Autor Wątek: termometr na parowniku  (Przeczytany 2224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

termometr na parowniku
« dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:23:26 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
jakisz czas temu urwal mi sie termometr ktory byl przyczepiony do parowmina i odpowiadal za odczyt temp. pozwalajacy na przelaczenie sie na lpg z wachy po dodaniu gazu...

wie ktos moze co to jest za ustrojstwo jakie ma oznaczenie szukalem w sklepie elektronicznym ale babka nie wiedziala o co mi chodzi, a jak bylem dzis u gazownika to rozlorzyl bezradnie rece...

instalacja gazowa firmy bedini II generacji  model parownika bedini 132E
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

termometr na parowniku
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:31:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A masz jeszcze sam termometr?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

termometr na parowniku
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:35:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
matucha niestety nie gdzies sie zapodzial, mial wymiary cos kolo 4x3mm jedna nozka szla do masy a droga do kabla do centralki, a byl koloru niebieskiego...

[ Dodano: 24 Wrz 2008 16:43 ]
to bylo podobne do tego tylko ze jak pisalem wczesniej bylo niebieski...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

termometr na parowniku
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:45:22 pm »

marcij

  • Gość
on byl odpowiedzialny za przalaczanie sie na gaz dopiro po osiagnieciu przez parownik odpowiedniej temperatury. Jesli nie korzystales z tej funkcji , to jest on niepotrzebny przy Twojej generacji instalacji. Wez sprawdz jakiej srednicy to ma gwint i powiniennes cos dobrac, to powinno byc w miare standarowe. Na allegro sa w cenie 10-20 zl, mysle ze na jakims szrocie za symboliczna zlotowke tez powiniennes znalezc

termometr na parowniku
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:45:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mateokrzyku, a może z filtra powietrza podpasi?
Kwestia kombinacji podpinania oporników ;) Jakbyś miał opornik to Ci załączy od razu bez osiągania temperatury.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

termometr na parowniku
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2008, 17:05:52 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "marcij"
on byl odpowiedzialny za przalaczanie sie na gaz dopiro po osiagnieciu przez parownik odpowiedniej temperatury


dokladnie tak

Cytat: "marcij"
Jesli nie korzystales z tej funkcji , to jest on niepotrzebny przy Twojej generacji instalacji


mi to nie przeszkadza i nie kozystalem z tego ale czasami autem smigaja rodzice, dlatego chcialbym zeby to dzialalo...

matucha a jak to dziadostwo sie nazywa nie jest to przeypadkiem kondesator??? jak tak to jakie moze on miec parametry, kupie kilka i bede dopasowywac...  :twisted:
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

termometr na parowniku
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2008, 17:06:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Opornik / rezystor. Ja 1000 sztuk kupiłem za 6,90 :P

[ Dodano: 24 Wrz 2008 17:16 ]
To już lepiej kup jakiś potencjometr o dość dużym zakresie i nim pokręć :P W tym Polonezowym ze wzrostem temperatury opór maleje. Zacznij od jakiegoś małego opornika ( od 1 Ohm np).

[ Dodano: 24 Wrz 2008 21:39 ]
A prawidłowa nazwa tego dziadostwa co potrzebujesz to termistor - teraz mi się przypomniało :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

termometr na parowniku
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2008, 22:22:11 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To jest termistor. Zmienia swoja rezystancje w zaleznosci od temperatury.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

termometr na parowniku
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2008, 22:23:26 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Tak jak już wyżej napisałem :P

Ale o ile mnie pamięć nie myli, to chyba są 2 typy. Jeden zwiększa a drugi zmniejsza rezystancję. I teraz pytanie jaki tam powinien być.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)