ten kabel to naciąganie ludzi na kase !
Spinacz do papieru weź, wepnij w złącza A i B (zewrzyj) a potem włącz zapłon.
Kontrolka check engine zacznie migać. (rozpiska na forum gdzieś jest, a jak nie na forum to w necie) a jak nie znajdziesz...
Urządzenie ECM nie ma systemu podtrzymującego. Dlatego w przypadku
wystąpienia wadliwego działania nie należy odłączać urządzenia ECM ani
akumulatora przed odczytaniem kodu usterki.
W celu uruchomienia programu diagnostycznego należy:
— zatrzymać silnik i przekręcić kluczyk w położenie GO (silnik nie pracuje);
— zewrzeć styki A i B złącza ALDL,
Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie błyskać przekazując kody
błędów. Kody błędów są sygnalizowane dwoma grupami błysku około
0,4 s błysk i 0,4 s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2 s.
Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3 s i są powtarzane trzykrotnie.
12
Brak impulsów z czujnika
położenia wału korbowego
13
Brak sygnału czujnika tlenu
14
Zbył wysoki sygnał czujnika
temperatur/ płynu chłodzą-
cego
15
Zbyt niski sygnał temperatury
płynu chłodzącego
21
Zbyt wysoki sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
22
Zbyt niski sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
24
Brak sygnału czujnika pręd-
kości pojazdu
33
Zbyt wysoki sygnał czujnika
ciśnienia w kolektorze dolo-
towym
34
Zbyt niski sygnał czujnika ciś-
nienia w kolektorze doloto-
wym
35
Uszkodzenie zaworu regula-
cji powietrza
42
Brak impulsów odniesienia
z modułu bezpośredniego za-
płonu
44
Zbyt niski sygnał czujnika tle-
nu
51
Wadliwe działanie modułu
memcal (EPROM) urządze-
nia sterującego
53
Zbyt duże napięcie zasilania
urządzenia sterującego (po-
nad 16,9 V)
55
Wadliwe działanie wewnętrz-
ne urządzenia sterującego