Autor Wątek: Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)  (Przeczytany 2814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« dnia: Maj 10, 2009, 11:29:52 am »

Gabriel83

  • Gość
Witam Wszystkich po dluzszej nieobecnosci:)
Moze juz ktos pisal o tym ale ja jakos nie umie znalesc:( a wiec do rzeczy, moj poldziu stal jakies 2 miesiace i teraz kiedy wrocilem zaczalem nim spowrotem jezdzic zauwazylem dziwne szarpanie gdy sie rusza po prostej albo na skreconych kolach. Uczucie jest takie jakby skrzynia i most zaraz mialy sie urwac a po chwili przestaje gdy poldziu nabiera predkosci. Bylem u mechanika i na stacji kontroli pojazdow ale zaden z badajacych nie stwierdzil zadnych uszkodzen ani na krzyzakach ani na podporze walu a tym bardziej na poduszkach skrzyni biegow a jak szarpalo tak szarpie dalej choc czasami jak sie ruszy agresywniej o dziwo przestaje i jest ok. Moze ktos Was mial podobny przypadek to prosilbym o zdradzenie tajemnicy co jest grane bo nie chcialbym by rozwalic. z gory dziekuje i pozdrawiam Gabriel

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2009, 11:45:30 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Sprzęgło...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2009, 11:45:45 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
mi to wyglada na krzywa tarcze sprzeglowa. Tylko dlaczego to sie stalo tak po takim dluzszym postoju?? Wczesniej tego nie bylo napewno??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2009, 11:51:27 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tak się pewnie złożyło akurat, że może pękła/pękły byc może te gupie sprężynki w tarczy.
Jak skrzyni nie ściągniesz  to sie nie dowiesz sie
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2009, 11:58:25 am »

Gabriel83

  • Gość
Tego szarpania na bank nie bylo autko kupielm od dziadka co dmuchal i glaskal go jak mogl i jak cos zaczelo piszczec czy skrzypiec to zaraz lecial do serwisu. Mnie tez to zdzwiwilo ze tak sie porobilo i z tym szarpaniem i hamulcami:( na bank auta nikt nie ruszal bo u mnie w domu "zabytkow" nie ruszaja...

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2009, 12:03:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
posmigaj troszke moze ustanie. a jak nie to przypal sprzeglo. Zaciagnij reczny, wrzuc np 2 albo 3 bieg, puszczaj sprzeglo jak poczujesz ze zaczyna ciagnac dodaj gazu i popusc jeszcze troche sprzeglo. Ja takie zabiegi robilem co 2 3 miesiace jak zaczynalo szarpac. Potem byl spokoj
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2009, 20:42:11 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Ja zdaje się że mam to samo..... właśnie przy ruszaniu szarpie. Ale zauważyłem taką przypadłość że np. jak auto postoi przez noc to tak do pierwszych kilku ruszeń jest ok, a później znowu to samo. Wymieniłem poduchę skrzyni nic nie pomogło. Szykuję się żeby może podpore wału zmienić. Ale własnie również zrobiłem "docieranie" sprzegła i przez kilka "razów" podczas ruszania było dobrze.... Kurde wydaje mi się że to bedzie sprzegło.... :(
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 10, 2009, 22:03:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A ten przegub gumowy miedzy skrzynia a wałem ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2009, 23:36:16 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
U mnie sprawny.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2009, 20:39:39 pm »

Gabriel83

  • Gość
Zlozylem wizyte u mechanika i dowiedzialem sie sporo nastepujacych rzeczy a mianowicie co do silnika musze wymienic uszczelniacz walu korobowego (przod) uszczelniacz walka rozrzadu a tymsamym pasek, nastepnie lewa tylna "kosc"; z lewej strony z przodu koncowke krotka i dluga, sworzen dolny zwrotnicy; z prawej strony wspornik drazka kierownicy tuleje metalowo gumowa wahacza dolnego; poduszke skrzyni plus krzyzak z tylu bo sie zacina. Teraz moje pytanie Kto mi pomoze aby doprowadzic mojego poldzia do stanu uzywalnosci??? aha co do hamulcow hamuje mi tylko jedna sekcja :( umnie zaden mechanik niechce sie podjac napraw bo przy poldku grzebac im sie niechce:( a ja sam nieznam sie nie mam zielonego pojecia POMOCY!!!!

Szarpanie lewarka i tylnego mostu ( 1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2009, 21:38:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przede wszystkim fizycznie to nikt Ci nie pomoże, musisz szukać na forum tematów na temat zawieszenia. Wymiana końcówek drążków kierowniczych, "kości" są bardzo łatwe. Ciężej jest wymienić sworzeń zwrotnicy i tuleję metalowo-gumową wahacza, podobnie jest z krzyżakiem wału (gdzieś ostatnio Zoltanno#1930 podawał to w punktach). Wszystko jest napisane, trzeba poczytać i w razie wątpliwości zadawać pytania w odpowiednich tematach, chętnie na odpowiemy :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja