silnik nie odpala za boga strzela to w gaźnik to w wydech czasami złapie na 2 gary o co może chodzić co robie źle
Jakaś pała zamieniła koła rozrzadu na walkach rozrzadu -NIE SA TAKIE SAME, najszybciej rozpoznasz je zdejmujac wszystkie 3 sztuki z silnika i porównujac odleglosc od dziury na ktora ustawiasz rozrzad(na znakach) do dziury ktora ustawia kolo na wałku. W jednym typie kol sa zaraz obok siebie w tym drugim odleglosc jest znacznie wieksza. Bedziesz miał 2 koła takie same i jedno inne. To inne idzie na walek ssacy a dwa takie same na walek wydechowy i posredni. Skoro kola sa zalozone dobrze musisz ustawic odpowiednio rorzad, kropke na małym kole na wale korbowym ustawiasz na godzine 12 -jest tam na odlewie duza kreska, potem ustawiasz kola walka rorzadu ale nie na tej blasce przykrecanej z przodu bo ona pokazuje tylko orientacyjnie tylko na nadlewach glowiczek walka z tylu tych kól- sa tam dwie grube kreski-znajdziesz bez problemu. Potem zakladasz pasek i ustawiasz najwaznijsza rzecz walek posredni- zle jego zlozenie moze sie skonczyc zniszczeniem silnika
! Wałek posredni musisz ustawic kropka na kole okolo 34 stopnie od pionu- orientacyjnie jest to pierwsza od góry sruba mocujaca napinacz. Po zlozeniu paska ZAWSZE bierzesz klucz i krecisz walem na sucho aby wykonał przynajmniej 2/3 pełne obroty(wykrec swiece)- aby wykluczyc kolizje walka posredniego i dopiero wtedy lapiesz sie za rozrusznik. Jest to konieczne poniewaz zle ustawienie wałka posredniego powoduje kolizje krzywki napedu pompy paliwa z korbowodem 2 cylindra i urwanie korbowodu lub sruby mocujacej a w skrajnych wypadkach dziure w bloku. Kolo wałka posredniego mozesz ustawic "na pałe" ale tylko wtedy gdy masz ABSOLUTNĄ pewnosc ze krzywki na wałku nie ma- bo ktos ja sciał lub jest walek bez krzywki. Uwaga ta tez dotyczy silników 2000 MPI z Argenty -mimo ze maja zalane miejsce w bloku na pompe paliwa krzywka tez wystepuje w tym silniku. Kolizyjne sa wszystkie silniki 2000 i 1800 i niektóre 1600. Zaplon w tym silniku ustawia sie na 4 cylinder wedlug instrukcji(a nie na 1 jak w wiekszosci)