Autor Wątek: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-  (Przeczytany 175383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czeron

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI 98"
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1400 dnia: Maj 10, 2020, 23:03:17 pm »
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Parę tygodni temu kupiłem Poloneza Caro plus gsi 98". Z przeznaczeniem na weekendowe przejażdżki z całą rodzinką.
Egzemplarz zadbany i garazowany, więc oprócz wymiany uszczelki miski olejowej, nie miałem nic więcej do roboty.
Mam coś koło 37 lat i jestem ze Stargardu.
Pozdrawiam czeron

Offline bryla84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
    • FSO POLONEZ CARO 1,6 GLE Orciari 111
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1401 dnia: Sierpień 16, 2020, 11:44:10 am »
Witam forumowiczów i użytkowników Polonezów

W piątek rozpoczęła się moja przygoda z Polonezem. Wjechał Polonez Caro MR 94 1,6 GLE w bodykicie Orciari, i na felgach Oz.

Nie mam specjalnych kompetencji z zakresu mechaniki czy elektryki , więc pewnie często  będę korzystał z Waszej wiedzy .


Pozostała trzódka w garażu to :
WARTBURG 353 S 1985 r
SKODA 105 L 1983 r
MZ ETZ 251 1989 r
JAWA TS 350 1990 r

Offline Łukasz Polo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,6 GLE '93
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1402 dnia: Sierpień 18, 2020, 21:37:59 pm »
Witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym właścicielem Poloneza  Caro GLE '93, którego otrzymałem w prezencie od żony.

W związku z tym, że moja wiedza w tematach powyższego auta jest średnia, liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam Łukasz

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1403 dnia: Wrzesień 29, 2020, 15:28:23 pm »
Cześć wszystkim!
W wieku 42 lat zaczynam spełniać marzenie nastolatka - kupiłem Poloneza kombi 1.6GSI z roku milenijnego :-D

Poldek wymaga trochę pracy - ale co najważniejsze jest kompletny...
Nie jest oszpecony dziurami po głośnikach i makaronem prowizorek elektrycznych wszelakiej maści...

Na pierwszy strzał idzie silnik - rozbiórka na części pierwsze - sprawdzenie co trzeba wymienić/poprawić jak na przykład UPG, Głowica, pierścionki... i złożenie
Skrzynia, most do przeglądu. Sprzęgło obligo do wymiany

Zawieszenie i układ hamulcowy-  do przejrzenia i ewentualnej naprawy

Następnie blacharka na piko bello...

Ale nie mam pomysłu jeszcze na kolorystykę - na pewno będą dwa kolory...
Wstępnie myślę o połączeniu kolorów bordowego i ecru - dół bordowy a od lini szyb w górę ecru
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2020, 15:31:34 pm wysłana przez bodzioklb »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1404 dnia: Wrzesień 29, 2020, 16:18:08 pm »
Nie zapomnij o walku rozrzadu w silniku. Stylistyka to rzecz indywidualna
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2052
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1405 dnia: Wrzesień 29, 2020, 17:16:14 pm »
Jeśli po rozebraniu silnika okaże się, że pierścienie i panewki są niezłe to je zostaw. Części zamienne są tak złej jakości, że nowe mogą wytrzymać 30-40tys km i szlak je trafi, a te z pierwszego montażu wytrzymają i 250-300tys. Lej mu olej 5w50 i to wszystko będzie chodzić. Stylistyka rzecz gustu. Witamy na forum :)

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1406 dnia: Wrzesień 29, 2020, 17:43:14 pm »
Silnik dam do robienia mechanikowi "starej daty" który robił ich już dziesiątki w latach 90tych i w nowym wieku...
Więc lipy mi chyba nie odstawi. Wystawi diagnozę i będziemy działać.


a jeszcze takie pytanie - czy zakole tylne - dół błotnika tylnego w Atu i kombi jest takie samo?
Powoli szukam części które będą wymagały ingerencji kątówki i spawarki i muszę  wymienić element zaznaczony na zdjęciu


 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2020, 17:49:29 pm wysłana przez bodzioklb »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2052
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1407 dnia: Wrzesień 29, 2020, 17:45:56 pm »
Fachowiec fachowcem, natomiast jakość zamienników do silnika jest żałośnie niska. Koledze nowe panewki,, zuzyly się" po 30tys km. Wina lichego materiału, a uznani producenci części do naszego ohv juz nie robią. Po prostu nie wymieniaj niczego,, na wszelki wypadek" tylko jeśli jest oryginalne i dobre to zostaw.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1408 dnia: Wrzesień 29, 2020, 18:09:40 pm »
Silnik dam do robienia mechanikowi "starej daty" który robił ich już dziesiątki w latach 90tych i w nowym wieku...
Osobiście 3 razy bym się zastanawiał, zdecydowanie wolałbym fachowca młodszej daty, który zrobi wszystko jak książka pisała, niż jakiegoś fachowca, który będzie odprawiał nad silnikiem PRLowskie voodoo, pomieszane z lukami w pamięci...

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1409 dnia: Wrzesień 29, 2020, 18:17:57 pm »
Osobiście 3 razy bym się zastanawiał, zdecydowanie wolałbym fachowca młodszej daty, który zrobi wszystko jak książka pisała, niż jakiegoś fachowca, który będzie odprawiał nad silnikiem PRLowskie voodoo, pomieszane z lukami w pamięci...

Aby dobrze było zrozumiane - to warsztat który ma już blisko 50 lat, robią bloki i głowice, generalne remonty silników - mają własny park maszynowy - robią to dobrze - to nie jest masowa regeneracja na potrzeby sprzedawców z allegro...
Kiedyś prowadził to senior a teraz pałeczkę przejął junior.

