Autor Wątek: Problem z synchronizacją 2 biegu  (Przeczytany 7891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« dnia: Listopad 27, 2008, 17:32:28 pm »

specjalista

  • Gość
Witam.

Mam problem z synchronizacja na 2 biegu. Przy zbyt wysokich obrotach nie mogę zmieniać biegów 1->2(ponad 4000RPM na jedynce) oraz redukować 3->2(ponad 2500RPM na trójce). Jeśli zmiana biegów jest w jakichś granicach to czuć tylko delikatny opór, a nieraz jak się uda to wejdzie płynnie. Oczywiście zmiana na podwójne wysprzęglenie pomaga. Najpewniej poszedł synchronizator i teraz zastanawiam się czy warto to naprawiać, czy kupić inną skrzynie. Synchronizator niby drogi nie jest, ale co z wymianą. Nie mam warunków do zrzucenia skrzyni biegów, a oddawanie tego do warsztatu będzie chyba nieopłacalne. Natomiast kupno używanej to ryzyko wpakowania się w koszty przekładki skrzyni bez gwarancji, że będzie chodzić lepiej niż moja.

Moje pytanie jest takie czy wymiana synchronizatora jest trudna? Czy da się tego dokonać w domowych warunkach?

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2008, 17:46:47 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
specjalista, myśle, że lepiej kupić druga i zrobić zamiane.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2008, 17:54:01 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Problem w tym, że mam dwa Polonezy z 1997 roku (jeden ma 114 tys km przebiegu a drugi 250 tys km przebiegu) i w obu skrzynie pracują podobnie jak Twoja. Miałem kiedyś Poloneza z 1993 oku i było tak samo. Nie wiem więc na ile to wina zużycia skrzyni a na ile samej konstrukcji.
Pomóżmy Jackowi!

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2008, 17:56:56 pm »

specjalista

  • Gość
No u mnie to się ostatnio pogorszyło. Kiedyś nie mogłem zmienić biegów 1->2 przy 6500RPM i to uznałem za jej wrodzoną przypadłość. Teraz przekroczenie 4000RPM często owocuje chamskim zgrzytem, a zbicie na dwójkę przed skrzyżowaniem jest możliwe tylko przy niewielkiej prędkości albo na dwa wysprzęglenia.

A co do kupna drugiej skrzyni to pewnie tak się to skończy, bo już dzwoniłem do warsztatu i krzyknęli 400 za naprawę i 400 za założenie... Poszukam może jakiegoś tańszego miejsca i po prostu wrzucę inną skrzynie.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2008, 18:00:44 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
specjalista, mysle, że skrzynia to wydatek rzedu 150zł.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2008, 18:03:26 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja mam tą samą przypadłość. Ale zrobiłem z tym 50 tys. i jakoś przestało przeszkadzać. Problem robi się jedynie jak chce się szybko od 0 przyspieszyć. Już się nawet zastanawiałem nad tym czy nie kupić skrzyni na szrocie, spróbować rozłożyć i złożyć i jak wyjdzie to się za swoją wezmę. Patrząc po obrazkach to chyba nie jest aż takie trudne....
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2008, 18:04:06 pm »

specjalista

  • Gość
Nie no, najgorsza robocizna, ale taka jest cena nieposiadania własnego garażu z kanałem.

No i żeby skrzynia okazała się lepsza od mojej obecnej...

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2008, 18:12:14 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Ja jak ogladalem jednego roverka to u niego ZAWSZE przy zmianie biegu z 2 na 3 zgrzytało. Predkośc była obojętna ale zgrzytało. U mnie jest ok.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2008, 18:12:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja nie mam juz synchronizowanej skrzyni. 2 wchodzi cicho tylko przy niewielkich obrotach (do 3tys max) redukcja hehe powyzej 2 tys zapomnijcie. przy zmianie z 1 na 2 na 6500 nie wejdzie. skoczy sie zgrzytem. 3 bieg redukujac wbija sie ze strzalem. takze skrzynka do smieci bo w wymiane synchro bawi sie to szkoda czasu. praktycznie cala skrzynka wo rozebrania na czynniki pierwsze. no i wypadalo by zmienic lozyska. sprawdzic a czesto i wymienic wodziki.... no roboty od metra

