Witam.
Szukałem, szukałem i nic konkretnego nie znalazłem, albo bynajmniej jednoznacznej odpowiedzi i rozwiązania mojego problemu.
A więc:
Pacjent:
Atu rocznik 1996 napędzany 1.6 na Abimexie + LPG z kompem.
Objawy:
Na LPG jeździ pięknie (czasem myślę że aż za pięknie). Ale na benzynie mu się odechciało.
Problem jest o tyle meczący, gdyż ze względu na instalkę LPG z kompem odpalanie możliwe jest tylko raczej na benzynie. Co do odpalania, raz zapali, raz nie. Zawsze raczej z lekkim dodaniem gazu i przytrzymaniem go, bo inaczej od razu zgaśnie. Na ciepłym silniku ten problem jest mniej uciążliwy, gdyż czasami sam utrzymuje obroty. Silnik krokowy sprawdzany. Rusza się. Więc myślę że jest ok (tym bardziej że był zakładany silniczek z innego auta).
Główny objaw: brak pełnej mocy i problemy w wchodzeniu na obroty.
Dokładniej na postoju niby wszystko OK. Ładnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Ale gdy już chcę ruszyć muszę mu ładnie wcisnąć pedał gazu, i powoli puszczać sprzęgło, bo inaczej zgaśnie. W trasie jak już rozpędzę auto do 90 -100 km/h i przerzucę z gazu na benzynę nie ma za bardzo ochoty jechać. Dokładniej to jest tak, jak wciskam pedał (tak jak bym chciał zwiększyć prędkość) reakcja jest właściwa, ale gdy już odpuszczam pedał i chcę utrzymać prędkość to efekt jest taki jakby nie dostawał paliwa. Wcześniej jakoś jechał, ale odczuwalna była mniejsza moc silnika na benzynie w stosunku do LPG. Dolewałem do benzyny specyfiku STP do czyszczenia układu paliwowego i wtryskowego, ale nic nie pomogło. Wtryskiwacz działa, gdyż przy zdjętej obudowie filtra powietrza widziałem jak daje ładny stożek i przy oględzinach wygląda jak nówka, czyli jest czysty i błyszczący (wtryskiwacz jak by coś). Co do błędów, wcześniej wywalał błąd silniczka wolnych obrotów i czujnika MAP (czujnik podciśnienia w dolocie), ale te dwa elementy zostały wykluczonego po przez podmianę na sprawne z innego auta.
Z problemem borykam się już jakieś 2-3 tygodnie. Przy okazji wymieniłem świece, przewody WN, szczotki w alternatorze i regulator napięcia, ale żadnej poprawy nie zauważyłem
Przymierzam się jeszcze do podmiany czujnika położenia przepustnicy i podmiany komputera. Doczytałem się że być może mogę mieć problemy z ciśnieniem podawanym prze pompę paliwa.
Ewentualnie w jaki sposób mogę sprawdzić ciśnieni benzyny nie posiadając żadnego manometru i bez możliwości bezpośredniego dostępu do samej pompy w zbiorniku (zbiornik LPG we wnęce koła zapasowego).
Czekam na podpowiedzi i ewentualne sugestie odnośnie rozwiązania mojego problemu.
Pozdrawiam
Waluś