Autor Wątek: diagnostyka Abimex  (Przeczytany 6851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

diagnostyka Abimex
« dnia: Czerwiec 11, 2009, 12:48:03 pm »

manix_17

  • Gość
czy za pomocą tego kabla
http://moto.allegro.pl/item652294331_interfejs_diagnostyczny_polonez_abexim_multec.html

bede mógł zdiagnozować komputer w moim poldku Abimex, wyszukać i usunąć usterki??

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2009, 17:34:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ten kabel to naciąganie ludzi na kase !

Spinacz do papieru weź, wepnij w złącza A i B (zewrzyj) a potem włącz zapłon.
Kontrolka check engine zacznie migać. (rozpiska na forum gdzieś jest, a jak nie na forum to w necie) a jak nie znajdziesz...


Urządzenie ECM nie ma systemu podtrzymującego. Dlatego w przypadku
wystąpienia wadliwego działania nie należy odłączać urządzenia ECM ani
akumulatora przed odczytaniem kodu usterki.
W celu uruchomienia programu diagnostycznego należy:
— zatrzymać silnik i przekręcić kluczyk w położenie GO (silnik nie pracuje);
— zewrzeć styki A i B złącza ALDL,
Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie błyskać przekazując kody
błędów. Kody błędów są sygnalizowane dwoma grupami błysku około
0,4 s błysk i 0,4 s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2 s.
Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3 s i są powtarzane trzykrotnie.



12
Brak impulsów z czujnika
położenia wału korbowego
13
Brak sygnału czujnika tlenu
14
Zbył wysoki sygnał czujnika
temperatur/ płynu chłodzą-
cego
15
Zbyt niski sygnał temperatury
płynu chłodzącego
21
Zbyt wysoki sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
22
Zbyt niski sygnał z czujnika
położenia przepustnicy
24
Brak sygnału czujnika pręd-
kości pojazdu
33
Zbyt wysoki sygnał czujnika
ciśnienia w kolektorze dolo-
towym
34
Zbyt niski sygnał czujnika ciś-
nienia w kolektorze doloto-
wym
35
Uszkodzenie zaworu regula-
cji powietrza
42
Brak impulsów odniesienia
z modułu bezpośredniego za-
płonu
44
Zbyt niski sygnał czujnika tle-
nu
51
Wadliwe działanie modułu
memcal (EPROM) urządze-
nia sterującego
53
Zbyt duże napięcie zasilania
urządzenia sterującego (po-
nad 16,9 V)
55
Wadliwe działanie wewnętrz-
ne urządzenia sterującego

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:12:35 pm »

Gosia i Marcin

  • Gość
a mogłbym mi ktoś pomóc przy błędach 13, 35, 44 ?

13 - brak sugnału czujnika tlenu. Czy czujnik tlenu to lambda?
35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza. Doszliśmy że to jest defekt IACV, czyli silniczek stopniowy. Czy to to samo co silniczek krokowy?
44 - zbyt niski sygnał czujnika tlenu. Czyli tego nie rozumiem, kod 13 mówi że jest brak sygnału a kod 44 że jest zbyt niski, więc o co chodzi?

Prosze o jakieś sugestie i wskazówki jak to ewentualnie naprawic.

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:22:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
13 i 44 prawdopodobnie padnięta sonda lambda. Olej sprawę. Odłącz całkiem.

35 tak oznacza silniczek krokowy, ale one rzadko padają, czesto jest to efekt łapania lewego powietrza, lub brudnego silniczka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:26:25 pm »

manix_17

  • Gość
a błąd numer 12 to co to dokładnie jest, bo cały czas wskazuje mi 12

[ Dodano: 11 Cze 2009 19:36 ]
a co to bedzie za różnica jeśli zewre styki i odpale silnik??

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2009, 20:24:49 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
12 to błąd czujnika położenia wału korbowego, normalne jeśli sprawdzasz kody przy zgaszonym silniku, nie ma sie czym przejmować. Przy odpalonym nie próbowałem sprawdzać więc nie wiem.

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2009, 21:16:58 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
A da się kody czytać przy odpalonym silniku? Ktoś tak robił kiedykolwiek?

Kodem 12 nie ma się co martwić bo pojawia się zawsze o ile kody się sczytuje przy WYŁĄCZONYM silniku (zakładam, że tak właśnie robiłaś)

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 12, 2009, 18:34:34 pm »

fy0ouv3

  • Gość
Cytat: "Stingerek"

Zostań z nami ! Zostań z nami ! Jesteś guru....


No nie denerwuj sie, moze ktos chce miec koniecznie  kabelek to moge zlutowac, zaden problem.

