Autor Wątek: Blokowanie się kierownicy w zakręcie.  (Przeczytany 4159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blokowanie się kierownicy w zakręcie.
« dnia: Kwiecień 30, 2009, 20:39:48 pm »

piotr188

  • Gość
Witam mam pytanie otóż mam pewien problem z układem kierowniczym na pewno musze wymienić wszystkie przeguby kulowe ale jest pewien objaw  który nie daje mi spokoju otóż  zawsze gdy wjeżdżam na rondo mam taki problem że blokuje mi się kierownica można puścić kierownice i sam będzie jeździł w kółko ale to tak trwa przeważnie kilka metrów w ogóle przypomina mi uczucie blokującej się kierownicy w motorze  aby wyjechać ronda musze mocniej szarpnąć kierownicą by puściło i wtedy mogę dalej jechać ogólnie boje się że kiedyś mi się nie uda jej wyprostować i czy ktoś to już kiedyś miał jak tak to co to było??
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2013, 16:23:05 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

układ kierowniczy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2009, 20:43:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie wierzę że masz aż tak spapraną zbieżność, zapieczone zwrotnice, i bóg jeden wie co jeszcze.
Byłeś może na przeglądzie kiedyś ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

układ kierowniczy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2009, 21:29:40 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
przy mocnym tzn maksymalnym?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

układ kierowniczy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2009, 00:21:15 am »

szczaw

  • Gość
Cytat: "piotr188"
jeżdżę już pół roku na tych samych oponkach i nie widać większych śladów zużycia



zależy jak dużo jeździsz, jeśli raz czy dwa w tygodniu po pare kilometrów, to może i się tak nie zedrą, no ale zbieżności to Ty chyba wogóle nie masz, skoro żeby wrócił do jazdy na wprost, to musisz szarpnąć kiere...

Re: układ kierowniczy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 01, 2009, 11:13:48 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "piotr188"
Witam mam pytanie otóż mam pewien problem z układem kierowniczym na pewno musze wymienić wszystkie przeguby kulowe ale jest pewien objaw  który nie daje mi spokoju otóż  zawsze gdy wjeżdżam na rondo mam taki problem że blokuje mi się kierownica można puścić kierownice i sam będzie jeździł w kółko ale to tak trwa przeważnie kilka metrów w ogóle przypomina mi uczucie blokującej się kierownicy w motorze  aby wyjechać ronda musze mocniej szarpnąć kierownicą by puściło i wtedy mogę dalej jechać ogólnie boje się że kiedyś mi się nie uda jej wyprostować i czy ktoś to już kiedyś miał jak tak to co to było??


Miałem bardzo podobnie, wina była zużytej przekładni kierowniczej.

układ kierowniczy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 01, 2009, 11:19:09 am »

piotr188

  • Gość
no tak jak to na rondach bywa maksymalny to nie jest bo zawsze mogę mocniej skręcići wtedy czuć takie ciągniecie jakby chciał wyprostować i w pewnym momencie się blokuje i po chwili puszcza codziennie jeżdzę do pracy to mam 20 km tam i z powrotem i raz lub 2 razy w miesiącu jade do teściów to tak 300km a do krakowa raz na jakiś czas jak musze i wtedy już mam ponad 400 także uzbiera się miesięcznie około 2 000 km

[ Dodano: 01 Maj 2009 11:27 ]
przekładnie sprawdzałem na niej luzy są w normie zdjąłem nawet koło i sprawdzałem jaki jest luz i czas reakcji ale niemal niema opuźnienia wszystkie elementy pasują bez wyczuwalnych luzów jedyne co zauważyłem to to że na pierwszym przegubie kulowym tym który wraca z głównego drążka na lewe koło ma luz na mocowaniu śruba jest dokręcona ale widać że się rusza a nie powinna to może powodować myszkowanie po drodze ale nie wiem czy to może być przyczyną blokowania

układ kierowniczy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2009, 19:46:13 pm »

vdo77

  • Gość
Kolego jeżeli przy wychodzeniu z zakrętu blokuje ci się kierownica to zacznij szukać nowej.
Nie proponuję naprawy ze względu na kiepską dostepność części do przekładni kierowniczej.
Pisałeś że luz jest w normie. Ok. Bo wczesniej został on skorygowany śrubą regulacyjną.
To że kolumna blokuje się to wynika z nie właściwej regulacji i z wypracowania części.

układ kierowniczy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2009, 02:59:44 am »

Milek#1944

  • Gość
To i ja sie podepne :) W moim "nowym" roverku jest cos takiego:kierownica przy jezdzie na wprost stoi jakbym skrecal w lewo, gdy skrecam w prawo i przekrocze granice mniej wiecej gdzie kierownica jest prosto czuc taki skok jakby, maly opor i potem jakby zlamanie go.Hmm, auto nie wraca do pozycji na wprost przy jezdzie, jak zostawie kierownice tak pojedzie. Mialem kiedys tak w maluchu...ale wtedy go zmieniliem...w czym jest problem?

układ kierowniczy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 09, 2009, 11:52:44 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
sprawdź, czy gdy masz koła na wprost, to znaki na przekładni się pokrywają.
Możliwe, ze ktoś wkręcił śrubę od kasowania luzu na przekładni i dupa, kiera się blokuje.
Receptą na problem będzie wymiana na sprawną lub regeneracja Twojej przekładni.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

układ kierowniczy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 09, 2009, 13:35:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
TakiMilek, moze być również kompletnie wywalony wspornik drążków po przeciwnej stronie przekładni i miec taki luz ze dzieją się takie rzeczy. przekładnie też warto sprawdzić
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r