Autor Wątek: Siłownik maski ;)  (Przeczytany 18960 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 26, 2010, 06:40:14 am »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Cytat: "Kapitan"

michros, zrób to sam, ja też na początku nie miałem pomysłu, ale udało się i teraz micha mi się cieszy za każdym razem jak maskę podnoszę.
wystarczy do tego wiertarka, kilka śrubek, szlifierka i kawałek kątownika, może jeszcze parę nitów...



pomysł to ja mam ale nie ingeruję póki co w budę bo mam zdolności do psucia :P

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 26, 2010, 10:42:43 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Maurer, nie, jest po prostu od góry złapany do śruby, ale nie widzę przeciwwskazań, by zamontować go pod.


kiepska jakośc, ale widać o co chodzi.

W sumie jak się tego nie zrobi to dobrze będzie, ale akurat miejsce ulokowania tej sruby pasuje idealnie do długości siłownika, który posiadam, mocowanie jest w miarę estetyczne i wszystko ładnie się zamyka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 26, 2010, 22:01:09 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A, juz rozumiem, dzięki za zdjęcie.

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 09, 2010, 09:47:34 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Czy 2 takie siłowniki spełaniały by powierzone im zadanie - czyli pracę jako siłowniki do podnoszenia maski ? http://www.allegro.pl/item1032601764_silownik_pokrywy_bagaznika_polonez_atu_280n.html
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 09, 2010, 10:48:57 am »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
to jest od atu więc trzeba by je zamontować bliżej podszybia a czy wtedy by dźwignęły?.... nie jestem przekonany :roll:

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 19, 2010, 21:13:08 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Zamontowałem u siebie dziś jeden siłownik pod maską, zwykły poldkowy 500N od tylnej klapy, daje rade, mocowanie z grubsza w tych samych miejscach co u Maxia na zdjeciach na pierwszej stronie. Wypadł akurat tak, że jak jest na maksa podniesiony, tyczka wchodzi normalnie pod swoje miejsce, zimą to się może przydać.

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:16:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Przystąpiłem do montażu siłowników z Atu. Zamontowałem rozsunięty na maksa iii... niestety nie jestem w stanie zamknąć maski. Ktoś ma jakiś pomysł jak to inaczej zamontować, żeby chciało współpracować ? Tak to wygląda:
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:17:44 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
ale jakto siłowników z atu ? od klapy ?!

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:20:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "michros"
ale jakto siłowników z atu ? od klapy ?!

Tak od klapy. Co w tym dziwnego ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:21:20 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
a one nie są krótsze czasem ?

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:25:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "michros"
a one nie są krótsze czasem ?

Są, ale to nie ma nic do rzeczy. Wiem, że robią robotę jeśli są zamontowane 2 sztuki. Ale pozostaje właśnie kwestia prawidłowego montażu...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:26:42 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
skoro nie ma nic do rzeczy to ja się nie znam  :mrgreen:

[ Dodano: 22 Sie 2010 15:33 ]
ale pomijając , że siłownik jest do góry nogami zamontowany to chyba powinien się otwierać do przodu a nie w stronę podszybia.. no ale to trzeba poczekać na wypowiedź tych co już montowali :P

Jednakże wg mnie jest za krótki :D blokuje się i nie domyka a jak jest długi to mu zostaje miejsca :P

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:38:12 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zły punkt mocowania, ten na masce powinien być bliżej podszybia.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:40:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "michros"
siłownik jest do góry nogami zamontowany

Montowałem tak samo jak te od klapy bagażnika mam :P

Cytat: "maciejowski"
zły punkt mocowania, ten na masce powinien być bliżej podszybia

Myślałem nad tym, ale stwierdziłem, że wtedy nie będą trzymać maski bo będą za blisko poziomu. Hmm... No ale jutro pokombinuję jeszcze z zamocowaniem go na tą niższą śrubkę od mocowania maski.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 22, 2010, 16:24:35 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ja raczej proponowalbym to mocowanie przy błotniku bardziej do przodu. Jak montowałem swoje siłowniki, od klapy od caro, to zmierzyłem ile mają złozone (przez szczeline przy klapie je widac) i taki sam odstep dałem miedzy mocowaniami pod maska. Jeśli w atu też da się jakos zmierzyć ile ma złożony siłownik, to taką metodę bym Ci polecał.

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 22, 2010, 16:35:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Maurer"
Ja raczej proponowalbym to mocowanie przy błotniku bardziej do przodu.

Za krótki siłownik. Jutro obadam pomysł maciejowskiego, może się uda :D
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 05, 2010, 16:23:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Grzech#1938"
Na moje oko, to trzeba go tak zamontować, żeby miał większą siłę do pokonania. Czyli dolne mocowanie musi być bliżej szyby, a przy zamykaniu siłownik musi się kłaść razem z maską.
Dokładnie tak.U siebie mam zamontowane prawie przy podszybiu i ustawione tak,że maska otwiera się na maksa w górę,a po zamknięciu siłownik nie składa się całkowicie czyli jest dobrze.Siłowniki mam 2 od tylnej klapy.Mam to już prawie 3 lata i problemó nie ma :P

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 05, 2010, 16:59:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mnie póki co pogoda nie pozwala przy tym pogrzebać, ale obawiam się, że jak dam je za bardzo w poziomie przy otwartej masce, to nie będą chciały utrzymać tego ciężaru... A ja mam 2 siłowniki od Atu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 05, 2010, 17:59:02 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Musisz sprawdzić metodą prób i błędów, albo zmierzyć siłę z jaką maska opiera się o siłownik w danym miejscu, stworzyć rysunek z wektorami jak na fizyce, podstawić dane i policzyć. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Siłownik maski ;)
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 05, 2010, 19:40:05 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grzech#1938"
Musisz sprawdzić metodą prób i błędów, albo zmierzyć siłę z jaką maska opiera się o siłownik w danym miejscu, stworzyć rysunek z wektorami jak na fizyce, podstawić dane i policzyć. :)
wiecej liczenia niz robienia :D ja robilem metoda prob i bledów. Tylko musialem sobie robic mocowania.