Autor Wątek: silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek  (Przeczytany 13153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 30, 2005, 11:00:23 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
termostat byl wyminiany we wrzesniu gdzies, uszczelka z 35 tys km temu.
to ja, byly Marcin#839

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 30, 2005, 21:09:08 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jak kabelk bedzie ok to ja bym stawial jednak na termostat, bo piszesz ze jak jedziesz szybciej to temp. spada czyli termostat sie nie zamyka
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2005, 12:22:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Marcin#839"
Dawa pytania o temperature w 1.4: :)
1. wskaznik temp zaczal sie dziwnie zachowywac, czasami pokazuje 90 stopni, by po chwili nagle pokazac okolo 55 stopni i tak przez jakis czas, a potem wraca do 90 stopni. jak mniemam to zapewne czujnik temperatury (ten co podlaczony jest pod zegary) wkrecony w rure z plynem chlodniczym nad kolektorem wydechowym. Zgadza sie? Czy moze to byc cos  jeszcze innego? Zreszta i tak mialem go wymienic... :mrgreen:  :mrgreen:
2. Jade wolno to mam okolo 90 stopni, ale jak jade okolo 100 albo wiecej to temp zaczyna spadac, i to w sumie znacznie, tak do okolo 70 stopni. Wlot powietrza do chlodnicy mam zasloniety. Jak by troche spadala to ok, ale nie az do 70 stopni.
I NIE DZIEJE SIE TAK ZAWSZE TYLKO CZASAMI (ad 1 i ad2) !!!!!

Czy to mozliwe ze oba punkty miaja jedna wspolna ceche:  czujnik temp?   :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:



Ad1. Termostat działa dwustanowo tzn. najpierw jest całkiem zamknięty (do tych 90st) a potem całkiem otwarty. aż temperatura nie spadnie poniżej np 70st. Ostatnio zmieniłem u siebie termostat na jak?? polsk? podróbkę i od tamtego czasu mam to samo.

Ad2. Jak wyżej, jak temp nie spanie poniżej okre?lonego poziomu termostat się nie zamyka mimo że powinien.

Jest jeszcze jedna ewentualno?ć przez któr? wyeliminowałem mój stary termostat. Może poprostu jakie? zanieczysczenia z układu chłodzenia dostały się do termostatu i blokuj? jego działanie. U mnie było akurat tak że się nie zamykał do końca bo były jakie? ziarenka piachu w nim. Tak pozatym prawdopodobnie jest w 100% sprawny. Latem przepłuczę układ chłodzenia i założe spowrotem stary termostat.
Teraz na zimę nie zmieniam z dwuch powodów.
- pierwsze primo - nie mam gdzie,
- drugie primo - sporo jeżdzę po mie?cie i taki dwustanowy termostat lepiej się sprawuje na krótkich trasach (?rednio 3-4km). Nawet przy mrozie łapie 90st zanim do roboty dojadę a dodatkowo prawdopodobnie przepuszcza mi zawór nagrzewnicy. więc nagrzewanie jest powolniejsze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2005, 13:24:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No dobra ale jezeli temp (na wskazniku) spada w ciagu jednej sekundy  :mrgreen:  ;)  a potem rosnie w ciagu jednej sekundy no to chyba nie termostat, bo to raczej  :?:  :?:  :?:  niemozliwe, by sie tak dzialo - to odnosnie punktu 1
No a co do termostatu no to, tak jak ty Bocian, zmienilem na polski - metal incars chyba, i chyba wsadze spowrotem ten stary roverowy, bo byl jednak dobry.
A i odkad mam ten polski termostat to sie tak dzieje ze plyn w zbiorniczku jest zimny mimo iz chlodnica jest goraca, dopiero pozniej sie nagrzewa tez w zbiorniczku. Normalne to, bo wczesniej tego nie bylo?
to ja, byly Marcin#839

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2005, 19:28:36 pm »

Gifter

  • Gość
przetarty kabelek, zasniedziały krokodylek :D

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2005, 21:30:05 pm »

Wojti#1854

  • Gość
co to może być. roverek podczas jazdy robi nagle uuuuuu  :cry: i stoi.ponowve odpalenie bez problemów, ale tylko chodzi na wolnych obrotach.dodanie gazu skutkuje  odmow? wspólpracy.pomaga tylko reset kompa :?:

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2005, 21:40:29 pm »

Gifter

  • Gość
Wojti, serio???? ja mam tak jak jest zimny, ja mu w gas a on kicha duszenie, poczekam 2 minuty zagrzeje sie i jedzie, na gazie tego nie ma tylko na benie, masz tak samo????

