Autor Wątek: wybór przekładni kierowniczej  (Przeczytany 4732 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wybór przekładni kierowniczej
« dnia: Kwiecień 23, 2009, 18:44:03 pm »

dalmashin

  • Gość
mam dosyć spore luzy w kierownicy. nie jestem w stanie bez odkręcania przekładni zlikwidować niesprawności, gdyż jest zapieczona śruba regulacyjna a dostęp jest utrudniony. skoro muszę ją wyjąć zamierzam kupić nową. znalazłem jednak na allegro dwie wersje: z długim i krótkim wąsem. mam caro+ 1.4 i nie wiem, którą wybrać.
jeśli samochód ma 200kkm i  luzy nie były podobno jeszcze likwidowane to warto kupować nową przekładnię czy skręcić starą? chciałbym poznać wasze opinie przed naprawą, żeby auto jak najszybciej było na chodzie...

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2009, 18:53:07 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
skoro już przekładnia jest do wymiany to czy nie warto wsadzić wspomy?

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2009, 19:27:31 pm »

dalmashin

  • Gość
niby tak ale nie wiem jak to zrobić. wymiana samej przekładni wydaje się łatwa jeśli odkręcą się śruby.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2009, 20:00:42 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2009, 20:24:28 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
dalmashin, do roverka trochę więcej roboty, ale ogólnie nie jest tak źle. trzeba jednak liczyś się z wydatkiem jakichś 400-500zł

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2009, 20:58:22 pm »

snikers

  • Gość
elektrohydrauliczna sie sprawdza w polonezie

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2009, 08:56:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OZi1845"
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla

A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2009, 10:18:47 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ja bym radził koledze najpierw wyjąć starą przekładnie i zlikwidować luz, może wcale nie będzie musiał wymieniać przekładni, po co pchać się w koszty. A jeżeli nie da się zlikwidować luzu to wtedy myśleć nad nową przekładnią lub zakładać wspome.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2009, 15:54:54 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "OZi1845"
Polecam wspome wraz z elektryczna pompa z opla

A ktoś to zrobił bo nieraz już się zastanwaiałem jak to jest... MOże w borku by se walnął taki patent.
owszem, ja mam taka w roverku i Snikers, wspomaganie dziala lepiej niz fabryczne w plusie
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2009, 18:16:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ile to kosztowało??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2009, 11:03:12 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Roznica w cenie to kwestia zakupu elektrycznej pompy z opla wraz z przewodami ktowych gwinty pasuja w miejsce przekladni polonezowskiej.
Pompa to bodajrze cos takiego jak to:
http://www.allegro.pl/item614264983_pompa_wspomagania_elektryczna_opel_astra_ii_2_g.html
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2009, 12:06:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest w tym jakiś sterownik czy tylko + i już wspomaga??

Jeśli tylko + to można pokusić się o Dual-drive i odłączanie wspomy powyżej powiedzmy 20km/h ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2009, 12:23:52 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Masz 4 przeowdy z pompy, plus i minus na stale oraz dwa sterujace, jeden do plusa po stacyjce a drugi do alternatora. Reasumujac dual-drive jest wykonalny
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2009, 12:55:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A można jakieś fotki.

czas zacząć zbierać kasę ...

Ile to pobiera prądu??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2009, 16:53:25 pm »

marcij

  • Gość
No pomysl bardzo fajny, miedzy innymi wlasnie ze wzgledu na mozliwosc odlaczania. Problem w cenie pompy , ktora oko 3 razy przewyzsza cene kompletnego wspomagania klasycznego.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2009, 13:18:15 pm »

snikers

  • Gość
co do sterowania to tak jak pisał OZI, co do ceny:
do mojego diesla pompa z mocowaniem 250zl (jedyna oferta - pol roku szukania), a elektryk uzywany 30zl. Trzeba szukac bo mozna kupic tanio sprawne. nie wiem jakie sa proporcje cenowe dla rovera bo dla 1.6 to napewno taniej jest zalozyc oryginalne na pasku bo jest tego na rynku duzo

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 16, 2009, 15:33:20 pm »

Piotrekk

  • Gość
jak coś mam przekładnie (bez wspomagania) do sprzedania - nówke - cena atrakcyjna bo leży i graci.

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 16, 2009, 16:14:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ile ?  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 05, 2009, 18:36:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Długi czy krótki wąs ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

wybór przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 05, 2009, 18:46:35 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
ja też mam przekładnie wyciągniętą z poldka po dziadku. przekładnia zrobiła niecałe 24000km, zero luzu, praktycznie jak nówka. jakby co mam foty. cena do uzgodnienia :D