Autor Wątek: Turbo a gaźnik  (Przeczytany 8074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo a gaźnik
« dnia: Październik 10, 2008, 16:05:46 pm »

Grzesiek

  • Gość
Witam od dłuższego czasu zastanawiałem się nad turbiną zrobiłem kolektor wydechowy układ smarowania z chłodnicą oleju lecz mam pytanie jak turbo odnosi sie do gaźnika można to jakoś pogodzić? Czy rozsadzanie gaźnika jest nieuniknione może można podpasywać gaźnik z czegoś innego? a może jakoś konstrukcyjnie go zmienić tz zlikwidować przepustnice a zrobić w przerobionym dolocie przepustnice do powietrza?I jak to wygląda w kwest nastawów tz im więcej dmucha powietrza tym powinno się więcej paliwa dawać a jak to wyglądało by podczas gaźnika czy ustawić mu wspólną dawkę dla mocnego do dmuchu i jak zaczyna się rozkręcać bo nic innego nie widzę co by mogło pasować

WIEM TEMAT BYł wałkowany ALE DLA wtrysków A NIE gaźników. WIĘC proszę NIE usuwać WĄTKA

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2008, 17:13:59 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
auto na gaz ?

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2008, 17:47:12 pm »

Grzesiek

  • Gość
Tak ale to już mam rozwiązane

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2008, 20:11:42 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
mieszanka w jakims zakresie, jej sklad dyktuje polozenie plywaka, ale raczej nie w takim zakresie, jaki wymagaloby zastosowanie turbo. Moja luzna sugestia, pomysl. Sprzezenie sondy lambda z wajcha od ssania ! za pomoca jakiegos serwa. Nie wnikalem nigdy jak dokladnie to ssanie dziala, ale w sporych granicach wzbogaca mieszanke wiec moze by to w jakims zakresie zdalo egzamin. Tyle mi do glowy przychodzi

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2008, 11:28:52 am »

Grzesiek

  • Gość
No najpierw bym musiał dobrze uszczelnić i przerobić gaźnik to niema kłopotu ew zorbie mu przepustnice w dolocie aby nic nie wysadziło ani powietrze nie wirowało bo jedna przepustnica będzie zamknięta poza tym mam robiony w sumie teraz już u spawaczy dolot na mała puszkę i dojście na stożek to pokaże jak mi zrobią w temacie  stożek w polonezie ale mniejsza oto bisz mógłbyś jakoś to lepiej rozwinąć swoja wypowiedz rozwinąć ?

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2008, 11:34:33 am »

marcij

  • Gość
Rozwaz zrobienie go LPG-only. Wychodzi duzo prosciej , gaznik wyrzucasz wogole, a na benzynie pewnie i tak za duzo nie jezdzisz.

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2008, 11:43:04 am »

Grzesiek

  • Gość
Zdziwisz sie mam snoiczny mikser i nie czuć różnicy jak jest założony na pb jeżdżę raz na jakiś czas w dłużą trasę aby go przepalić.

[ Dodano: 11 Paź 2008 11:45 ]
Nie czuć różnicy tz.że jak ściągnę mikser to jedzie tak samo jak by był założony a jak widzisz podawanie gazu bez gaźnika przez a podawanie gazu przez turbinę odpada.

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2008, 16:30:31 pm »

marcij

  • Gość
Nie chodzi mi o roznice w dynamice , tylko o to ze taka konstrukacja jest znacznie prostsza. Wystarczy dac misker, przepustnice od wtryskowca i kompensacje cisnienia na parownik. Potem pojawi sie problem wzbogacania mieszanki przy doladowaniu , ale przy gazniku bedzie to samo. Ktos juz tak robil.

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2008, 18:19:08 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
mialem na mysli to ze wajcha od ssania przejmie role silnika krokowego - filozofia sterowania ta sama. tylko nie wiem czy mozna ssaniem wzbogacac w na tyle szerokim zakresie aby utrzymac sklad mieszanki dla na tyle wiekszego doladowania powietrza i czy to w ogole bedzie miec rece i nogi . Grzesiek, robiles juz te testy z mikserami co kiedys wspominales? osiagi i spalanie ?

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2008, 19:05:22 pm »

Grzesiek

  • Gość
Mam te testy ale czekam bo zostały mi 2 miksery  na 100km sprawdzić
czekam aż będzie trasa dłuższa
ale powiem że soniczny zmieścił mi się na prawie pełnej odkręconej śrubie bo takie mam nastawy tz.(sport):D w 8l przy max 130km/h

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2008, 21:26:39 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
polecam lekture "Doładowanie silników" Janusz Mysłowski.

Grzesiek jak chcesz to Ci wysle...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2008, 02:08:10 am »

Grzesiek

  • Gość
Z wielka chęcią na pewno będę wdzięczny :D
Grzesiek32221@interia.pl

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 12, 2008, 09:59:18 am »

wito

  • Gość
mateokrzyku, tez jestem chętny na te lekturę ketivsubal@gmail.com

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2008, 10:27:12 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2241
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
mateokrzyku jeśli można też byłbym chętny  dawidkolasa@wp.pl

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2008, 10:44:25 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
sciagnijcie sobie z www.torrenty.org
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2008, 16:13:45 pm »

Grzesiek

  • Gość
Dokładnie to post pytający nie chce tu spamu piszcie na pw !!

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2008, 16:53:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Macie tutaj link do tej ksiazki i po problemie

http://rapidshare.com/files/153302784/Doladowanie_silnikow_PL.rar
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 14, 2008, 22:56:48 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Grzesiek,  ty to chcesz zrobic wszystko i nic, dopiero suszyles mi glowe o swapie na rovera a teraz turbo

takich zapalencow juz tutaj kilku bylo i obstawiam ze skonczy sie na wlozeniu stozka do OHV albo na zakupie fabrycznego rovere/forda/fiatdohc

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2008, 22:58:15 pm »

Grzesiek

  • Gość
Nie z rovera zrezygnowałem to pisałem za dużo roboty z zawiechą

Turbo a gaźnik
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2008, 22:22:10 pm »

GrzesiekBP

  • Gość
a turbo na gaźniku to nie będzie wcale roboty??;P tylko założyć turbinkę podpiąć przewody i uszczelnić gaźnik;D tylko, że polonezowski Weber robi na podciśnieniu ONLY, powodzenia:D
Popieram Cie G.T.,  koleś chce robić wszystko i nic:D