Autor Wątek: Wymiana silnika z GLI do GSI  (Przeczytany 9270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana silnika z GLI do GSI
« dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:00:05 pm »

vipereq

  • Gość
Mam poldka z silnikiem GSI, który niestety padł :(
Zdobyłem silnik GLI, czy moge blok silnika wykorzystać do mojego GSI ?
Czy jest jakaś różnica w rozrządzie, czy wystarczy założyć głowice z GSI ?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:00:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A co z głowicą z GLI się stało?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:02:47 pm »

vipereq

  • Gość
nic, dobra jest

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:05:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Możesz założyć, jednak będziesz musiał co jakiś czas regulować sobie luz zaworowy co przy kolektorze ssącym GSi jest uciążliwe.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:07:07 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
vipereq, skoro jest dobra, to nie musisz jej zrzucać i założyć cały silnik.
Tyle, że licz się z tym, co napisał Multec.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:08:16 pm »

vipereq

  • Gość
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:08:55 pm »

e1mo

  • Gość
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI  :?: :> :?:

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:11:15 pm »

wito

  • Gość
regulatory siedzą w bloku zaraz nad wałkiem, w GLI ich nie ma są zwykłe szklanki a więc tracisz hydro regulacje zmieniając blok

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:16:29 pm »

vipereq

  • Gość
czyli jest różnica w blokach silnika... To jak zrobić zeby to wszysztko wspólnie działało ?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:25:44 pm »

wito

  • Gość
cały dół zostawisz zmieniasz tylko głowice z kolektorem, regulacja zaworów mocno utrudniona ale masz znowu GSI.

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:31:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kolektor ssący z GSi nie pasuje do GLi, ponieważ ma inny rozstaw szpilek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:32:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Głowice od GLI i GSI to inna bajka Panowie :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:33:54 pm »

wito

  • Gość
ale głowica przyjdzie od GSI tak przynajmniej napisałem

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:34:53 pm »

vipereq

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Z którego roku silnik???


96 rok,

a na czym polega ta regulacja zaworów ?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:37:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na hydraulicznej regulacji luzu zaworowego za pośrednictwem hydraulicznych popychaczy.
Co to jest i jak pracuje dowiesz się z googlarki.
W każdym razie , regulacja zaworów to kolejna czynność obsługowa która wyeliminowano przez montaż hydrauliki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:40:48 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "vipereq"
dlaczego bede musiał regulować zawory, skoro są hydraulicznie regulowane ?



Cytat: "vipereq"
Cytuj (zaznaczone)
Z którego roku silnik???


96 rok,



To masz hydro w tym "nowym" bloku, czy nie?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:42:24 pm »

wito

  • Gość
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:43:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "wito"
napisał ze silnik jest z 96 roku czyli nie ma hydra.


No właśnie niekoniecznie.

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 29, 2009, 23:03:03 pm »

vipereq

  • Gość
a po czym poznać czy jest hydro skoro silnik nie jest rozebrany ?

Wymiana silnika z GLI do GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 29, 2009, 23:15:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "e1mo"
pany, a czy czasem głowica z GLI nie ma innych otworów pod kolektor ssący niż głowica z GSI  :?: :> :?:


Chodzi mi o to - nie mając nic do autora tematu - skoro autor nie ma pojęcia nawet o regulacji zaworów to z zamiany głowicy wyjdą mu duże problemy i chyba lepiej wyjdzie podpasowanie kolektora od GSI. ( chyba nie trzeba do robienia otworów głowicy zdejmować ? ) No chyba, że nie chcesz tego sam robić?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)