Autor Wątek: Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!  (Przeczytany 2968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« dnia: Styczeń 24, 2009, 22:47:26 pm »

frog

  • Gość
Na Allegro, ani w sklepach nie mogę znaleźć dedykowanych zestawów do Poloneza. Słyszałem o firmie Mera Błonie - napisałem do nich maila, ale nie odpowiedzieli...

Czy moglibyście mi pomóc w wyborze zestawu z Allegro? Może jakiś kupowaliście ostatnio... Chodzi mo o zestaw z 4 siłownikami (2 mastery), sterowane z pilota i z kluczyka. Chciałbym też aby z pilota możnabyło osobno otwierać bagażnik (czyli aby piloty i centralka miały taką możliwość). W zestawach raczej nie ma dodatkowego siłownika, więc ten zapewne będę musiał dokupić.

Będę wdzięczny za namiary na porządnych sprzedawców (bo wg opisów wszyscy są super, a konkurencja do bani).

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2009, 23:19:11 pm »

knrdlvn

  • Gość
http://www.allegro.pl/item532913859_zamek_centralny_tesor_4_drzwi_niedrogi_komplet.html

Ja mam takiego centrala, chyba najprostszy z możliwych. Od dwóch lat działa bez zarzutu.

Fakt że nie w komplecie pilota, bagażnika nim też nie otworzysz.

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2009, 23:25:02 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
http://www.allegro.pl/item534782475_hurt_zlota_seria_wersja_limit_hit_piloty_urz0211.html

ja ten polecam, mam taki sam, piloty są bardzo fajne, bagażnik masz. Mam go prawie 2 lata, wszystko OK. Do bagażnika musisz dokupić siłownik, przewod i przekaźniki, siłownik powinieneś zamówic od razu, najlepiej u tego samego sprzedawcy, żeby nie bulić za przesyłkę.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2009, 23:30:52 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Mariusz#1926  masz możliwość otwierania bagażnika niezależnie linką i siłownikiem?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2009, 08:12:20 am »

frog

  • Gość
Cytat: "Maxiu#1935"
http://www.allegro.pl/item534782475_hurt_zlota_seria_wersja_limit_hit_piloty_urz0211.html

ja ten polecam, mam taki sam, piloty są bardzo fajne, bagażnik masz. Mam go prawie 2 lata, wszystko OK. Do bagażnika musisz dokupić siłownik, przewod i przekaźniki, siłownik powinieneś zamówic od razu, najlepiej u tego samego sprzedawcy, żeby nie bulić za przesyłkę.


Jak to jest z siłownikiem do bagażnika? Aby otworzyć musi on pociągnąć za linkę i wrócić do pozycji wyjściowej (aby potem bagażnik się zamknął). To chyba trochę inaczej niż w przypadku siłowników w drzwiach?
Czy trzeba było jakichś przeróbek?

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2009, 09:21:31 am »

szymek665

  • Gość
ja kupiłem na alegro z blaszkami do poloneza, i mam zamontowane tak ze  z przodu aby zamknac musi pociagnac a z tyłu popchnac, po zamontowaniu i połaczeniu przewodow kolorami przod sie zamykał a tył otwierał wiec zamieniłem kolory i jest ok. A co do bagaznika to sa specjalne siłowniki np. http://allegro.pl/item533987753_silownik_klapy_bagaznika_przycisk_promocja.html

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2009, 09:21:37 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
frog, jest caluuuutki temat o tym zajrzyj w elektryczny dział :)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:09:46 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Ten centralny, taki jak ja mam, działa tak, że naciskasz "otworz bag" to on ciągnie Ci linke i otwiera i cofa siłownik do położenia wyjściowego, tzn. żeby zamknąć klape to ją rzucasz normlanie. szymek665, te siłowniki są stanowczo za drogie jak dla mnie:) http://allegro.pl/item528111132_najmocniejszy_silownik_centralnego_zamka_8kg.html
wystarczy, musisz wyjąć jedną sprężynę, która jest odpowiedzialna za cofanie linki i jest OK, u mnie nie ma problemu z nie cofającą sie linką, moge otwierać i dźwigienką i siłownikiem bez problemu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:54:34 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Ja troszkę z innej bajki...
Potrzebuję siłownik centralnego zamka(nie musi być mocny max do 2 kg) jedna ważna rzecz. Musi mieć jak najmniejszą bezwładność tzn szybko się chować. Zwykłe przez wbudowaną przekładnie są zbyt wolne. Najlepiej jakby dzialał na zasadzie elekrtomagnesu rozruszika. a i ruch roboczy to wysunięcie.
Wiecie gdzie taki kupić?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2009, 00:01:01 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A po co ci taki siłownik ?
Równie dobrze możesz użyć Elektrozaworu z instalacji gazowej.. czas reakcji krótszy niż ping do google.pl po północy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 04, 2009, 00:18:55 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Od kiedy

