Autor Wątek: Rover - problem z obrotami  (Przeczytany 5769 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - problem z obrotami
« dnia: Kwiecień 24, 2009, 21:33:08 pm »

marakesh1986

  • Gość
Witam

Problem polega na tym, że po odpaleniu silnik ma  (90stopni) optymalne obroty w granicy 900, lecz po przejechaniu się to obroty są w granicy 1500, ale po dociśnięciu przepustnicy silnik albo schodzi na 500 i podnosi się do 900 albo gaśnie, jak wyeliminować te 1500? założyłem drugi krokowiec i to samo ;/

Jeszcze jedno pytanie:
Po remoncie głowicy słychać było jeden zawór (szklankę), gdy silnik torchę pochodził była cisza, teraz to stukanie jest słyszalne zawsze na luzie, czy czeka mnie wymiana popychacza?

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2009, 22:52:32 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Co to tych obrotów to może czujnik położenia przepustnicy, trzeba go wyczyścić.
Jeżeli stuka ci popychacz to bez wymiany się nie obejdzie, a przy wymianie uszczelki głowicy nie wymieniałeś czasem oleju, może zalałeś inny i eraz przez to stukają popychacze.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2009, 23:04:51 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jeśli zalałeś inny niż 10W40 mogą stukać.
Ja mam ten sam problem i mam zalane 15W40.
Poradzono mi wymienić na 10W40 i zobaczyć czy ucichną. (w sumie stówka to nie dużo w porównaniu z wymianą popychaczy :) )

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2009, 12:37:19 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Co do obrotów to wd40 i popsikać ten "trzpień" przy przepustnicy i sama linkę psikając do pancerza linki. Jak nie pomoże to czyszczenie przepustnicy.

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2009, 15:03:27 pm »

marakesh1986

  • Gość
Jak wymieniałem uszczelkę, to polałem wałki olejem który miałem zalany (Elf 10W40), lecz teraz chyba wleje Elf sporti (15W40) gdyż trochę oleju mi bierze i to powinno trochę uszczelnić silnik.

Co do przepustnicy to właśnie ja zmieniłem, na poprzedniej miałem bardzo duże wahania obrotów przy każdej temperaturze, oraz jakaś bardzo sprytna osoba przykleiła wtyczkę w gniazdo czarnego czujnika z tyłu przepustnicy( to właśnie chyba jest czujnik położenia przepustnicy)

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2009, 16:59:20 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Cytat: "marakesh1986"
lecz teraz chyba wleje Elf sporti (15W40)
Cytat: "Stingerek"
Jeśli zalałeś inny niż 10W40 mogą stukać.


Czytaj dokladnie :)
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 25, 2009, 17:24:34 pm »

marakesh1986

  • Gość
Tak widziałem, lecz inna osoba mi wręcz na odwrót napisała i teraz kto ma racje ;/ a mi olej i tak bierze wiec chyba nic do stracenia nie mam ;/

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 25, 2009, 22:38:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak bierze olej to się nie dolewa gęstszego tylko robi remont albo sprzedaje.
10W40 tak jak fabryka podała tak ma być i basta.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2009, 12:28:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mam bardzo podobny problem, po odpaleniu (tylko na gazie bełty zero) obroty falują od 300-350 do 500.. po kilkunastu sekundach sie powoli podnosza.. falując. Aż dojdą do około 900rpm i tak już zostaje. Jeśli wczesniej dodam gazu silnik pracuje normalnie.
Może to poprostu brudny kanał obejściowy ?
U mnie tez nie przynosiło efektu krecenie tą śrubką.Po wyjęciu przepustnicy okazało się że ten kanał musze czyścić małym wyciorem tak był zabity.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2009, 12:59:17 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Widze ze nie tylko ja mam problem z obrotami...

U mnie jest tak: Czasami bardzo ładnie na ciepłym silniku trzyma 900obr/min a czasami zdarza się że obroty podskoczą do 1200 i przez chwilę tak się utrzymują. Możliwe że to przez sondę bo rowniez sporo pali. Bede musial podjechac na komputer....
A co do stukania/klekotania mam do samo po zmianie oleju z syntetyka na pol syntetyczny. Silnik glosniej pracuje, klekocze jak diesel i ogolnie nie podoba mi sie jego praca
328i

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2009, 13:03:32 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Z tym, że ja całą przepustnicę czyściłem dokumentnie, obejściowy wyczyszczony.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2009, 15:11:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

A co do stukania/klekotania mam do samo po zmianie oleju z syntetyka na pol syntetyczny. Silnik glosniej pracuje, klekocze jak diesel i ogolnie nie podoba mi sie jego praca

zalej spowrotem syntetyk.


Jimo. A sprawdziłeś może czy przy 100% zamkniętej przepustnicy jest jakiś prześwit miedzy sama klapką a brzegami ? Bo według mnie nie powinno być, od tego jest kanał obejściowy i krokowiec.
U mnie jest szparka na 0.05mm na gorze na obwodzie około 2cm

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 12, 2009, 20:11:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak się ma czujnik temperatury płynu??Na zimnym powinno być kilka kiloomów a na ciepłym ok. 300 Omów.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 12, 2009, 23:28:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Hmm u mnie dziś zdiagnozowaliśmy problemy z paliwem, zakładam że filtr jest już przytkany. Jutro wymienię i zobaczymy czy to on będzie winowajcą.
Pompa nie powinna się uwalić, dobrze idzie do odcinki, poza tym wcześniej jeździł tylko na PB więc raczej upalona nie jest a i ja dbam o przynajmniej 1/2 baku cały czas.
Ew. regulator ciśnienia poszedł się kochać - ale nie sądzę.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 13, 2009, 12:44:55 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
U mnie tez chyba filtr paliwa kwalifikuje sie do wymiany.

Nieraz do 5tys obr/min wkreca sie bardzo ladnie, a pozniej wyraznie slabnie i juz tak szybko obroty nie pna sie ku gorze, natomiast nieraz do 6,8tys obr/min idzie jak szalony  :)  
Ostatnio wymienilem przewody WN i filtr powietrza... Obroty faluja w zakresie 1000-1200 wlasciwie caly czas...
OT: Przy ilu roverek ma odcinke?
328i

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 13, 2009, 13:43:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
7000

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 13, 2009, 14:54:00 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Zawsze mam jakis opor zeby do tylu go rozkrecic  :P
328i

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 13, 2009, 18:26:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nic mu nie będzie... Ja tam swojego na gazie nie raz przekreciłem niechcący powyżej 8K i jakoś zyje.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 13, 2009, 21:16:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Bocian czujnika temperatury nie sprawdzałem jeszcze, natomiast wymieniłem filtr paliwa. nie tędy droga. Co więcej auto ma też problemy na PB z układem paliwowym, tj. nie za każdym razem idzie dobra mieszanka, obawiam się, że to pompa paliwa.
Ma ktoś manometr z mazowsza, żeby zbadać ciśnienei na listwie?

No bo to będzie albo pompa, albo regulator ciśnienia.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - problem z obrotami
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 14, 2009, 11:52:31 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Dzięki za trafną wskazówkę, myślę że to przełomowe stwierdzenie otwiera mi oczy na zupełnie inny aspekt tego problemu..
:)
 Żarcik się trzyma ? ;)

Cytuj (zaznaczone)

No bo to będzie albo pompa, albo regulator ciśnienia.

A tutaj głośno myślałeś ;) ?

Innego wyjścia nie widzę, niż pozyczyć od kogoś regulator.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...