Autor Wątek: Czesci silnika  (Przeczytany 6254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czesci silnika
« dnia: Styczeń 05, 2009, 20:45:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Czeka mnie zakup nowych pierscieni tłokowych i panewek korbowych i głownych. Czy ktos z was robil juz jakis maly remoncik K16?? Jaka firme pierscieni i panewek polecacie?? Ma ktos z was z tym jakies doswiadczenie??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2009, 20:51:38 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
pierscienie goetze (lub oryginal). a dobre panewki sa w sumie GLYCO.
to ja, byly Marcin#839

Czesci silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:04:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a orientujesz sie w cenach oryginalów i firm ktore podales??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:18:25 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
chcesz juz robic pierscionki w roverku?

Czesci silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:22:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
niestety biedne po 7 godzinach pracy podziekowaly za wspolprace. Olejowe sie wysypaly.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:32:00 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to straszna kaszana, ledwo co wlozyles i juz rozbierasz. moim zdaniem zastanawialbym sie czy warto

Czesci silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:38:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "G.T."
zastanawialbym sie czy warto
eee tam :mrgreen:  dla poloneza wszystko. kolejne 1500zl czy tam ile w ta czy w tamta mi to lata. bede remontowal troche czasu ale bede swiadomy ze mam zdrowego rovera. a tym bardziej ze uparłem sie na K16. i tak juz wlozylem w niego tyle kasy i ogromna glupota byloby wywiesc go na zlom czy cos podobnego. K16 ma byc i ma chodzic. nic innego nie wchodzi w gre
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:45:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a jak doszło do tego że musisz robić remont  :?:
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach. Kompresja wraca tak samo jak uśmiech na Twojej twarzy ze zrywnego silnika :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czesci silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2009, 21:50:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "BARTEK#1925"
W kwestii pierścieni, o jeśli nie ma progów, o zakładasz nominały, uprzednio czyszcząc dokładnie rowki z nagaru i po ptokach.

robilem pare silnikow i ta kwestia jest dla mnie prosta. potrafie zmienic pierscienie :wink: a jak doszlo do tego :?:  hmm... niestety mój bład. silnik po wyjeciu zostal zalany olejem na tloki czyli tak jak trzeba. ale ze stal od lutego 2008 to olej zdarzyl zleciec w komore korbowa. a mi nie przyszlo na mysl zeby przed odpaleniem tez tam troszke wlac oleju i przekrecic pare razy walem :roll:  i niestety olejowe szlak trafil. z reszta kompresje tez mial ciekawa :?  na cieplym 16 14 16 11 :|
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2009, 14:43:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja zaproponuję 1,6 albo 1,8. jak masz gearancję rozruchową to co się martwisz. Wkładasz jedziesz i albo dobry albo nie.
Swojego 1,8 kupowałem na słowo honoru ale nei przez allegro tylko przez forum roverkowe i ogólnie jestem zadowolny. Silnik 100kkm przelotu i tylko z czasu poklepie popychacz ale to też się zrobi w swoim czasie.

Na twoim miejscu bym rozglądął się za czymś większym a tego głowicę na allegro lub na zapas a resztę na złom na surowce wtórne.

Jest trochę ryzyka ale i frajda więksa jak coś...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Czesci silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2009, 16:11:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313,  cena???????
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2009, 17:29:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
mlodyolek  :arrow:  www.allegro.pl
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czesci silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2009, 17:50:25 pm »

Piotrekk

  • Gość
Na twoim miejscu nie bawił bym się w naprawę tylko zakupił inny silnik

Czesci silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2009, 19:21:05 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
heh czasem tak bywa mój fiatowski dohc stał dłużej jak roku kupiony  początkiem kwietnia 07 odpalony koniec czerwca 08 niczym nie zalewany silnik i pierścionki żyją po dziś dzień  :mrgreen: ja na twoim miejscu kupił bym 1,6 rovera teraz   ale jak zechcesz tak zrobisz decyzja należy do ciebie  :wink:

Czesci silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2009, 20:07:23 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
kup lepiej nowy wiekszy "silnik", bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
a jak juz chcesz remotnowac koniecznie rovera, to....kup inny wiekszy silnik i go remontuj  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Czesci silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:57:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
bo rozbierzesz tego i sie okaze, ze cos jeszcze bedzie do wymiany.
juz rozebrany i tylko pierscienie i panewki do wymiany. no i reszta podstawowych gratow po rozebraniu silnika uszczelki zimeringi itp itd.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:14:28 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
mlodyolek, remontuj tego co masz. Na wieksze pojemności przyjdzie czas.
"Najpierw naucz sie jeździć 1.4" - Van

Czesci silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:14:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
mlodyolek, dowiedz sie ile wszystko kosztuje do tego remontu, podlicz. wydaje mi sie że nie przekroczy to wszysko 700zl

ludzie i co za 700 kupi silnik niby?- no raczej nie, a czy tamten silnik długo mu pochodzi- też loteria. Silnik juz jak widać kupił-nie trafił.
a tak zrobi i bedzie miał porządny

wsadzając 1.8 czy 1.6 juz robi sobie kłopot ze skrzynia( słaba) ze sprzęgłem, mostem, przeciez pod 1.4 to ledwo co wytrzymuje. jak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Czesci silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:16:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a najgorsze jest to ze w sklepie w ktorym zawsze zaopatrywalem sie w czesci do poloneza typ powiedzial, ze fabryka juz nie ma na stanie pierscieni i panewek do rovera. a w innym sklepie powiedzieli ze mi nie sprowadza a w serwisie ROVER-a sprowadzenie trwa ok 3 tygodni bo oni to z Anglii sprowadzaja i koszt pierscienie to kilkaset zlotych. a panewki nie wiele mnie.  :roll:

[ Dodano: 06 Sty 2009 22:20 ]
Cytat: "Zoltanno#1930"
ak chce do normalnego jezdzenia po drogach do pracy szkoły i dziewczyny to nie widze potrzeby robienia sobie kłopotów i większych wydatków.
normalne to raczej ono nie bedzie a jezdzic bede jak cos do szkoly bo dziewczyny nie mam :P  :P  i chyba tak zrobie. ze zainwestuje w remont niz kupno wiekszego silnika. na wieksze pojemnosci przyjdzie czas.
A tak P.S czy warto w roverku robic polerke kanałow w glowicy??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Czesci silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:27:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2627
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jasne, że warto. każda wykonana poprawka da odczuwalne rezultaty.  pierścieni poszukaj w ofercie firmy " Prima ". może coś jest podchodzącego.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.