Autor Wątek: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V  (Przeczytany 2140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« dnia: Październik 31, 2008, 20:45:16 pm »

Paweł_Rzeszów

  • Gość
Witam,
mam dość duży problem z moim polonezikiem tzn. pali na dotyk, ale jak się jedzie i się chce troszeczke podkręcić obroty silnika (przyśpieszać) na benzynie to się dławi tak do 3000obr/min chodzi idealnie powyżej już nie pojdzie, ale jak sobie chwileczke pochodzi tak na stałych obrotach 2000 to już zaczyna chodzić normalnie i można go "kręcić" do woli. Natomiast gdzy dojedzie się do świateł i pozostawi się na te ~30s na wolnych obrotach to się powtaża na benzynie bo na gazie chodzi idealnie (oczywiście jest spadek mocy jak przy każdym pokdku). oczywiście silnik nagrzany, bak 1/2 paliwa. I nawet sprawdzałem ciśnienie paliwa w prymitywny bo prymitywny sposób ale jest ~330 KPa (zwykły pistolet do pompowania opon z manometrek przystawiony do wyjścia z filtru paliwa).

Pozdrawiam Paweł z góry dziękuje za pomoc

Re: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2008, 21:09:19 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Paweł_Rzeszów"
I nawet sprawdzałem ciśnienie paliwa w prymitywny bo prymitywny sposób ale jest ~330 KPa (zwykły pistolet do pompowania opon z manometrek przystawiony do wyjścia z filtru paliwa).



3,3 bara to trochę mało jak na roverka, niezależnie od obrotów masz stałe to ciśnienie?
Gdzie mierzyłeś, przy pompie, przy listwie wtryskowej?
Sprawdzałes czy sonda lambda działa?
Tak profilaktycznie reset przepustnicy nie zaszkodzi.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Re: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2008, 21:43:33 pm »

Paweł_Rzeszów

  • Gość
3,3 bara to trochę mało jak na roverka, niezależnie od obrotów masz stałe to ciśnienie?
Gdzie mierzyłeś, przy pompie, przy listwie wtryskowej?
Sprawdzałes czy sonda lambda działa?
Tak profilaktycznie reset przepustnicy nie zaszkodzi.[/quote]



w instrukcji pisało 320KPa to nie wiem, a czy przy wyższych obr jest to samo to już tego nie wiem nie mam jak sprawdzić :( ciśnienie mieżyłem przy listwie, a jak moge sprawdzić sąde? i jak zrobić reset ? odłaczyć kleme juz prubowałem.

Pozdrawiam Paweł

Re: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2008, 21:57:20 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Paweł_Rzeszów"

w instrukcji pisało 320KPa to nie wiem, a czy przy wyższych obr jest to samo to już tego nie wiem nie mam jak sprawdzić :( ciśnienie mieżyłem przy listwie, a jak moge sprawdzić sąde? i jak zrobić reset ? odłaczyć kleme juz prubowałem.


No więc  jest tak napisane w morawskim, natomiast w literaturze dot. rovera ciśnienie podawane jest jako większe - Senn by tutaj naświetlił dobrze temat (a swoją drogą to chyba już był o tym temat na forum - poszukaj w archiwum).

w kolektor wydechowy masz wkręconą sondę lambda, podepnij się pod kabel wychodzący z sondy (masę złap z akumulatora, + z sondy) obserwuj napięcie 0-1V (ma "płynnie latać od ~0,3-0,8). Reset przepustnicy (też opisywany na forum) 5x otwórz max przepustnicę, później ruszy się krokowiec (lekko ruszy się przepustnica) następnie odpal na benzynie i czekaj aż włączy się wentylator chłodnicy - nie wciskaj gazu - dopóki się nie włączy wnetyl nie wolno tego robić.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Re: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2008, 22:17:13 pm »

Paweł_Rzeszów

  • Gość
No więc  jest tak napisane w morawskim, natomiast w literaturze dot. rovera ciśnienie podawane jest jako większe - Senn by tutaj naświetlił dobrze temat (a swoją drogą to chyba już był o tym temat na forum - poszukaj w archiwum).

w kolektor wydechowy masz wkręconą sondę lambda, podepnij się pod kabel wychodzący z sondy (masę złap z akumulatora, + z sondy) obserwuj napięcie 0-1V (ma "płynnie latać od ~0,3-0,8). Reset przepustnicy (też opisywany na forum) 5x otwórz max przepustnicę, później ruszy się krokowiec (lekko ruszy się przepustnica) następnie odpal na benzynie i czekaj aż włączy się wentylator chłodnicy - nie wciskaj gazu - dopóki się nie włączy wnetyl nie wolno tego robić.[/quote]



ale czy to normalne że silniczek krokowy się dość głośno  porusza przy wyłączeniu stacyjki

Re: Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2008, 22:31:56 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Paweł_Rzeszów"

ale czy to normalne że silniczek krokowy się dość głośno  porusza przy wyłączeniu stacyjki


Normalne... :)

Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2008, 22:39:56 pm »

Paweł_Rzeszów

  • Gość
Cytat: "maciejowski"
Paweł_Rzeszów, używaj cytowania bo kiepsko sie to czyta


oki postaram się na przyszłość.

DZIĘKUJE ZA POMOC !!!!!!!!!!!!!!!!

Brak mocy Polonez 1,4 GLI 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2008, 22:44:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jimo zapomniał dodać, że jeszcze trzeba do resetu przepustnicy przekręcić stacyjkę na poz. zapłon a po poruszaniu przepustnicą 5x nie wyłaczac i nie odpalać ponownie, tylko docisnąc kluczyk i zapalić
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r