Autor Wątek: 1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp  (Przeczytany 2524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« dnia: Luty 13, 2009, 16:53:02 pm »

Maniek

  • Gość
Witam. Od razu chce napisac, ze moje auto to nie polonez. Mialem dawniej tu konto "Jagos" i posadalem poloneza Rovera 1.6 16V. Mam problem z moim autem ktore teraz mam i na zadnym forum typu HONDA, Nissan nie kwapia sie by mi pomoc, odpowiedziec.  Posiadam Isuzu Gemini GTI 1.6 16V DOHC 140KM. Wszystko bylo super do pewnego czasu. Kilka dni temu zaowarzylem spory spadek mocy na wysokich obrotach no i na niskich mi sie tak nie zbiera jak wczesniej. Odciecie ma przy 9200rmp i do odcinki ciagnol jak szalony. ostatnio przy 6tys zaczol tracic moc i od 7tys silnikiem strasznie trzesie.  na kazdym biegu od 1000-2200rmp szarpie, ale to chyba wina swiec albo przewodow, ale przewody mam nowe.  fabrycznie ma 7,8s-100km a teraz jak by mial z 9s;/;/  na 1biegu rozpedzal sie do 70km/h, 2-120, 3-150, 4-190 i 5-220 teraz na 2 ledwo poleci 80km/h ;/ . dodam, ze odkad zaowarzylem spadek mocy-od strony rozrzadu jak dam wiecej obrotow to silnik dziwnie brzeczy.   Pomozcie bo nie mam zielonego pojecia co to moze byc :( i z gory przepraszam ze pisze nie na tym forum, ale zawsze tutaj moglem liczyc na pomoc. pozdrawiam :)

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2009, 18:02:27 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a rozrzad ci nie przeskoczyl?

mi to wyglada na przestawienie rozrzadu

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2009, 18:48:51 pm »

Maniek

  • Gość
G.T.  ostatnio zaczolem sie wlasnie zastanawiac czy czasem ktorys walek mi nie przeskoczyl o zabek.  Dawno bym to zrobil, ale nie mam ksiazki serwisowej. Przeszukalem calego neta.  Gdyby ktos mi pomogl w szukaniu byl bym bardzo wdzieczny. Te silniki byly montowane w LOTUS M100 i kilka sztuk w Geo Storm ale sa produkcji Isuzu. Jest to silnik 1.6 16V DOHC z oznaczeniem 4XE1. Jesli ktos ma pomysl na znalezienie nawet w angielskiej wersji bedze chorobliwie wdzieczny.  Mam naklejke ze poprzedni wlasciciel wymienial przy 100000km rozrzad ale w Peugeocie. Mam przejechane 170tys i chyba najwyzszy czas wymienic pasek.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2009, 19:50:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
albo pompa paliwa nie domaga juz.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2009, 13:09:11 pm »

Maniek

  • Gość
pojawil  sie nowy problem :(  z rana ciezko mi odpala :( musze krecic go troche..... albo kilka razy przepompowac wahe i wtedy odpala. Moze to jednak wina pompy jak wspomnialmlodyolek#1934,

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2009, 13:24:04 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to sprawdz cisnienie na pompie.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2009, 21:19:48 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
a na zimnym nie pali czasem na 3 garach ?

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2009, 21:01:04 pm »

Maniek

  • Gość
No juz rozwiazalem problem odnosnie braku mocy... Poluzowal sie napinacz paska rozrzadu i pasek byl luzny tak ze przy jego wcisnieciu uginal sie ok 2,5cm, az w szoku jestem ze nic powazniejszego sie nie stalo :roll:  Teraz autko odcina przy 9200rmp  :mrgreen:  ale to nie wszystko.... :(  Na wolnych obrotach(na jalowym biegu) obroty spadaja nawet do 200rmp i czasem gasnie. Ten objaw pogazal sie jakies 3 dni temu.  Mam podejrzenia co do przewodow WN... ten co idzie z kopulki do rozdzielacza mial przebicie....(jest jakis sposob-nie reka) na sprawdzenie czy przewody nie maja przebicia?? Bo dzis poczolem co to sa 102KW :P i mam dziwne odglosy z kol. ssacego... takie... bul bul co 0,5sek  :shock:    Dzieki za wszelkie rady. Pozdrawiam

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2009, 01:01:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak nie wiesz w jakim sa w stanie to zmien przewody - przeciez to cie bedzie kosztowalo max 80pln

a sprawdzic mozesz na warsztacie jak maja odpowiedni miernik (klamre zaklada sie na przewod)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2009, 12:01:18 pm »

Maniek

  • Gość
KGB,  Haha 80zl?? o 100zl sie pomyliles.... Przewody, paski sa identyczne jak W Toyota Sypra wiec ponizej 150zl nie zchodza :P  Przedody od swiec mam super a wczoraj wymienilem ten przewod od kopulki  i nadal obroty spadaja do 200rmp  :(  patrzylem czy nie mam przedmuchow gdzies na ssacym kolektorze, wszystkie rurki podcisnieniowe posprawdzalem i nic :( Ale odpiolem czujnik powietrza ktory znajdyje sie w kolektorze ssacym i zero reakcji :( Dzis odepne sonde lambda i sprawdze jego reakcje...

[ Dodano: 17 Lut 2009 12:03 ]
ah no wlasnie... dodam, ze na zimnym jest wszystko ok. Jak sie rozgrzeje do ok 70st. to zaczynaja opadac obroty

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2009, 16:04:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a kto ci kaze zakladac przewody za taki szmal skoro mozna tansze - np. pojedynczy Boscha do szkarady kosztuje 15pln i uwazam ,ze to drogie przewody ,a szkarada zadowala sie żółtym badziewiem do malucha za 12pln komplet (dwa przewody)

skoro nagrzany wariuje to sprawdz sonde
moze problem z elektryka ,bo na 200rpm to by nie pracowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2009, 19:29:33 pm »

Guciu1801

  • Gość
to jest wielopunkt? Sprawdz, czy przepustnica nie jest brudna.

1.6 16V DOHC problem z wysokimi obrotami od 6000-9200rmp
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2009, 22:36:26 pm »

Maniek

  • Gość
tak wielopunkt.... mialem dzis zamiar sprawdzic i jak cos oczyscic przepustnice, ale braklo czasu.  Podobnie z sonda

[ Dodano: 19 Lut 2009 10:11 ]
Guciu1801, miales racje. Wczoraj wykrecilem przepustnice... bylo w niej ze 2mm tego dziadostwa. Wyczyscilem i spolerowalem srodek. A czujnik powietrza to byl taki zasyfialy ze szok. Dzis zamontowalem przepustnice i wskazoweczka elegancko trzyma 900rmp i nawet nie drgnie :D:D Dociskam gaz do odcinki i puszczam i elegancko opada i trzyma900rmp....  :mrgreen:    

Narodzilo sie nowe pytanie.... Chce wyczyscic w srodku kolektor ssacy .... ktos zna moze jakas chemie na rozpuszczenie i wyplukanie tego dziadostwa ze srodka??

[ Dodano: 19 Lut 2009 10:12 ]
Ahaaaa.... zdjolem ogrzewanie przepustnicy... czy nic nie grozi?? nie wiem po co one w ogole jest...  :wink:  :idea: