Autor Wątek: Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?  (Przeczytany 9790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 14, 2009, 12:01:58 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
rozwalisz dwa mosty to przestanie Cie bawić upalanie laczka, tak jak mnie
lepiej miec most na 100 000km spokojnej jazdy niż na 1km upalania :P
mechanizmy różnicowe są słabe w tego typu mostach
Moc V-ki

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 14, 2009, 13:22:38 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a jeśli mam auto do upalania właśnie?
 :lol:
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 14, 2009, 14:45:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
to masz garaż pełen dyfrów :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 14, 2009, 19:45:07 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "sova"
a czy wstawienie zaworu kulowego hydraulicznego w przewód nie załatwiło by tematu?



A nie wystarczylby elektrozawór od instalacji lpg? Na oko średnice przewodów hamulcowych, i tych miedzianych od gazu są takie same.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 14, 2009, 22:08:38 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
moze i by sie udało wstawic taki elektrozawór od lpg :D  srednice na oko moga byc podobne, ale czy identyczne to niewiem jutro sprawdze bo mam rozebranego poldka, ale nawet jesli by sie takie cos udało to czy nie będzie zbyt duzego cisnienia w tym układzie?
Powered by Lpg.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 14, 2009, 22:34:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
szkoda to jak się oko komuś wydłubie. most wcale nie jest taki słaby na jaki wygląda.

zawór hydrauliczny mógły być, tylko ptanie jak go zamocować na przewodzie nie wydając przy tym dużo pieniędzy.pozatym troce płynu w niego sie zmieści, a im mniej płynu w układie tym lepiej.

zaworek od gazu może sie nie sprawdzić-może przepuszczać- a taka sytuacja jest jeszcze gorsza-po hamowaniu stworzy sie cisnienie w tylnyc hamplach, które nie będzie po puszczeniu pedału uciekać szybka i pomimo ze puscimy to dajej przez parę sekund będzie hamowało ( spotkałem sie juz z takim czymś-byl zatkany przewód)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 15, 2009, 21:38:03 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
elektrozawór od lpg podejdzie sprawdzałem dzis i srednica przewodów lpg i hamulcowych sa takie same krócce tez pasują jak chcesz to mozesz kabinowac z tym
Powered by Lpg.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 15, 2009, 22:18:34 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jak chcesz to spytam kolege ktory bedzie zlomowal swojego pna, widzialem u Niego taki elektrozawór na wężu od LPG, pewnie za piwo moze byc Twoj:)

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 17, 2009, 10:25:43 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Widze ze w końcu ktoś pisze konkrety w temacie a nie tylko ,,nie pal gumy nie warto".
Elektrozawór był by fajnym rozwiązaniem, fajne było by sterowanie z kopkpitu  :D
Ja myślałem nad wstawieniem giętkiego przewodu (tego z okolic mostu) za korektor (oczywsice był by tam wstawiony zawór) Myślałem jechać do firmy gdzie robiłem węze do wspomagania. Za ponad metrowy wąż i zaciśniecie 2 koncowek dałem 45zł. Dość tanio :) I była by pewność ze jest zrobione tak jak należy.
No ale ten elektrozawór zdecydowanie bardziej mi sie podoba :D napiszcie co wykombinujecie z nim.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 02, 2009, 11:29:14 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
rozmawiałem z typem, który zrobił w wyczynowej terenówce zawory do odcięcia każdego poszczególnego koła, w razie uszkodzenia w terenie.
najprostsze rozwiązanie, hydrauliczny zawór kulowy do 10Bar załatwia sprawę

w przypadku poloneza ja bym to wpiął w przewód w okolicy tunelu środkowego wypuszczając zawór w okolicy mocowania fotela, lub żeby było  fajnie, wydłużyć przewód i zawór wypuścić gdzieś na konsoli pod warunkiem ze będzie fajan wajcha :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 02, 2009, 12:35:30 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
a gdzie coś takiego dorabiają? pytałem w jednej firmie u mnie w krakowie i nie mają nic na takie małe średnice :(

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 02, 2009, 12:47:04 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
myślę że mozna zastosować zawór 1,4"  bo mniejszych chyba nie ma i do tego jakąś redukcję, żeby toto zakuć na przewodzie hamulcowym
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 02, 2009, 12:55:17 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
rozumie ze na gumowej czesci przewodu? podjade jeszcze do jednej firmy jak bede mial czas i zapytam, moze tam beda mieli cos zeby zalozyc na ten przewod. a takie zwiekszenie srednicy nie bedzie mialo wplywu na hamulce, prawda?

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 03, 2009, 09:14:15 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
nie powinno zmienić działania hamulców, ale ja myślałem zakuć to na sztywnym przewodzie, alboo tak jak teraz zasugerowałeś-wstawić przewody elastyczne gdzieś w połowie przewodu idącego do trójnika na tylną oś.
Powinien to bez większych kłopotów zrobic każdy zakład , który dorabia przewody hamulcowe na wymiar, lub firmy remontujące wózki widłowe, oni też zakuwają przeróżne przewody hydrauliczne.
pytałem w Festo o zawór do 10Bar - QH-1/4  (ok 40zł netto)

[ Dodano: 2009-09-04, 08:26 ]
edit
a za sprawą prema kielce znalazłem jeszcze sprytniejszy zaworek odcinający  do 10BAR

By sova1 z końcówkami do zakucia przewodów miedzianych fi6 ;-)
czyli tylko działać, ja zawora kupuje - cena do 13zł :D

tu inne zawory jak ktoś woli inne końcówki
http://www.prema.pl/pdf/katalog/zawory%20odcinajace%20kulowe.pdf
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 07, 2009, 15:33:16 pm »

skaner

  • Gość
W rajdówkch masz regulację przód/tył przez zawór, ale nie po to żeby palić gumę  :D

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 10, 2009, 08:57:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak teraz sobie pomyślałem. A może pompę od sprzęgła tylko w drugą stronę dać. pompę hamulcową wpiąć w miejsce wyjścia pompy sprzęgła a zaciski dać od strony zbiorniczka wyrównawczego. Do tego jakaś dźwignia wciskająca tłoczek. Coś jak w hydrołapce się robi tylko w drugą stronę aby przesunięcie tłoczka nie powodowało zadziałania zacisków tylnych tylko wypchnęło nadmiar płynu do zbiornicza wyrównawczego pompy hamulcowej.

Idealna jest pompka od skody 105 bo ma oba wejścia gwintowane i kto wie czy gwinty nie będą pasować do starych przewodów hamulcowych. Coś takiego jak tu:
http://allegro.pl/item714767687_pompa_sprzegla_skoda_s_100_105_120.html


A może dwie takie pompki i dwie łapki. Jedna do odcinania tyłu, druga do jego blokowania. Tylko kto da radę w czasie KJS obsługiwać dwie łapki  :lol:  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odłączanie tylnych hamulców - jak to zrobić i czy się da?
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 10, 2009, 10:42:37 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
chyba jednak lepiej hydrołapę zrobić na pompie sprzęgłowej tak jak się robi zazwyczaj, a odłączanie na taki prosty sprytny zaworek
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360