Autor Wątek: SONDA LAMBDA  (Przeczytany 1659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SONDA LAMBDA
« dnia: Listopad 02, 2008, 23:11:57 pm »

ostus

  • Gość
Witam !
Nie dawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą (w warsztacie),po odbiorze samochodu zaczął się się zapaląć"check" - przy rozgrzanym silniku.
Po podpięciu kompa wyszło że sonda nie daje sygnału.Nic. 496mV- non stop.
Podłączył(mechanik) swoją sondę i też nic (oczywiście grzał ją palnikiem).
Poradził mi sprawdzić połączenia.W aucie mam również GAZ,więc może jest jakaś emulacja sondy?.
Wczoraj zauważyłem że w komorze silnika jest jakiś wolny przewód z oczkiem (czarno-czerwony chyba),wychodzi z wiązki obok czujnika podciśnienia MAP.
No to ja zaraz do mechaników co składali motor,ale oni zaraz się zaparli że ten przewód był nie podłączony.
Mam w domu booka Morawskiego i jakieś są schematy(a raczej rysunek wiązki silnika),i na tym rysunku jest zaznaczona masa sondy Lambda, właśnie gdzieś obok tgego czujnika (podc.)
Gdzie ta masa ma być podpięta ?
Jeżel ktoś ma tagiego pojazda to proszę zerknąć i dać mi znać.
                                                                     
Pozdrawiam wszystkich !

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2008, 07:48:58 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
szukasz wrozki? jaki to poldek????
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2008, 07:53:58 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
atu 1.6 GSI 2001r.

Nie jestem pewien na 100% bo nie mogłem zerknąć, ale u mnie jest to podłączone do uchwytu kolektora ( ssącego -  nie wydechowego ). Przy tych jego "podporach". Ogólnie jak podłączysz gdziekolwiek do silnika to będzie dobrze.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2008, 10:19:12 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1246
W abimexie oczko było  podłączone do kolektora wydechowego. Podłącz tak samo u siebie.
Ale podejrzewam że spieprzyła sie sama sonda skoro nie daje jakiejkolwiek zmiany sygnału.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2008, 18:18:05 pm »

ostus

  • Gość
cze !
pisałem już dzisiaj ale chyba nie poszło...
Polonez jest na wtrysku multec XM.podłącze to pod kolektor ssący,zobaczymy...(o ile to jest ta masa sondy)

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2008, 19:04:15 pm »

wito

  • Gość
no na 100% ten przewód jest podłączony do kolektora ssącego, teraz sprawdziłem  :) ale czy to jest masa sondy nie wiem pozdro.

SONDA LAMBDA
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2008, 13:25:39 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1246
Cytat: "BARTEK#1925"
według mnie to gdzie nie podczepisz do silnika (el. metalowego, nieruchomego), to nie ma znaczenia, przecież cały silnik ma połączenie kablem masowym (plecionka) do budy :)

I tu sie mylisz. Spadek napęcia na przewodzie masowym silnik-buda może wynosić kilkaset mV - to juz wystarczy żeby komp myślał że mieszanka jest za uboga.
Nie kombinuj chlopaku - podłacz go tam gdzie sonda jest najblizej - do kolektora WYDECHOWEGO
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9