Autor Wątek: problem z odpalaniem 1.6GSI  (Przeczytany 2999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« dnia: Listopad 20, 2008, 15:23:21 pm »

anton555

  • Gość
odpalam na benzynie,ruszam ,przełączam na gaz i cisza ..po 3 sek łapie albo i nie .Sprawdziłem filtry,wymieniłem świece,przewody,membranę w parowniku,jak podaje 12V na elektrozawór gazowy gaz leci, może to emulator wtrysków ,co to jest za regulacja,ustawienie fazy lotnej?jak ją ustawić?dida ma się swiecić krótko czy długo?

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2008, 00:32:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najwyrazniej cos z elektronika gazu - jak masz porzadny sterownik to go sprawdz ,a jak tylko prosta centralka z dolaczonym emulatorem to poprzelaczaj na krotko (rozbiega sie o to czy masz krokowca czy srube na wezu)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2008, 07:44:32 am »

anton555

  • Gość
mam tylko stacyjke i emulator wtrysków

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2008, 12:29:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w takim ukladzie to albo ci gaz nie dochodzi ,albo zalewa ci silnik
odepnij zasilanie elektrozaworu na parowniku i zobacz czy ci silnik zgasnie po przelaczeniu na gaz
jezeli bedzie dalej pracowal to emulator ci nie wylacza wtryskiwaczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2008, 17:57:44 pm »

anton555

  • Gość
wygląda że gaz nie dochodzi,dopiero za trzecim odpaleniem na benie i przełączenie na gaz załapuje ,dzieje się to tylko gdy silnik jest całkiem zimny mimo że ustawiłem "fazę lotną" na emulatorze wtrysku na max czyli pracują wtryski jeszcze przez kilka sekund po przełączeniu na gaz.Czy to może być wina parownika że jest parownik zawalony syfem z płynu chłodniczego i przemiana z formy ciekłej na gazowy jest uboga,na ciepłym parowniku jest OK.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2008, 20:27:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli problem jest tylko na zimno to winny jest parownik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2008, 08:08:15 am »

anton555

  • Gość
tak tylko na zimno i jak zaskoczy na gazie jest OK,wymieniłem membranę gazową,sprawdziłem otwieranie zaworów podając 12V i gaz leci,najprościej wymienić parownik ale to nie ma sensu,nie wymieniałem membrany wodnej ale czy tam coś może szwankować?

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2008, 11:56:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki to parownik ? LOVATO ,Tomasetto ? jezeli tak to membrana wodna jest membrana I stopnia i ma wplyw na ilosc puszcznego gazu (moze byc twarda i nie uchylac sie dopuki sie nie rozgrzeje)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2008, 15:29:19 pm »

anton555

  • Gość
Lovato,wymieniłem właśnie membranę wodną,wcześniej wymieniłem tylko gazową bo nie myślałem że wodna też wpływa na gaz i niestety nic nie pomogło

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2008, 19:22:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spobuj ustawic skrajnie ubogo (tak by pracowal) i zobacz - moze ci go zalewa na zimno
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2008, 01:47:45 am »

Marek

  • Gość
KGB przecież membrama wodna w parowniku lovato działa na tej zasadzie że dopływ gazu do niej jest cały czas otwarty i dopiero po wypełnieniu komory gazem gdy ciśnienie wzrośnie membrama poprzez dźwignię zamyka dopływ gazu a otwarcie dopływu wymuszane jest sprężyną. Pewnie tak jak w wielu przypadkach problem tkwi w tym zawrze na parowniku, skleja się oleiną i nie otwiera. Nieraz otwiera się od razu a czasami dopiero po kilku cyknięciach stacyjką. I jak sam anton555 pisze "tylko na zimno i jak zaskoczy na gazie jest OK" (czyli jak zaworek się otworzy) więc wyregulowanie instalacji jest w porządku. Wymontuj ten zawór i dobrze go wyczyść powinno pomóc przynajmniej do czasu dopóki znowu się nie zabrudzi ale to już inna bajka.

[ Dodano: 30 Lis 2008 01:48 ]
KGB przecież membrama wodna w parowniku lovato działa na tej zasadzie że dopływ gazu do niej jest cały czas otwarty i dopiero po wypełnieniu komory gazem gdy ciśnienie wzrośnie membrama poprzez dźwignię zamyka dopływ gazu a otwarcie dopływu wymuszane jest sprężyną. Pewnie tak jak w wielu przypadkach problem tkwi w tym zawrze na parowniku, skleja się oleiną i nie otwiera. Nieraz otwiera się od razu a czasami dopiero po kilku cyknięciach stacyjką. I jak sam anton555 pisze "tylko na zimno i jak zaskoczy na gazie jest OK" (czyli jak zaworek się otworzy) więc wyregulowanie instalacji jest w porządku. Wymontuj ten zawór i dobrze go wyczyść powinno pomóc przynajmniej do czasu dopóki znowu się nie zabrudzi ale to już inna bajka.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2008, 12:46:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Marek"
KGB przecież membrama wodna w parowniku lovato działa na tej zasadzie że dopływ gazu do niej jest cały czas otwarty i dopiero po wypełnieniu komory gazem gdy ciśnienie wzrośnie membrama poprzez dźwignię zamyka dopływ gazu a otwarcie dopływu wymuszane jest sprężyną.

dlatego napisalem ,ze moze go zalewac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2008, 06:55:23 am »

Marek

  • Gość
Sorki KGB źle zrozumiałem rzeczywiście w takim przypadku może go zalewać. Ale przecież pisze że wymienił membranę i jest to samo. Dalej obstawiał bym ten zaworek.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 01, 2008, 15:39:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak ,jak membrany swieze to trzeba szukac dalej
napewno gruntowne czyszczenie parownika nie zaszkodzi - przy okazji mozna umyc zaworki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z odpalaniem 1.6GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2008, 17:06:44 pm »

anton555

  • Gość
tak to był elektrozawór,trzeba go naprawdę dobrze wyczyścić.