Cytat: "Stingerek"

Na allegro za 54 zł sprzedawano tester diagnostyczny do poloneza (czarna puszka i dwa kable) za pomoca ktorego mozna bylo odczytać błedu komputera... poprzez migającą kontrolkę check engine... :)


Jest popyt jest i podaz - profesjonalnie na serwis kupuje sie klucze ktore zwieraja po prostu odpowiednie styki, ale w przeciwienstwie do zwierania drutem maja rezystancje dzieki czemu mozna jeszcze wprowadzac kompa w rozne tryby.

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 12, 2009, 21:20:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

No nie denerwuj sie, moze ktos chce miec koniecznie kabelek to moge zlutowac, zaden problem.

Nie denerwuje się ! jestem daleki od tego ! Na powaznie mówiłem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2009, 23:43:55 pm »

Logan

  • Gość
z uwagi na to że w gaźniku nie miałem z tym problemów zadam pytanie dość idiotyczne....

w jakie urządzenie się wsadza ten np spinacz i które styki trzeba spiąć? :mrgreen: wybaczcie ale elektryka to dla mnie magia :?

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2009, 23:48:50 pm »

fy0ouv3

  • Gość
Cytat: "Logan"
...w jakie urządzenie się wsadza ten np spinacz i które styki trzeba spiąć? ...


Wpina się w port komputera przykładowo ALDL jeżeli mówimy o Abimexie. Zwierasz styki A-B. Które to styki to proponuje wygooglować port ALDL i porownac z wlasnym - bywają różne. Dalej prościzna. A gdzie jest port? W poldku wtyczka schowana jest za schowkiem po stronie pasażera. W wielu samochodach port jest blisko skrzynki bezpieczników.

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2009, 00:10:19 am »

Logan

  • Gość
Cytat: "fy0ouv3"
W poldku wtyczka schowana jest za schowkiem po stronie pasażera


kolega powiedział że "tam są tylko bezpieczniki i dwa przekazniki" i jego zdaniem trzeba spiąć piny pod maską przy module... :?

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2009, 00:24:44 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Kolega nie ma racji lub powinien odwiedzić okulistę. Niech dobrze poszuka - to złącze wisi sobie zwykle właśnie w okolicy schowka, niedaleko owych "bezpieczników i dwóch przekazników" - temat wałkowany wielokrotnie...

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2009, 16:51:59 pm »

mlody_18_

  • Gość
jesli moge dolaczesie do tematu. zpinam lacze AB zapala sie napis CHECK ENGINE nic wiecej. przekrecam kluczyk napis gasnie zapalaja sie kontrolki. i wkoncu jes ok czy cos zle ?nic nie mruga nic nie wyskakuje :)

[ Dodano: 24 Sie 2009 17:00 ]
dodam ze robilem to na zimnym silniku i elektrykiem to ja nie jestem :)

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 24, 2009, 21:43:09 pm »

Logan

  • Gość
najpierw przekręcasz kluczyk, żeby zapaliły się wszystkie kontrolki (łącznie z "check engine" - ta ma świecić ciągle), potem zwierasz styki A i B i kontrolka zaczyna mrygać..

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 24, 2009, 23:35:20 pm »

mlody_18_

  • Gość
aaa to dzieki jak odbiore auto to sprawdze jak to dziala :) dzieki jeszcz tylko pytanie moze gupie kody bledow pokazuja sie cyfrowo?

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 24, 2009, 23:57:23 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Jeden błysk kontrolki oznacza 1 - dwa oznacza 2. Krótka przerwa i druga cyfra wg schematu. Potem dłuższa przerwa i powtarza kod.

Błysk, przerwa, dwa błyski, długa przerwa - 12

Tak na chłopski rozum... Kody są zawsze powtarzane 3 razy

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2009, 15:13:13 pm »

szerszen77

  • Gość
juz mi się wszystko po*ebało  :roll:  z tymi błyskami przy odczycie mogł by mi ktoś wytłumaczyć tak na  jeszcze bardziej prosty chłopski rozum  :lol:  z tymi błyskami jak poznać jaki bład mi pokazuje....

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2009, 17:58:32 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Cytat: "Stingerek"
Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie błyskać przekazując kody
błędów. Kody błędów są sygnalizowane dwoma grupami błysku około
0,4 s błysk i 0,4 s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2 s.
Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3 s i są powtarzane trzykrotnie.


Jaśniej się chyba nie da
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

diagnostyka Abimex
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2009, 18:16:03 pm »

szerszen77

  • Gość
u mnie to wygląda tak że:    miga CHECK ENGINE przerwa CHECK ENGINE krutka przerwa CHECK ENGINE przerwa i tak cały czas.....powturzen wiecej niz 3  to oznacza ze jest bład tylko 12 ???