Autor Wątek: wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.  (Przeczytany 6255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« dnia: Marzec 27, 2009, 22:13:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
To taki sam silnik jak w modelu Monte Carlo napędzany silnikiem FIAT 132.A.000 pojemność 1592 cm3, 72,1 kW przy 6000 obr/min.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2009, 18:39:46 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
koledzy, liczę na Was! 37 odsłon i tylko jedna odpowiedź?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2009, 17:54:50 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak- będzie szlifowany o 0,6mm. po rozmowie z człowiekiem znającym temat, doszedłem do , że 0,6 mu w niczym nie zaszkodzi a nawet lekko pomoże.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2009, 20:51:37 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
do prężenie   :twisted:

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2009, 00:15:41 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Dziwne. Nie widzę sensu czegoś takiego. A po zrzuceniu głowicy na starych tłokach miał to samo?
I to na 100% są tłoki od niego, nie np. od poloneza? Chociaż chyba tamte sie troche przerabia.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2009, 06:04:22 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jak zdjąłem głowice to tłoki były w pół skoku, zrdzewiałe z cylindrami, wybijałem je młotkiem. nowe tłoki są od tego silnika. dowiedziałem się, że ten silnik tak ma. był chyba konstruowany z myślą o eksploatacji na paliwie niskooktanowym. stopień sprężania to około 8. mimo to rozwijał 98 kM. świadczy to o wysokich umiejętnościach inż. Aurelio Lamprediego.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2009, 12:26:19 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
szlifuj najwyżej będziesz miał 1500  :mrgreen:

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2009, 20:16:07 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Łukasz!842!, jakim cudem, przecież zachowuję skok i średnice. zmniejszę tylko objętość komory spalania. podniosę nieznacznie stopień sprężania.

[ Dodano: 2009-06-16, 10:35 ]
zmierzyłem objętość komory spalania- 44 cm3. z obliczeń wychodzie, że stopień sprężania był poniżej 8:1. wszędzie pisze o 9:1. dalej nie wiem czy planować blok o 1mm czy nie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2009, 10:59:30 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Ale co zmierzyłeś? Komorę samą w głowicy czy razem z tym dodatkowym jednym milimetrem w bloku? Bo jak cała komora spalania ma 44 cm3 to matematyka mówi że masz zupełnie inny s.s. niż ten który podałeś:)
Jeśli naprawde był to silnik odprężony, to około 8 jest w miarę realne. W 125p silniki 1500 i 1300 w normalnej wersji miały 9.0 w odprężonej 7.2 - 7.4

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2009, 11:09:59 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
44 to jest objętość tylko zagłębienia w głowicy. po dodaniu grubości uszczelki około 0,8mm i tego 1,1mm w bloku to przy tej średnicy cylindra wychodzi dodatkowe 10 cm3 objętości. czyli razem byłoby 55 cm3.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2009, 11:16:36 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Teraz lepiej, ale ciągle dziwnie. 8.26 wychodzi. Ani pies ani wydra.
Sciągnij z tego bloku 1 mm to Ci wyjdzie 9 akurat, może być już do normalnej 95.
Tylko czy teraz tłoki nie dadzą buzi zaworom to nie wiem :)

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2009, 11:43:21 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
i tego się właśnie obawiam. splanowanie bloku jest operacją nieodwracalną. zniszczenie silnika klęską techniczną i finansową. zostawić tak jak jest, to straci sens cała robota i wyłożona kasa.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2009, 11:53:13 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Zostawić tak jak jest i zdobyć jakąś sprężarkę... :)

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 17, 2009, 08:31:31 am »

fazownik81

  • Gość
W moim 2.0 też nie dochodzą do końca, zrobiły przez to ładny próg na cylindrze :)
Oznaczenie to 132 db 2.0 i 132 c2 000. Chyba ten typ tak ma :)

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 17, 2009, 12:03:08 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
zamiast planować blok to nie lepiej planować głowice o te 1.5mm ? jak by coś było nie tak to zawsze można głowice zmienić
Moc V-ki

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2009, 12:40:27 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.
Po drugie - ściąć z głowicy w DOHCU 1.5 mm to śrenio sobie wyobrażam (nie jestem pewien czy fabryczna ma tyle do przylgni zaworowych, co dopiero jakaś używka.
Po trzecie - zdobycie innej glowicy do DOHCA na 80tkach jest dość skomplikowane.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2009, 19:16:32 pm »

fazownik81

  • Gość
Cytat: "Cyneq"
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.


Inny ale tłoki tez nie dochodzą do końca bloku :) Nie zamierzam odprężać ale dlaczego nie powinien być odprężany?

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2009, 00:08:33 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zdjąłem głowiczki, rozpiąłem dwa zawory (w jednym cylindrze) położyłem (bez uszczelki) głowicę na blok. między gniazdem a tłokiem (w GMP) zawór ma 5,5mm luzu, wznios krzywki 9,55mm. wyobraziłem sobie co się dzieje w cylindrze: zawór ssący zaczyna się otwierać 12 stopni (obrotu wału korbowego, już w trakcie suwu wydechu) zanim tłok osiągnie GMP, więc tłok idzie w górę a zawór w dół. w GMP między tłokiem a zaworem może być 1mm odstępu, tylko kieszenie w tłoku zapobiegają ich spotkaniu! po GMP tłok zaczyna usuwać się w dół, zawór w dalszym ciągu (4mm) usiłuje go dogonić. zawór zwalnia i zatrzymuje się (szczyt krzywki), zaczyna wracać, tłok w dalszym ciągu idzie na dół. tłok zatrzymuje się w DMP, zawór jeszcze się nie zamknął- mieszanka siłą bezwładności wlatuje do cylindra. tłok idzie w górę- zawór jeszcze otwarty- mieszanka wlatuje do cylindra siłą bezwładności! 53 stopnie po DMP zawór się zamyka. od tego momentu tłok spręża mieszankę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 18, 2009, 10:04:19 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "fazownik81"
Cytat: "Cyneq"
po pierwsze 132.C2.000 to inny silnik niż kolega podał. I nie powinien być odprężony.


Inny ale tłoki tez nie dochodzą do końca bloku :) Nie zamierzam odprężać ale dlaczego nie powinien być odprężany?


Jest pewna różnica w języku polskim między imiesłowem czasownikowym biernym a czynnym :)

Rozchodzi się o to że zrobić sobie możesz z nim co chcesz, ale fabrycznie to nie był silnik przystosowany do benzyny niskooktanowej, i w sprawnym i nieprzerabianym 132.C2.000 tłoki powinny dochodzić do końca.

[ Dodano: 18 Cze 2009 10:08 ]
Cytat: "wrb"
wyobraziłem sobie co się dzieje w cylindrze:


No to nie wyobrażaj sobie tylko sprawdź :)
skręć to lekko bez uszczelki, pokręć wałem i słuchaj. Jak nic nie będize waliło to jest dobrze i można ściąnać troche z bloku. Tylko nie pamiętam jak dobre uzyskaszs przybliżenie, bo nie pamiętam ile ma DOHCowa uszczelka grubości po skręceniu, ale myślę że nawet więcej niż 1.1

wysokość bloku silnika 1,6 dohc- fiat.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 18, 2009, 13:35:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
skręć to lekko bez uszczelki, pokręć wałem i słuchaj
lepiej przykleić do tłoka plastelinę. metoda sprawdzona i dająca dokładniejszy wynik.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...