Autor Wątek: Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE  (Przeczytany 8694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« dnia: Luty 13, 2009, 22:51:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Witam,
Przydałoby mi się założyć wspomaganie kierownicy... Ale mam jedną kwestię której nie potrafię rozwiązać. Mam Caro 1.6 GLE (nie mam otworów, ani nadlewów pod otwory mocowania pompy, pompka paliwa mechaniczna), wspomaganie jest JKC. Wyciąganie silnika i wiercenie otworów to jak dlamnie za duży hardcore, więc może macie jakieś inne pomysły? Słyszałem coś takiego, że sie dorabia wspornik, który przykręca sie do pod/do poduszki silnika...
czekam na odp.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2009, 22:54:20 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
mam 2 takie wsporniki. oba na sprzedaż. jak co pisz PW a napisze Ci co i jak

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2009, 14:45:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
pamietaj jeszcze o wycięciu ściany grodziowej .

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2009, 16:09:16 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
poniżej kilka fotek wspornika:




Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2009, 22:29:57 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jaki pasek do napędu pompy mam kupić?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2009, 23:35:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czy ktoś ma może rysunek techniczny tego wspornika ? Kolega ma abimexa i chce zaszczepić sobie wspomkę.

A Maxiu, kupujesz zwykły pasek klinowy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2009, 09:50:46 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
http://polonez_1.6gle.webpark.pl/

Stingerek, chodzi mi o długość, na jdenym ze zdjęć z tej stronki widac pasek 6285mc= 9,5....10x763 i taki kupie dzisiaj.
Jak kolega ma abimexa no to juz powinien mieć nadlewy i otwory pod wspornik (orginalny). Jeżeli ma nadlewy, ale bezotworów to ten wspornik bedzie pasował dopiero po ich zeszlifowaniu, bo inaczej bedzie się o nie opierał, taki pisze twórca tej stronki.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2009, 18:21:26 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
ja w swoim abi nie zeszlifowałem nadlewów i dorobiony wspornik przylegał idealnie, poza tym po założeniu paska był on na tyle napięty, że nie musiałem dawać napinacza

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2009, 19:20:27 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Potwierdzam powyzsze, jak wspornik przylega do nadlewow nic mu nie jest, pod warunkiem ze jest gladki - bo jesli nie ma wspawanych szpilek tylko zwykle sruby z lbami, to jest kiepsko.

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2009, 19:58:41 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
No i wszystko jasne :lol:

[ Dodano: 29 Cze 2009 20:40 ]
Mam jeszcze pytanie: mam osłonę gumową do przekładni ze wspoma, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów, czy jak?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2009, 05:23:04 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Maxiu#1935"
, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów
dokladnie tam
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2009, 09:35:55 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Maxiu#1935"
No i wszystko jasne :lol:

[ Dodano: 29 Cze 2009 20:40 ]
Mam jeszcze pytanie: mam osłonę gumową do przekładni ze wspoma, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów, czy jak?


Powinieneś ją nałożyć na przekładnie po jej zamontowaniu, a przed przykręceniem wałka od kierownicy, z drugiej strony zakładasz ją na wspornik (z tego co kojarzę powinno sie dać na przykręcony), chyba że n ie masz oryginalnego wspornika tylko tniesz ten stary z mała dziurą, to wtedy raczej tego nie założysz, i możesz komuś kto nie ma odstąpić :)
Szkoda że za chinskiego boga nie da sie tej gumy nigdzie kupić :(

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2009, 09:43:32 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jak masz caro mr93 to powinieneś mieć już otwór pod tą gume, więc musisz tylko wydłubać starą (ciężko wychodzi bo ma w środku kawałek blachy) i wstawić nową. najlepiej popuścić wspornik pedałów i jedną śrubę od serwa. następnie śrubokręt i wyciskasz

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2009, 09:46:18 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Seba OBR"
jak masz caro mr93 to powinieneś mieć już otwór pod tą gume, więc musisz tylko wydłubać starą (ciężko wychodzi bo ma w środku kawałek blachy) i wstawić nową. najlepiej popuścić wspornik pedałów i jedną śrubę od serwa. następnie śrubokręt i wyciskasz