Więc będzie to zrobione jak należy.

Co do mechaników młodej daty - mogę to podsumować tak:  - im mniej wie tym bardziej sie wymądrza..., większość bez komputera i YT nic nie zrobi :-D  Ot, takie Klimki i Dudy....

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1410 dnia: Wrzesień 29, 2020, 20:13:56 pm »
Kiedyś prowadził to senior a teraz pałeczkę przejął junior.

Więc będzie to zrobione jak należy.

Ja bym uważał tak czy siak. Znam wiele zakladow w ten sposob dziedziczonych. W 98% zenada...



Co do mechaników młodej daty - mogę to podsumować tak:  - im mniej wie tym bardziej sie wymądrza..., większość bez komputera i YT nic nie zrobi :-D  Ot, takie Klimki i Dudy.
Co do mechaników młodej daty - mogę to podsumować tak:  - im mniej wie tym bardziej sie wymądrza..., większość bez komputera i YT nic nie zrobi :-D  Ot, takie Klimki i Dudy.
Bo wspolczesne auta naszpikowane sa elektronika, ktora co pol roku ewoluuje i nie sposob tego wszystkiego sie nauczyc
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1411 dnia: Wrzesień 29, 2020, 20:31:04 pm »
większo ść bez komputera i YT nic nie zrobi :-D  Ot, takie Klimki i Dudy....
W ramach podkładu i wyrażenia otwartych drzwi przy awarii np. ABSu w daily oddaj je do warsztatu gdzie jeszcze nie dorobili się komputera ;) Niech wymieniają po kolei wszystko, aż w końcu trafią <lol>
W erze samochodów z autodiagnostyką głupotą byłoby nie korzystanie z tego dobrodziejstwa, po pierwsze ze względu na czas naprawy, a druga sprawa to koszty naprawy.
Co do korzystania z YT to znam sporo fachowców, którzy korzystają z YT, a urodzeni głęboko w latach 60, a czasem i w 50 tych. Tak jak napisał Śledzik, obecnie samochody są tak zaawansowane, że nie ma chu we w, żeby każdy wszystko dał radę spamiętać.

Kiedyś prowadził to senior a teraz pałeczkę przejął junior.
Też znam taki warsztat, senior zrobił renomę i rozwinął zakład, a junior obrósł w piórka i jest już bardziej prezesem niż fachowcem, więc równie często jedzie na farcie i znanym w branży nazwisku co na umiejętnościach swoich i swojej ekipy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2020, 20:35:12 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2301
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1412 dnia: Wrzesień 29, 2020, 21:23:00 pm »
Silnik dam do robienia mechanikowi "starej daty" który robił ich już dziesiątki w latach 90tych i w nowym wieku...
Osobiście 3 razy bym się zastanawiał, zdecydowanie wolałbym fachowca młodszej daty, który zrobi wszystko jak książka pisała, niż jakiegoś fachowca, który będzie odprawiał nad silnikiem PRLowskie voodoo, pomieszane z lukami w pamięci...
No dokładnie - lublina powierzyłem w tamtym roku takim "fachowcom". Kiedyś mieli własny salon Daewoo, Hyundai... Mój lublin był zresztą u nich kupiony. I byli też oczywiście autoryzowanym serwisem ww. marek. A teraz już wiem, dlaczego nie są - bo z takimi kowalami z bożej łaski żadna szanująca się marka - a każda do tego miana aspiruje - współpracować nie chce ani przez chwilę. W ogóle nie potrafili wytłumaczyć, na jakiej podstawie ustawiali luzy zaworowe. Nie mają nawet kluczy do regulacji zaworów, jakie w starych lublinach były w standardowym wyposażeniu razem z zestawem narzędzi! Firma, która była autoryzowanym serwisem! Masakra... Nie potrafią nawet uruchamiać tego samochodu... Mogę pisać i pisać, bo do tamtej pory myślałem, że są jakieś granice braku kompetencji. Po prostu ręce mi opadły...

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1413 dnia: Wrzesień 29, 2020, 22:18:53 pm »
Panowie nie porównujemy współczesnych  auto do poloneza bo tak się nie da...

Warsztat znam bo kiedyś ojciec robił tam auta i ja też robiłem silnik w jednym...
Dojeździło do przebiegu 600 000 kapitalna robiona przy 250 000...

Btw - mają tokarki, frezarki itd wysokiej klasy i mają dobrą renomę.

Offline Adi.G.

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
    • Polonez Caro GLE '95
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1414 dnia: Październik 02, 2020, 12:55:51 pm »
Witam wszystkich, posiadacz Poloneza GLE '95 i 125ME '89.

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1415 dnia: Październik 02, 2020, 14:24:01 pm »
Witam wszystkich, posiadacz Poloneza GLE '95 i 125ME '89.

Witaj... miałem kiedyś FSO 125ME 90 - okrągłe zegarki i "leżąca skrzynia 5ka... Miło go wspominam - kawalerskie czasy

Offline gawri

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1416 dnia: Październik 16, 2020, 18:47:30 pm »
Cześć

Jestem Konrad, Jestem z Krasnegostawu. Buduje Fiata 125p od 7 lat ... MR77 W tym roku doczeka się malowania. Fiat po lekkich modach do "sportu" lecz wizualnie cywil :)

Offline Zuppin

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Łada 2107
Odp: -= TUTAJ MOżESZ SIĘ PRZYWITAĆ =-
« Odpowiedź #1417 dnia: Październik 23, 2020, 15:54:11 pm »
Pochwal się koniecznie finalnym efektem!