Autor Wątek: mocowanie drążków reakcyjnych z przodu  (Przeczytany 2566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« dnia: Grudzień 17, 2008, 17:33:11 pm »

anton555

  • Gość
mam pęknięcia blachy na mocowaniu drążków do nadwozia ale z podłużnicą trzymają się dobrze.Podobno to wada konstrukcyjna ale na przeglądzie doczepili się .Czy wzmacniał ktoś to,czy samo pospawanie ma sens?

Re: mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2008, 17:53:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "anton555"
mam pęknięcia blachy na mocowaniu drążków do nadwozia ale z podłużnicą trzymają się dobrze.Podobno to wada konstrukcyjna ale na przeglądzie doczepili się .Czy wzmacniał ktoś to,czy samo pospawanie ma sens?


To jest bardzo odpowiedzialny element!, podczas hamowania koło pracuje wzdłuż osi - w przypadku pęknięcia belki przedniej. Niestety w plusach belka jest odchudzona i m.in. dla tego częściej pęka. Oczywiście pospawanie przyniesie rezultat, należy jednak bardzo dokładnie pospawać miejsce pęknięcia.dodatkowo możesz wzmocnić kątownikiem albo płaskowniikiem pas.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:05:42 pm »

anton555

  • Gość
myślę że posztukowanie nic nie da ,pasuje tu wstawić coś konkretnego łączącego usztywniającego te dwa punkty względem siebie, może są gotowe rozwiązania

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:16:52 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "anton555"
myślę że posztukowanie nic nie da ,pasuje tu wstawić coś konkretnego łączącego usztywniającego te dwa punkty względem siebie, może są gotowe rozwiązania

Każde rozwiązanie jest swego rodzaju patentem i samoróbką, nie ma jednego rozwiązania na ten problem, każdy podchodzi do tego indywidualnie w zależności od zastanych zniszczeń. Jeśli pęknięcie masz jeszcze stosunkowo małe na niewielkim odcinku belki to pospawanie da efekt na conajmniej 2 lata (tyle pamiętam u mnie wytrzymały spawy). Jeśli chcesz dodatkowo to wzmocnić to tak jak pisałem daj po prostu odpowiednio wyprofilowany kawał blachy i obspawaj nim miejsce pęknięcia.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:20:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta blacha nic nie przenosi ,trzeba sprawdzac czy drazki nie odrywaja sie od belki przedniej ,a blacha jest dekoracja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:34:32 pm »

anton555

  • Gość
tak też mi się wydaje ale widziałem jak to pracuje na hamowni,rusza się  i przydało by się to usztywnić np tak jak kiedyś w Favoritkach wstawiało się belkę usztywniającą "amortyzatory przednie"

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:50:32 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ej no to w końcu belka pękła czy ta blaszka nie będąca bezpośrednio mocowaniem drążka? Dopóki nie trzaśnie belka przednia to nie ma tragedii.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

mocowanie drążków reakcyjnych z przodu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2008, 07:34:20 am »

anton555

  • Gość
pękła,złamała sie od sił naprężeń atrapa łącząca te dwa uchwyty drążków .Na tej atrapie jest masywny zaczep, na szczęście zaczep jet połączony za pomocą dwóch szyn do belki przedniego zawieszenia.