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2008, 13:51:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
aWsadzić skrzynię od sierki i po problemie. Skończy się też problem z krzyżakami na wale  :mrgreen:  :P  :P  :P
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 28, 2008, 14:42:41 pm »

specjalista

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
aWsadzić skrzynię od sierki i po problemie. Skończy się też problem z krzyżakami na wale  :mrgreen:  :P  :P  :P


Hmm... A dużo to roboty? I co trzeba mieć? Bo osobiście chciałem też z mostem coś zrobić, bo wyje, to może za jednym razem z tą skrzynią bym to ruszył i miał wreszcie porządne przeniesienie napędu...

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 28, 2008, 21:49:26 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
duzo i liczac koszta wiecej jak 400zł :P

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2008, 10:35:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
duzo i liczac koszta wiecej jak 400zł  

Nie strasz tak ludzi bo nikt więcej tego nie zrobi poza nami.

W skład zestawu potrzebnego do swapu wchodzą:
Skrzynia N9 z forda sierry
wał napędowy z forda sierry pod skrzynię N9
tarcza sprzęgła z forda sierry 1,6 190mm/23zęby pod skrzynię N9
łożysko wyciskowe do forda sierry jw. pod N9
Przerobiony dzwon aluminiowy ze skrzyni poldoroverowej
przerobiona łapa sprzęgła
dystans do spięcia wału forda z mostem polda
zbudowane od podstaw podwieszanie skrzyni do podwozia
...

Zresztą sam poczytaj:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13302

A tu sam proces wkładania tego do kupy:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13302&start=234
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2010, 19:05:41 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Odkopuje :D

mam jedno pytanko, jak już te biegi zgrzytają to jak z tym jeździć? Czy pomimo zgrzytów wciskać biegi na chama? podwójne wysprzęganie u mnie nie pomaga, jedynie zwolnienie do praktycznie 0 ale wtedy to już jedynkę da się wrzucić.
Za klika dni lecę w góry więc chciał bym wiedzieć jak jechać żeby wrócić :D
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2010, 19:28:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
problem z drugim biegiem to chyba standart w polonezie. ile razy ja scialem ten bieg :D baa :D nawet 3 i 4 raz stracilem :D jak jedynka wejdzie przy 50km/h to skrzynia jeszcze pochodzi... w remont skrzyni nie ma sie co bawic. lepiej kupic druga. Fist#1947,  skoro zgrzytaja to wrzucaj biegi powoli jak zgrzyt Ci przeszkadza. sprobuj tez wrzucac biegi w roznych polozeniach pedalu sprzegla tzn nie wciskaj do samej podlogi tylko zatrzymaj troche przed i zobacz jak beda wchodzic. moze pedal wchodzi zbyt gleboko i sloneczko przytrzymuje tarcze sprzeglowa w ruchu i dlatego tak sie dzieje. mialem juz pare takich przypadkow.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2010, 21:43:13 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
tak OT: Młodyolek, zmieniłeś nick ? :D

a w temacie,
jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja  ?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2010, 14:37:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wsadź z forda i po problemie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2010, 15:27:50 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "śledzik#1934"
jak jedynka wejdzie przy 50km/h to skrzynia jeszcze pochodzi..


bez jaj, sprawna skrzynia ma blokadę i nie da się włożyć jedynki gdy auto się toczy. Chyba, żę ją przegwałciłeś na siłę. No chyba, że ja mam znowu inaczej i się nie znam.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2010, 15:32:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
snikers,  to podobno ja sie nie znam :D witaj w klubie :P jaka znowu blokada :D no chyba ze zbyt duzo andrenaliny przyprawia mnie o kosmiczna moc i wbijam te biegi z niewielkim uzyciem sily :P u mnie w kazdym samochodzie 1 bieg wejdzie przy 50km/h
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 21, 2010, 18:12:25 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Bocian_s#313, koszty koszty i jeszcze raz koszty ... (przynajmniej tak mi się wydaje :P )
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "