jest takie madre powiedzenie ze dobrego sie na lepsze nie zmienia.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2008, 20:36:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dokładniemarcij,

a jakie są przesłanki do tej zmiany? za duzo pali, coś jest nie tak czy co?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2008, 22:50:29 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
dokładnie pali gazu jak dla mnie za dużo, w trasie 11-13 L, w mieście 14-15 L. Był już u trzech różnych gazowników każdy skręca go ile może na analizatorze spalin i diabli to daje:/ Regeneracje reduktora zrobiłem sam ale też to nic nie pomogło:/ I denerwujące są strzały gazu pojawiające się często podczas ruszania. Ogólnie mam bardzo duże zastrzeżenia co do jakości emulatora sondy lambda i wtryskiwaczy zamontowanych przez poprzedniego właściciela, widać że było to robione po możliwie jak najniższych kosztach:/
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2008, 22:55:07 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
zamontowanie sterownika na niewiele sie zda tak na prawdę

sprawdz inne mozliwe powody złego dzialania silnika- te strzały i inne rzeczy i muszą i najprawdopodobniej nie są one winą instalacji gazowej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2008, 23:05:36 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
już wszystko było zmienione: świece, przewody WN, krokowiec, cewka, czujnik temp. wody i powietrza. Sonda lambda była sprawdzana i działa ok, czujnik położenia wału wyczyszczony wiec sam nie wiem co to może już być:/
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2008, 10:08:46 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
pawlack, a jak masz ogrzewanie podłączone ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2008, 10:34:33 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Tego to nie wiem, nie przyglądałem się temu. A jak powinno być to dziś na to spojrzę sobie:)
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2008, 11:19:59 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Powinno wychodzić z bloku iść do parownika później do nagrzewnicy i z powrotem do bloku. Jak masz na trójnikach to jest źle. U mnie tak było. Po zmianie spalanie spadło o 1/4.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2008, 11:27:17 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "matucha"
Powinno wychodzić z bloku iść do parownika później do nagrzewnicy i z powrotem do bloku. Jak masz na trójnikach to jest źle. U mnie tak było. Po zmianie spalanie spadło o 1/4.


czy w plusie nagrzewica chodzi caly czas? tj. czy mamy ustawiane zimne powietrze czy ciepłe?
bo jak nie to chyba tak jest kiepsko

a jeszcze do znawców GSI czy tam tak samo jak np. w GLE jest podgrzewanie kolektora dolotowego? jak tak to weżyk od kolektora jest idealny do wpięcia szeregowego

z góry przepraszam za swoją niewiedzę
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 20, 2008, 11:36:32 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zoltanno#1930, dokładnie w Plusie nagrzewnica cały czas jest gorąca. Przełącznik na powietrze zimne/ciepłe po prostu zmienia Ci "drogę" przelotu powietrza. W minusie jak przełączałeś z cielego na zimne to czekasz aż nagrzewnica wystygnie, a w Plusie masz chłodno od razu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2008, 12:24:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
czyli tak jak powinno być..

a jak z podgrzewaniem kolektora?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2008, 12:44:05 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Niestety jest na trójnikach. Czyli czekałaby mnie przeróbka:/
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 20, 2008, 12:46:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
pawlack, zrobisz sam. Koszt jakieś 30 zł. wszystko co potrzebowałem to 3m węża do gorącej wody i łączniki do węży- nie wyjmowałem tych od nagrzewnicy tylko dołożyłem do nich, bo naprawdę ciężko je założyć. Tak samo z tyłu bloku przy ścianie grodziowej.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 20, 2008, 14:35:47 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Będę chyba musiał podjechać do Ciebie zobaczyć jak to wygląda, bo znając siebie to coś skopie:) Wiadomo, zawsze się łatwiej robi jak się ma podkładkę:P
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Przeróbka instalacji I generacji na II generacje
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 20, 2008, 18:41:24 pm »

marcij

  • Gość
trasa troche duzo , ale jak moj 1.4 lyknie tylko 14 w miescie to sie ciesze ze malo spali. Zazwyczaj to tak 15-16 spokojnie wciaga , przy delikatniej jezdzie oczywiscie.  Na trasie kolo 10 lyka.