Autor Wątek: most polonez plus ->DF  (Przeczytany 6585 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

most polonez plus ->DF
« dnia: Grudzień 15, 2008, 02:01:26 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Witam . Wiem że te mosty się różnią amorami . Tylko mam pytanie czy FSO zostawiło w tym moście też mocowanie do starych amorków ?? Ewentualnie czy ktoś robił operację przekładki ??
Co powiecie o trwałości tych mostów pod względem wycia i głośności ?? Lepszy most z caro na lucasie czy z caro + ??  
Jakie gwinty ma 3 nik na moście tzn podłączenie do budy 10x1 czy 10 x1,25 jak cała reszta starego FSO ??

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2008, 08:30:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Do starego zawieszenia da się zamocować wszystkie mosty szerokie i wąskie. Fabrycznie są pozostawione wszystkie mocowania do starszej wersji. W drugą stronę niestety tak dobrze już nie jest bo skosne amory wymagają innego mocowania dostępnego dopiero w mostach Atowskich i plusowskich.

Oczywiście pozostaje sprawa jeszcze szerokości samego mostu. W polonezie wchodzi idelanie a w DFie z tego co pamiętam wchodzi na styk (opony przy samym rancie).

Przewody hamulcowe w systemie lucas są już 10x1.

Co do wycia i trwałości to słyszałem opinię że stare mosty były trwalsze ale czy to prawda tego nie wiem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2008, 16:46:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
most ok pod warunkiem że nie masz koł od poldka bo przy niskim tyłku obcierają o ranty.
przedkłądałem nie ma problemów. co do wycia to nie zauwazyłem róznicy i ten i ten podobna trwałosc.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2008, 10:42:34 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
czyli ten nowy typ łożysk na półosiach (o ile to prawda) nic nie zmienił jeśli chodzi o głośność mostu ??

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2008, 12:12:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki nowy typ ? to ze maja oslony przeciwkurzowe to zmienia tylko oznaczenie na koncu na RR
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2008, 16:02:58 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
podobno w niektórych są łożyska stożkowe zamiast kulowych , może tą modyfikację przeszedł tylko trucka a może to bajka .

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2008, 16:36:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w truckach sa inne lozyska ,moze stozkowe ,napewno duzo drozsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2008, 17:47:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "KGB"
w truckach sa inne lozyska ,moze stozkowe ,napewno duzo drozsze


Stożkowe są w Trucku, Kombi, Cargo.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2008, 18:02:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w kombi i cargo ? przeciez tam siedza zwykle mosty ,jak jest realizowany naciag lozysk ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2008, 18:08:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
KGB, nie wiem. Wyczytałem w Trzeciaku, że mosty w Kombi i w Cargo mają zwiększoną nośność względem mostów w Caro przez zastosowanie w nich łożysk stożkowych.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2008, 18:18:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli oski nie wyciagales u siebie
truck ma inna pochwe lozyska i ma jakis pierscien rozprezny z tego co widze na przekroju
mozesz u siebie obejzec most przy kolach i porownac do zwyklego mostu
jezeli zdejmowales bebny to tez moglbys zauwazyc roznice ,bo na rysunku widac ,ze w truckowskim bebnie most wdziera sie to srodka bebna

kombi ma wieksze bebny z tylu ,wiec jezeli bylyby to bebny z trucka ,to najprawdopodobniej caly most jest z trucka ,tylko mocowania ma przyspawane jak w caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2008, 22:33:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mogę zrobić zdjęcie półosi i mostu od strony półosi w Trucku szerokim nie lucasie...  :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2008, 22:36:46 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja też zrobię jakieś fotki w weekend bo mam zamiar bębny pomalować ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2008, 01:15:05 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
czyli zwykły plusik ma normalne łożyska kulowe tak ??
Mam jeszcze jedno pytanie czy wymiana mostu w fiacie na szeroki daje jakiś gigantyczny postęp w prowadzeniu tego autka ?
generalnie chodzi mi o ogromną niestabilność od 90 km/h w lekkich łukach . to zawieszenie bardzo dziwnie się zachowuje .
szeroki most w DF plus 175/13 na feldze z poloneza 5x13 zdaje się ociera o ranty ??
jaka jest różnica w szerokości wąskiego i szerokiego zawiasu ??

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2008, 07:51:00 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zauwazyłem sporą poprawę w prowadzeniu ale zmieniłem tez resory na sztywniejsze
na 5 calowej obciera tylko gdy jest mocno obniżony tyłek. na 5,5J i 185 drze gdy tylko się opona do rantu zbliży

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2008, 09:36:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szeroki w DFie wyglada kiepsko - kolega Marcin posiada taki twor i ogladalismy go sobie na spocie
mialem DFa z peknietym mocowaniem resora (jak sie okazalo) i byl stabilny ,wiec jezeli u ciebie cos jest nie tak to zacznij od sprawdzenia stanu zawieszenia
szeroki most jest szerszy o 6cm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 17, 2008, 11:41:40 am »

200sx

  • Gość
wyciągałem ośke w kombi, łożyska są stożkowe - wytrzymalsze, takie same są w cargo
cena łozyska "zagranicznego" 93zł.

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 17, 2008, 18:04:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
zwieszenie mam w 100 % ok , wszystkie tuleje i w resorach i w kościach są w idealnym stanie bo zmieniałem je niedawno . tak samo mocowania do budy . zmienie jeszcze ostatnią fele na taka z poloneza bo 3 mam już plusowe a jedna z tyłu jest fiatowska.
może szerokość opon ma na to też wpływ bo z tyłu mam 165 .

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 22, 2008, 19:21:30 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a jak jest z przerobieniem mostu lukasa na tarcze?? czy wystarczy podczas wymiany łożysk założyć flansze trzymające łożyska od mostu tarczoweg i wszystko będzie ok?? i przy okazji gdzie w dolnośląskiem mozna zakład znaleźć co wymienia łożyska na półosiach??
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

most polonez plus ->DF
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 22, 2008, 21:45:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
graczol1, jak znajdziesz szerokie półośki albo most na tarczach będzie łatwiej. Ale jak nie uda się gotowca dorwać to twój opis jak najbardziej jest OK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.