Mój kolega-mechanik widział przejściówkę 2.0 OHC ze skrzynią od OHV - wymieniał w niej sprzęgło. Niestety auto już od 3 lat nie istnieje, zostały z niego tylne lewe drzwi :?
A propos skrzyni od DOHCa, to siada do Pinto, więc pewnie i w drugą stronę się da :wink:
Silnik był fordowski czy fiatowski
Jeżeli ford to wymagało to dorobienia flanszy pomiędzy skrzynie FSO a silnik Forda oraz dodatkowo wymiany kola i sprzęgła na wersje od 1600 o średnicy 200mm zamiast 216 jak oryginalny z tego powodu ze 216mm nie wejdzie w obudowę sprzęgła. Wątpię zęby komuś chciało się tak modzić wiec prawdopodobnie był to silnik OHC fiata montowany w Fiatach 131 -dół identyczny jak w DOHC jedynie tłoki i głowica są inne a silnik o 5 Km słabszy(ale za to prawdopodobnie bezkolizyjny :mrgreen: ) Skoro dół jest identyczny wiec połączono bez żadnych przeszkód z ze skrzynia poloneza za pomocą odpowiedniej obudowy sprzęgła
Orientujecie sie moze czy silnik 1.8 ze sierry moze miec jedna z ww skrzyn bo mam takie auto na zywo to bym poprzymierzał na nim wlasnie.
Po raz kolejny napisze : KAŻDY SILNIK R4 FORDA SPRZĘGA SIĘ Z KAŻDA SKRZYNIA OD SILNIKA R4 FORDA I TO SAMO DOTYCZY SILNIKÓW V6 I SKRZYŃ DO TYCH SILNIKÓW
wiec silnik 2,0 ohc sprzęgniesz zarówno ze skrzynia N9 jak i MT75 oraz MTX 75 z Focusa oraz pod skrzynie N9 pochodząca od sierry podepniesz Zeteca ST 170 z mondeo. Żeby nie było różowo to pamiętajcie ze trzeba tez kombinować z kolami zamachowymi, dociskami i tarczami sprzęgła ale taka możliwość istnieje i jest stosowana w praktyce(pomijam tutaj kwestie wytrzymałościowe czy montażowe tzn brak nadlewek w bloku na łapy itd)