Autor Wątek: Rover - Korbowody i ich długości  (Przeczytany 5021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Korbowody i ich długości
« dnia: Kwiecień 01, 2009, 08:47:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Skok ma napewno większy ale dokładnych danych niestety nie posiadam.

Ewolucja K sieries wyglądała tak:
1,4->1,6 zwięskzenie średnicy tłoków z 75 na 80mm
1,6->1,8 zwiększenie skoku tłoka ale o ile nie pamiętam teraz. napewno jest to podane w internecie.

mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ??  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2009, 10:30:04 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytuj (zaznaczone)
mając 1,6 teoretycznie zmienia się wał korbowy z korbowodami kto wie czy też nie z tłokami i ma się 1,8.
O to biega ??  
_________________
tak :D ale ja to chce zrobic z 1.4   Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8. Jak kupowalem pierscienie do 1.6 to w hurtowni powiedzieli mi ze to sa pierscienie do 1.8 a do 1.6 nie mieli ani w komputerze ani w katalogach :) dziwna sprawa. Ale zakupilem pierscienie od 1.8 i pasuja jak ulał.  :mrgreen:

[ Dodano: 01 Kwi 2009 10:31 ]
tylko wlasnie nigdzie nie moge znalesc wysokosci korbowodu  i skoku tłoka w 1.8 bo nie wiem jak to bedzie wygladac z teoretycznej strony
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2009, 12:58:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ot lenistwo szukać się nie chce :

Engine information

Capacity  Bore  Stroke  Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm

Radzę się nauczyć tej strony na pamięć: http://kengine.dvapower.com/
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2009, 15:01:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313,  chodzi o to ze 3 godziny walkowalem internet i nic nie znalazlem. byly tylko srednice tłokow i grubosci pierscieni. nic wiecej nie znalazlem. Dzieki wielkie za info

[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:09 ]
teraz tylko udac sie na kurs angielskiego  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:14:35 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
mlodyolek#1934, to co chcesz zrobic to ewidentne to co masz w swoim 1.6  :roll:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:18:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak to?? dajac wal korbowy z 1.4  ktory ma mniejszy skok niz 1.8 i korbowody z 1.8 ktore sa krotsze to wydaje mi sie ze w ten sposob go odpreze. I o to mi wlasnie chodzi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:22:48 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
mlodyolek#1934, caly czas mowimy o silniku 1.6. Popatrz jeszcze raz na tabelke ktora napisal Bocian. Skok i dlugosci korbowodow w 1.4 i 1.6 sa identyczne, a roznica w pojemnosci realizowana jest za pomoca wiekszej srednicy tloka, defacto takiego jak w 1.8 wiec to co chesz zrobic:

Cytuj (zaznaczone)
z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
to silnik 1.6

To jest wlasnie ta sytuacja.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:38:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie no kurde
 
Cytat: "Bocian_s#313"
Capacity Bore Stroke Rod length
1397cc 75 mm 79 mm 139.9 mm
1588cc 80 mm 79 mm 139.9 mm
1796cc 80 mm 89 mm 133.1 mm

 ja to rozumiem tak: skok tłoka w 1.4 i 1.6 jest identyczny tak samo i korbowody. w 1.8 korbowody sa krotsze o 6.8mm a skok tloka jest o 10mm wiekszy.  stosujak wal korb. o skoku 79mm i korbowody o wysokosci 133.1mm  i tłoki 80mm z 1.6/1.8 zwieksze pojemnosc komory spalania poprzez krotsze korbowody. czyli majac np. silnik 1.6 i zakladajac korby z 1.8 ale majac wal korbowy ktory to ma o 10mm mniejszy skok od 1.8 odpreze w ten sposob 1.6 bo skok tloka bedzie nadal taki samy ale tłok bedzie 6.8mm nizej niz w normalnym 1.6.  chyba ze moj tok rozumowania jest bledny  :roll:

[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:44 ]
Cytat: "mlodyolek#1934"
ale ja to chce zrobic z 1.4 Wal z 1.4 korbowody + tłoki z 1.8
jak juz napisalem chce zrobic cos takiego
Capacity Bore Stroke Rod length
1588cc 80 mm 79 mm 133.1 mm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:44:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odprezysz jak cholera ,co ty chcesz go ladowac 2bary ?
przeciez to ci jezdzic nie bedzie chcialo ,bo stopien sprezania bedzie oscylowal wokol 6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:48:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB,  jest cos takiego jak doswiadczenie. to wlasnie chce zrobic
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2009, 22:45:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko ,zebys zawodu nie doswadczyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 03, 2009, 12:07:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
odprezysz jak cholera

odziwo zgodzę się z tym. Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą dało coś koło 9. łącznie głowica podniosła się o jakieś 3mm więc to co ty chcesz zrobić to kosmos.

A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2009, 13:49:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bocian_s#313"
A może da się zrobić nowe tłoki do tego silnika??
hmm... przemysle jeszcze raz dokladnie sprawe. w kazdym razie na kompletnej serii nie chce nic skladac. cos musze pomodzic  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2009, 14:57:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
Odprężenie dwiema podkladkami i 2mm blachą miedzianą

podkladkami  :?:  chodzi o dwie uszczelki pod glowice ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2009, 15:13:32 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
2 uszczelki i miedzianą przekładkę
w 1,6 zestaw taki wylatuje pow 1,2 bara :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2009, 15:47:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jak to znosza panewki ? oplaca sie dmuchac ?
moze mlodyolek turbo szykuje :>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2009, 18:09:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie słyszałem o prolemach z panewkami w turbodoładowanych k series
300 konny na seryjnym dole ciągle wywala uszczelke :) no ale 300KM z 1,6 to juz hamownia fajnie pokazuje :D

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2009, 18:12:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
moze mlodyolek turbo szykuje :>
no to pozostaje mi obmyslec jakies male cos co bedzie wzbogacalo mieszanke :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 03, 2009, 18:36:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
300KM z tego silnika to wymaga raczej wiekszego doladowania niz 1.2bara - no chyba ze zrobili zmienne fazy rozrzadu i kreci wysoko ,
seryjny k16 ma e=10.5 ,tak ? to po podniesieniu glowicy o 3mm, stopien sprezania wyniesie 8 ,a nie 9  :P

w sumie krotsze korby w 1.8 przecza teorii ,ze ten silnik zostal wymyslony na predce z 1.6 ,bo w fazie projektu musieli zalozyc ,ze krotsze korby sie zmieszcza,
nieglupi pomysl ,zeby zalozyc krotsze do 1.6 ,ale trzeba miec w tym cel ,
bo tak ciachnac blok 6.8mm (mozna frezowac blok z gory),tylko po to ,zeby miec krotsze korby ,to troche szkoda roboty ,
no i nie wiem jak tam z srubami do bloku - czy starczy im gwintu ,czy moga przejsc na wylot ,czy trzeba je przycinac  :?:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - Korbowody i ich długości
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 03, 2009, 18:52:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
bo tak ciachnac blok 6.8mm
zakladajac krotsze korby o 6.8 to po co szlifowac blok?? to sie wiaze razem ze skracaniem mokrych tulei cylindrow ktore sa w kazdej K-serii
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)