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2005, 22:07:34 pm »

Wojti#1854

  • Gość
ciepły silnik.dzisiaj zrobiłtak po przejechaniu 20 km. nie mam LPG. jezdze tylko na  v povwer racing.zapala od razu ,zimny  chodzi idealnie.zanim zrobi uuuu zaczyna mu brakować mocy, po przejechaniu ok. 200 - 300 km odmowa pracy. :oops: potem reset kompa i znowu działa.

brak mocy to roverek z przyspieszeniem zwykłego 1.6 :lol:
wyprzedzajac tira mam czas znalesc fajki i zapalic

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2005, 22:35:33 pm »

Piotrek_

  • Gość
wezme jutro miernik i podlaczymy sie do lambdy ;)

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 01, 2005, 22:36:26 pm »

Gifter

  • Gość
Piter do mojego bolidu?????

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2005, 00:00:50 am »

Wojti#1854

  • Gość
OK

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2005, 00:29:00 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
gazu skutkuje odmow? wspólpracy.pomaga tylko reset kompa


na czym polega u ciebie reset kompa ?? jesli na odlaczeniu zasilania, to nic to nie daje poniewaz komp i tak przechowuje kody bledow w nieulotnej pamieci :-), a skasowac je moze tylko firmowy testbook i nie  wiem czy nie uni-check 2000 czy jakos tak, byc moze w wyniku takiego odlaczenia resetuje sie co innego
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 02, 2005, 00:37:12 am »

Gifter

  • Gość
AndrewS#100 firmowy kasuje co innego i wylaczenie aku kasuje co innego, jak odl?czysz aku to pamiec tymczasowa zostaje zerowana, jak u siebie reset zrobilem to komp teraz elegancko ustawia mi obroty na zimnym silniku i nie gasnie nawet jesli nie wbilem sprzegla

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 05, 2005, 14:49:58 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Czy czujnik temperatury plynu chlodzacego to jest tylko jeden? Czyli z jednego czujnika idzie do zegarow i (ewentualnie) do komputera?
to ja, byly Marcin#839

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 05, 2005, 16:20:45 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
inny jest do wskaznika ma jeden kabelek, a komp ma swoj jest niedaleko tego i wtyczka ma dwa kabelki i jest zdaje sie brazowa
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2005, 09:55:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I napewno kijowy do niej dostęp. Umieszczona jest na trójniku (tym samym co i czujnik do zestawu wska?ników) tyle że za głowic? patrz?c od przodu auta. Kolor chyba faktycznie br?zowy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2005, 11:26:39 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No to ok. Tylko mam nadzieje ze ten czujnik (ten co nie idzie do zegarow tylko do kompa),  nie jest drogi.  ;)  ;)  A co do wymiany to niech mechanik sie meczy, zimno jest i w ogole  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 07, 2005, 13:28:44 pm »

dzemu

  • Gość
mam problem- bije bezpiecznik od przeka?ników wtrysku, ale przeka?niki znajduj?ce się pod jednostk? centraln? s? dobre!!!! co może jescze wi?ieć na tym obwodzie tego bezpiecznika?? może kto? posiada dokładny schemat instalacji do poldaska 1.4 bo ten w ksi?żce jest baaaardzo ubogi!!!

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 07, 2005, 17:37:56 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
znaczy sie chodzi pewnie o przekaznik glowny, a jak go wyjmiesz to tez sie pali bezpiecznik ??czy bezpiecznik sie pali nawet na wylaczonym zaplonie ??
za tym bezpiecznikem sa nastepujace obwody:
cewka i styk rozwierny przekaznika glownego
styk rozwierny przekaznika pompy paliwa
styk rozwierny przekaznika sondy lambda a konkretnie jej grzalki
i styk rozwierny przekaznika cewki rozrusznika (wychodzi na to ze ten w poldoroverze jest niewykozystany)
wychodzi na to ze w/w elementy sa caly czas pod napieciem niezaleznie czy zaplon jest wlaczony czy nie
probowales zamienic przekazniki ?? moze on ma zwarcie, sprobuj zamienic z tym niewykorzystanym
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

silnik 1.4 rover - moje porady dla innych na wszelki wypadek
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 07, 2005, 19:13:19 pm »

Gifter

  • Gość
hej hej ale nie róbcie z tego tematu na kazdy temat!!!!! :)