Cytuj (zaznaczone)
czas reakcji krótszy niż ping do google.pl


to wyznacznik szybkości :P

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 04, 2009, 08:36:05 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
smiejcie  się śmiejcie.....
chcę zamontować otwietanie klapy z pilota alarmu (nie w polonezie) a problem jest banalny.
gdy podłącze siłownik centralnego zmienia się czas rekacji zamka. powoduje to że klapa sama nie chce się zamknąć i odbija. Zeby zamknąć trzeba ją mocno docisnąć i trzymać przez chwilę.
próbowałem zakładać sprężynę ale nie pomaga.

Potrzebuję taki siłownik, w którym podczas wsuwania obór będzie prawie nie wyczówalny.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 04, 2009, 10:59:33 am »

marcij

  • Gość
To moze lepiej pokombinowac ze sprezyna , ktora po otwarciu bedzie wyciagala trzpien silownika ? A jak nie , to moze silownik specjalny do klap , on jest wlasnie elektromagnetyczny , tyle ze dosc drogi. Albo uzywany fabryczny silownik do tej wlasnie klapy, jesli takowe byly.

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 04, 2009, 11:40:56 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
żeby  zrobić takowe otwieranie potrzebne są 2 niezależne od siebie bramki na centralce.
ja zrobiłem na normalnym siłowniku od zamka centralnego z tym że na 2 bramce. i działa, jeśli chodzi czy ma wciągać czy wyciągać to kwestia zamiany biegunów. Generalnie jest tak że klapa zamknięta  to siłownik w położeniu maksymalnym wyciągnięty, jeśli dostanie sygnał  to powoduje jego wciągniecie a zapadka odskakuje i na siłowniku nie ma w tej chwili napięcia można więc go palcami wciągnąć i wyciągnąć. i właśnie to powoduje zamykająca się klapa że go wyciąga. tak więc najważniejsze jest to aby na siłowniku w tym czasie nie było napięcia a do tego celu potrzebny jest przekaźnik  541.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 04, 2009, 12:58:01 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "Mariusz#1926"
na siłowniku nie ma w tej chwili napięcia można więc go palcami wciągnąć i wyciągnąć. i właśnie to powoduje zamykająca się klapa że go wyciąga. tak .

i tu jest własnie problem opór jaki stawia siłownik podczas wsuwania choć niewielki jest zbyt duży co by zamek zaskoczył, więc klapa odbija.... opór stawiany musi być znikomy.

marcij, oryginalnie nie było siłownika, a te do klap jako ruch roboczy mają wciąganie.

Kombinuję ze spręzyną połączoną z cięgnem które będzie umozliwiało samczynny powrót siłownika
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2009, 16:59:24 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
...... tak więc najważniejsze jest to aby na siłowniku w tym czasie nie było napięcia a do tego celu potrzebny jest przekaźnik  541.


Masz wieksze odemnie pojecie o elektryce , ale kazdy silownik jest zasilany tylko przez chwile. Zadna centralka nie podaje na stale pradu na silowniki , bo to by je szybciutko spalilo. Przy wyjsciach na sterowanie bagaznika , centralka rowniez podaje jedynie impuls , zazwyczaj 0,5 sekundy. Przekaznik oczywiscie trzeba zastosowac , bo wyjscie z centralki jest niskopradowe.

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2009, 21:03:53 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
w większości przypadków  zestawów tych z allegro jest jak piszesz ale nie zapominaj o siłownikach  z wbudowanym elektromagnesem, w których wciągniecie powoduje że elektromagnes trzyma i za nic nie puści  aż do momentu   odwrócenia  biegunów ( ręczne spowodowanie ruchu takiego siłownika jest niemożliwe w przypadku występowania na nim napięcia)  W sumie daro nie  napisał jakie siłowniki chce zastosować.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Zamek Centralny - pomóżcie w wyborze!
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 04, 2009, 22:26:28 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
próbowałem zamontować uniwersalny najtańszy czyli taki o którym pisze marcij,  Silownik nie może mieć dużej siły co by mi w miarę delikatnego mechnizmu nie uszkodził.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams