Autor Wątek: Kontroler świateł - spalony  (Przeczytany 8824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2009, 18:35:56 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Moje kontrolki 1.6 GLI PN PLUS (starałem się jak najwyraźniej, ale telefonem słabo wychodzi)


A Tu też moje 1.9 GLD PN PLUS (wersja z kontrolką mijania i świec zarowych)


[ Dodano: 2009-02-18, 18:51 ]
Na Allego też są
http://allegro.pl/item553938480_licznik_polonez_caro_plus_1_6.html

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 18, 2009, 21:43:32 pm »

adamdn

  • Gość
Eeee... Ty tu z dieslem wyskakujesz :P Nie bylo Plusodiesla a Trucki sie nie licza :)

Masz ponad 300kkm nakulane w Plusie? Chyba ktos Ci licznik przekrecil :D

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 18, 2009, 22:07:27 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
W moim pierwszym Plusie z 1997 roku (koniec) jest kontrolka świateł pozycyjnych i świateł mijania. Wdrugim z tego samego przedziału czasu jest kontrolka tylko świateł pozycyjnych (w miejscu tej od świateł mijania jest kontrolka świec żarowych - licznik 100 % oryginał). Oba samochody to 1.6 GLI.
Pomóżmy Jackowi!

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 18, 2009, 22:11:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To są zegary z dwóch różnych polonezów.

Pierwsze są z caro plus 1.6. Fotka o którą prosiłeś: brak kontrolki świateł mijania, w zamian za to kontrolka świec żarowych.

Druga, to zegary z caro plus 1.9 (jak się okazuje były jednak dostępne). Tu jest i kontrolka świateł mijania i świec żarowych. Brakuje za to kontrolki od podgrzewanych foteli.

Odnośnie widocznego przebiegu, to tyle miało nadwozie caro plusa z którego pochodzą powyższe zegary. Silnik był już inny (obydwa diesle, I właściciel).

Mój caro plus ma 244 865 km czy jakoś tak.

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 19, 2009, 02:49:05 am »

szczaw

  • Gość
Cytat: "adamdn"
Zaroweczki i LEDy T5 mozesz sobie odrazu podarowac...


A więc co proponujesz?

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 25, 2009, 20:32:23 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wracamy do sprawy.

Znów pojawił się problem ze światłami. Teraz gdy pstryknę przełącznik na pozycyjne, zapalają się światła mijania. Po przekręceniu kluczyka, gasną mijania i palą się same pozycyjne, czyli tak jak być powinno.

Dodam, że zauważyłem ze kontroler świateł znów się chyba nadpala, bo obudowa przy wiadomym wtyku zabrązowiła się.

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 26, 2009, 10:50:28 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Zdejmij gorna czesc klawisza i zobaczysz czy plastikowe nozki sa przytopione czy nie. Odpalasz i gasisz silnik przy wlaczonych swiatlach?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 26, 2009, 14:04:11 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Zapomniałem dodać, że żeby zgasić silnik, muszę też zgasić światła. Wcześniej było odwrotnie, jak w większości plusów.

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2009, 17:39:09 pm »

Mohadire

  • Gość
To jeszcze raz. Mam problem ze światłami mijania i to tylko z tyłu. Zapalają się kiedy "pogmeram" przy przekaźniku, w przeciwnym razie ciemności. Co może być powodem? Podejrzewam, że nie jest to wina przekaźnika? A może?
Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką auta, ale ten problem doprowadza mnie do szału <zła>

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 29, 2010, 15:00:15 pm »

Maniac1

  • Gość
Odkopuję. Widzę, że temat był, dobrze że znalazłem, bo by mnie z.ebali jak psa :D

A więc podmieniłem sobie liczniki. Oba chodziły w PN + z silnikami 1.6 benzyna oczywiście.

Licznik z 1999 roku wyświetla włączone światła mijania, a licznik z auta z 1997 roku wyświetla świece żarowe.

Niestety potrzebuję licznik z 1997 roku, więc pytanie - czy jeżeli dobrze rozumiem to co wyżej, to w tym liczniku z 1997 roku nie ma kontrolki świateł mijania? Bo jeżeli tak, to gdzie jest błąd w instalacji (błąd w sensie różnicy między licznikami czy też wiązką), że mi się świeci kontrolka świec żarowych?

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 29, 2010, 15:31:10 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
To tak liczniki w 97 występowały raz takie raz takie tj. raz z kontrolką świateł, a raz z kontrolką świec (np. ja mam na szczęście z światłami)
Myślę że pakowali takie bo innych nie mieli w tym okresie a był może mały popyt na Trucki w GLD to brali bo zalegało, ale tak przypuszczam tylko.
Raczej tak na zdrowy rozsądek jeśli pali ci się ta kontrolka świec w momencie włączenia świateł mijania, to wiązka jest inna bo auto z 1997 roku znaczy się jak ma zegary diesla to włączenie świateł mijania nie powoduje włączenia kontrolki która wiecznie jest zgaszona.
Jeśli jest kontrolka świec to zegary takie nie posiadają kontrolki świateł mijania.
Może też było tak że na początku produkcji plusa planowali dawać 1.9GLD ale jak zrezygnowali to zmienili zegary na takie ze światłami jak wiedzieli że będą pakować diesla tylko do Trucków.

[ Dodano: 29 Lip 2010 15:35 ]
A że świeci Ci się kontrolka świec to zauważ że wiązka z 99 włącza kontrolkę z momentem włączenia świateł. Więc logiczne że jak dasz zegary gdzie jest tylko inny wzorek tej kontrolki na zegarach to też ją zapali. Czyli jestem pewny że wiązka jest inna bo 97 z kontrolką świec nie zapala po prostu tej kontrolki nawet jakbyś wsadził zegary z kontrolką świateł mijania.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 29, 2010, 15:47:58 pm »

Maniac1

  • Gość
No właśnie wiem, ale wpienia mnie ta kontrolka i w takim razie uważam, że rozmyślnie dawali do 1.6 takie zegary ze świecami zamiast świateł. Przecież gdyby to działało losowo, to ludziom którzy kupili 1.6 z kontrolką świec świeciłyby się świece przy włączeniu świateł. A się nie świeciły jak rozumiem. Z tego wniosek, że wiedzieli do których będą montować te zegary z diesla i konkretnie zmieniali wiązkę (pewnie któryś kabel jest do odcięcia od wtyczki i tyle zmian).

To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 29, 2010, 16:00:13 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytat: "Maniac1"
To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?

Tego akurat nie wiem - nie rozbierałem tego jeszcze.
Wiesz co do tych zegarów to mogli nie wiedzieć gdzie będą dawać takie a gdzie takie i po prostu jak dawali ze świecami to nożyk i ciach kabelek i po problemie.  :wink:
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 29, 2010, 16:17:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Bartekcom"
Może też było tak że na początku produkcji plusa planowali dawać 1.9GLD ale jak zrezygnowali to zmienili zegary na takie ze światłami jak wiedzieli że będą pakować diesla tylko do Trucków.

Ojciec w jednym z pierwszym Plusów, z kwietnia 97, nie miał kontrolki świec żarowych, była kontrolka pozycji i mijania. Ja mam z maja 97 i mam kontrolke świec żarowych. Wujek też kupił Plusa zaraz na początku jak tylko weszły w kwietniu, i też nie miał kontrolki świec żarowych. Ale ja kontrolke świec żarowych do czegoś wykorzystam :D
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 29, 2010, 16:34:55 pm »

Maniac1

  • Gość
No fajnie, ale nie będziesz miał kontrolki świateł mijania, a ja się przyzwyczaiłem że jest :D

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 29, 2010, 23:12:16 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytat: "Maniac1"
No fajnie, ale nie będziesz miał kontrolki świateł mijania, a ja się przyzwyczaiłem że jest

Mało zegarów do kupienia z taką  :?:  :mrgreen:
Mój jest z sierpnia/września 1997 i mam kontrolkę świateł mijania
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 31, 2010, 02:31:04 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Maniac1"
(...)

To pytanie żeby skończyć temat - da radę przełożyć panel kontrolek z jednego licznika do drugiego? Chodzi mi właściwie o czarne tło na którym są wzory kontrolek. Dużo z tym może być roboty?

To jest moment. :) Tła, na których są wzory trzymają się wcisk. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kontroler świateł - spalony
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 01, 2010, 00:43:06 am »

misiek_staszic

  • Gość
A ja do tematu:

Kontroler Hybryd H-177 czy też APE, nieważne bo są zamienne i w środku identiko.

Upalona nóżka oznaczona jako M ?
I do tego brak świateł mijania?

Rozbieramy toto (płaski śrubokręt). Wystarczy poprawić połączenia na płytce kontrolera (te które dostały po d... ze względu na prąd -> temperaturę) i znowu działa. Lutownica w dłoń i do dzieła. Nawalcie tam sporo cyny, bo idzie tam duży prąc. Przy okazji zerknijcie na przekaźnik załączający światła mijania, a raczej na jego styki, wyczyścić i święto.
Przed włożeniem na miejsce zerknijcie też do skrzynki bezpiecznikowej czy aby złączki nie są zbyt luźne i zaśniedziałe (oczyścić i dognieść kombinerkami jakby co).
Można też nie zakładać obudowy kontrolera świateł tylko włożyć "gołą" płytkę w złącze. Przykrywa toto i tak pokrywa wspólna, a zawsze to nieco lepsze chłodzenie no i nie będzie śmierdziało już topionym plastikiem :D :D

Robiłem to jakiś czas temu, działa od zimy (ja jednak założyłem obudowę). Światła wróciły, a ja miałem się rozglądać za dziennymi LEDowymi z homologacją, ale drogie skubane... ;/