Nie ma Mr93 to po pierwsze, po drugie większy otwór pojawił się dopiero przypuszczalnie w 1995r. Mam mr93 produkcja ~wrzesień/październik i nie miałem większej dziury na przekładnię.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2009, 10:24:21 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Nie ma Mr93 to po pierwsze, po drugie większy otwór pojawił się dopiero przypuszczalnie w 1995r. Mam mr93 produkcja ~wrzesień/październik i nie miałem większej dziury na przekładnię.
Zgadza się  :) Miałem 2 poldy z 1994 i nie było tam dużego otworu. Pojawił się dopiero w 1995 roku podczas kolejnej modernizacji -oprócz niego zmieniono tez parę innych rzeczy np tylna wiązka instalacji w peszelu a nie izolacji, dodano pochłaniacz par paliwa i przerobiono wlew tak aby nie wchodził pistolet z ropa oraz dodatkowe odboje na belce zawieszenia przedniego. Mam kolegę który tez ma 95r i były te same zmiany co u mnie z tym ze on miał hamulce starego typu a ja miałem tzw przejściówkę czyli stare zaciski montowane już tak jak Lucas
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2009, 18:51:13 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
to sorry, mój błąd, ale słyszałem że mr93 ma już ten otwór. Mimo wszystko w 95 roku dziura jest odpowiednia,a co do zacisków, to u mnie były z przodu, więc tak jak lucasy

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 10, 2009, 16:47:50 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
No to już wspoma siedzi w aucie i działa. Wrażenia z jazdy.... bezcenne.  :mrgreen: Auto zrobiło się bardziej zwrotne ze względu na inne przłożenie przekładni. Wszystko odbyło sie bez większego bólu. Jak by się ktoś pytał o otwór w przegrodzie to dodam od siebie, że wystarczy wstępnie wyciąć kwadrat, którego dł. boku wynosi tyle co srednica orginalnego otworu i poźniej powiększać az łeb przekłądni wejdzie. Śruby które trzymająteraz blache i wspornik poduchy silnika dałem o 5mm (25mm) dłuższe niż orginalne (M10x1,25 , 20mm, 8.8), musiałem odgiąć przewod paliwowy bo byt się spotkał z króćcem pompy, kiernownice udało mi sie założyć poprawnie za 5 razem :twisted: , nie polecam patrzec na wybite znaki, bo i tak co innego w praniu wychodzi. Ogólnie zajęło mi to ok 30h, robiłem sam, i w sumie pod koniec już mi sie niechciało powoli. Jak zrobie zdjęcia to dodam.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 11, 2009, 15:15:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Cytat: "Maxiu#1935"
odgiąć przewod paliwowy

problem pojawia się też w 125p . Trzeba przewód paliwowy skrócić i dorobić brakujący kawałek . u mnie wychodzi teraz razem z przewodami hamulcowymi i biegnie po fartuchu .

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 11, 2009, 22:22:49 pm »

Jerzy

  • Gość
Właśnie założyłem wspomaganie JKC w 125p i tylko lekko odgiąłem przewód paliwowy w stronę przodu auta.
Przy okazji podpowiem że:
- otwór pod przekładnię najłatwiej powiększyć piłą lisicą a nie kątówką, trzeba tylko wyciąć prawy dolny róg - gdy się patrzy stojąc z przodu przed autem
- zbiornik płynu wspomagania zamontowałem do uchwytu zbiornika płynu chłodniczego, z użyciem opaski od Poldka
- trzeba  obrócić moduł zapłonowy wtyczkami do góry, ale musi być ten mniejszy, w większym trzeba obciąć ostanie żebro radiatora
- trzeba przenieść cewkę zapłonową na nadkole powyżej modułu
Dzięki temu przewody łączące podzespoły wspomagania nie będą kolidowały z elementami zapłonu.
Dodam że przyjemność z jazdy 125p ze wspomaganiem jest olbrzymia :-)

Wpomaganie kierownicy JKC w Caro MR91 GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 12, 2009, 12:10:00 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ja przeniosłem duży moduł hybryda pod samą końcówkę ściany grodziowej na fartuch błotnika , cewkę dałem w org miejsce modułu a zbiorniczek od płynu między filtr powietrza a serwo . tylko za 1 razem zrobiłem nieco za długi przewód zbiorniczek pompa i jak rozgrzewał się silnik to go zasysało i pompa wyła . Ale po skróceniu jest ok 20 tyś km ok . dół otworu na przekładnie wycina się aż do podłużnicy prawie .