Autor Wątek: Rover - zakladanie instalacji gazowej  (Przeczytany 2596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« dnia: Czerwiec 25, 2009, 19:28:10 pm »

Lukasz

  • Gość
wiec tak. w ostatnim czasie zaczynam sie zastanawiac coraz bardziej nad zalozeniem instalacji gazowej a ze nie mam o tym zielonego pojecia mam nadzieje ze mi pomozecie. nie bede sie rozpisywal zadam kilka pytan:

1. jaki jest koszt instalacji gazowej
2. ile pali z dobrze wyregulowana instalacja przy normalnej jezdzie
3. jakie sa wymagania do silnika tzn jaki olej swiece filtry itp
4. ile zajmuje taka instalacja miejsca pod maska
5. jak pozniej jest z taka instalacja w praktyce tzn naprawy, przeglady, regulacje itp
6. i jaki ma ogolny ma wplyw podtlenek gazu na silnik
7. jak nalezy dbac o instalacje

pytam sie tu bo wiem ze sa tu fachowcy z instalacjami i mam nadzieje ze mi ktos powie jak sie bedzie zachowywalo takie cudo w moim aucie 200 tys przejechane, stan silnika bdb, zadbany :P

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:32:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja, co prawda w 2.0 ohc na gaźniku, jeżdżę od ponad pięciu lat na gazie.
Po pięciu latach wymieniłem parownik na nowy - nie chciało mi się regenerować - do tego regulacja i pomyka dalej.
Przy montażu instalacji gazowej, warto od razu wymienić świece, filtr powietrza, kopułkę i palec oraz kable WN na nowe. Jak powyższe elementy mają już troszkę stażu w aucie, to jako pierwsze sprawiają problemy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2009, 23:45:58 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
1. Nie wiem bo kupiłem auto z gazem
2. 6-7l /100km

4. nie tak dużo :P jedynie zbiornik sporo zajmuje...
5. Pływak mi się raz zepsuł akurat wyjeżdżając do Austrii i całość trzeba było jechać na benzynę, koszt wymiany tego ustrojstwa chyba 200zł
6. U mnie lepiej niż na benzynie działa ale to pewnie dla tego że żadko na benzynie śmigam i się przewody pozatykały
7. Nic specjalnego przy niej nie robię.

ja mam aktualnie przejechane 170tys  jutro odszukam papierki od instalacji to ci powiem ile kosztowała i kiedy była zamontowana.

Ja ogólnie jestem zadowolony z tego że mogę jeździć na gaz :P
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2009, 09:58:23 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a czy ma ktos roverka z LPG na sekfencji  :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2009, 09:51:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sekwencje mają ludki na roverkach. ich zapytaj. W polonezie to trzeba bardzo go lubić żeby wydać ponad 2000 na samą instalkę. I (obecnie już nielegalna w nowo gazowanych wtryskowcach) i II generacja radzą sobie dość dobrze w poldoroverze. Spalanie w granichach rozsądku i strata mocy znośna.

Mój carus ma z czystym sumieniem ponad 120kkm na LPG i nie narzeka.

Co do samych kosztów to koledzy wyżej nie napisali że dochodzi 60zł więcej na corocznym przeglądzie auta ale to śmieszne pieniądze bo jedna trasa 200km i już jesteś na 0.

Butla LPG albo małą 30 litrów za mniejszą częścią kanapy albo w koło zapasowe. Stacje są prawie tak często jak spożywczaki więc nie ma sensu zawalać sobie pół bagażnika butlą 70l (taką mam i męczę się z nią bo nie opłaca się zmieniać - Ale tankowanie raz w miesiącu to jest to  :lol: )
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2009, 20:09:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313,  mi glownie chodzilo o to czy rover bedzie lepiej trawil sekwencje niz te zwykle instalki (glownym powodem nie zalozenia tej zwyklej jest ta zwezka na dolocie).  Ostatnio znajomy zalozyl wlasnie sekwencje STAG-400 i auto na tym gazie smiga lepiej niz na benie. Co prawda to Peugeot ale za sekwencje zaplacic 1900zl  :wink:  do mojego powiedzieli 2100. a za strata mocy nie rozpaczalbym. ostatnio zalaczyl mi sie EMERYT STYLE :D non stop 60 czasem dobije do 80. czyli jazda na zielonym polu. ale mimo wszystko z portfela na te paliwo troche ucieka i tankowanie troche czesto sie odbywa.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2009, 05:26:01 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
a przy sekwencyjnej instalacji rowniez wystepuja problemy z regulacja skladu mieszanki?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2009, 07:38:28 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Niedaleko mnie gosciu zaklada instalacje i ma sekwencje za 2k... niby troche sporo ale zwroci sie po roku no i zastanawiam sie czy by nie zainteresowac sie tym bardziej.
328i

Rover - zakladanie instalacji gazowej
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2009, 08:29:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko przy sekwencji trzeba pamiętać o jednym. Nie sprawdza się na krótkich dystansach szczególnie zimą. Programowo ograniczona jest minimalna temperatura parownika umożliwiająca przełączenie na LPG: np 20st. Zimą trochę trzeba najechać zanim się ją złapie a wszystko na PB.

Druga sprawa nie wiem jak się ma żywotność wtryskiwaczy LPG i ich zawodność. Choć to powinno być juz dość dobrze poprawione. Niemniej jednak bardzo ciężko i drogo się to naprawia.

polecam popytać ludzi co mają sekwensję od conajmniej 30kkm bo jest to już jakiś wyraźny przebieg i powiedzą jak im szła eksploatacja.

I na koniec jeszcze jedno: FULL GRUPA wtrysk. Nie każda instalacja LPG sobie z tym radzi. Trzeba szukać info na roverkach. Oni powinni wiedziec coś więcej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.