Autor Wątek: Włącznik dmuchawy w mr93  (Przeczytany 9573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 29, 2013, 09:14:16 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
płynny czy stopniowy wg wcześniejszych wypowiedzi w tym temacie prawie się nie różnią budową więc pewnie generują podobne zakłócenia

Oj, były co najmniej 2 typy stopniowych i one między sobą się różnią bardzo więc podejrzewam, że między płynnym tez będą się różnić. :)
Podłączenie do kostki za schowkiem a nie przez skrzynkę też może wpłynąć pozytywnie na zakłócenia, bo kostka jest bezpośrednio do aku podpięta (przypominam, że bezpiecznik musi być tam KONIECZNIE bo inaczej zostaniesz bez zabezpieczenia tam).

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 29, 2013, 09:31:31 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Jeśli już coś się młodzi to wpina się potencjometr zamiast przełącznika w konsoli plusowskiej a sam regulator upycha pod konsolą z dużym radiatorem.
Wentylator plusa pobiera 25A a minusa 4A .
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2013, 10:29:49 am »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Sprawdź czy kondensator przeciw zakłóceniowy przy alternatorze jest sprawny.

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 29, 2013, 14:15:54 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Pozmieniałem regulatory i bez efektu. Kondensator przy alternatorze sprawny, zasilanie radia z aku od razu przy montażu zrobione, ogólnie brak zakłóceń od innych urządzeń elektrycznych.
Kolega Bocian już kiedyś wspominał o tych zakłóceniach:
niestety może się to wiązać ze wzrostem zakłóceń radioelektrycznych w aucie. CB i radio mogą stać się czułe na włączenie dmuchawy na biegi pośrednie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2013, 14:25:21 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Czytając powyższe wypowiedzi wychodzi na to, że ten płynny może sterować dmuchawą z plusa. czy podłącza sie go tak banalnie jak wiatrak starego typu? Czy trzeba coś jeszcze przerabiać?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 31, 2013, 15:31:15 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Dorzuciłem kondensator 1uF na wyjściu z regulatora i jest poprawa ale zakłócenia nie zostały całkiem usunięte.
Jeszcze mam takie pytanko, jak była regulowana prędkość dmuchawy w Polonezach z przed MR'91?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 31, 2013, 18:48:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W starych to silnik wiatraka miał 2 prędkości pracy (dwa kable +), a przełacznik tylko podawał na odpowiedni napięcie.
Jeśli chodzi o sterowanie plusowej dmuchawy (czy innej mocniejszej) z wyłacznika płynnego, to próbowałem-nie daje rady-topi się
rozwiązałem to opornikiem z plusa podłączonym pod przełącznik przed mr93 i podłaczyłem 1 i 3 bieg pracy (może nie do końca jest to rozwiązanie, ale działa i mi odpowiada)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 02, 2014, 09:14:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja będę przerabiał swój przełącznik 4ro pozycyjny z MR93 na potrzeby clasonica. Wywalę całą elektrykę ze środka i wykorzystam tylko pola komutacyjne poszczególnych pozycji przełącznika. Do tego zapodam komplet małych przekaźników dla biegów pośrednich i dużego dla ostatniego biegu. Do tego będzie opornica albo jakaś w strugę powietrza albo oryginalna z clasonica schowana pod deską lub pod maską (wyprzedzam pytanie - w clasonicu opornica nie jest mocowana w strudze powietrza a pod deską na belce na wysokości schowka)
Dla tych co nie wiedzą tak wygląda opornica z clasonica:
http://www.auto-truck.pl/product_info.php/info/p49531_REZYSTOR-NAGRZEWNICY-POLONEZ-PLUS.html

W sumie to zwykły plusowy opornik przykręcony na paście sylikonowej do nadwozia też powinien dać radę bez umieszczania do w strudze powietrza...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 02, 2014, 10:31:42 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ja chyba zrobię to tak że w przycisku zostawię zam potencjometr,a resztę elektroniki przeniosę pod sam silnik tak aby przewody idące od niego były jak najkrótsze. Myślę że można by spróbować zrobić też coś takiego do dmuchawy plusowej - umieścić elektronikę w tunelu dmuchawy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 05, 2014, 19:45:01 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ja będę przerabiał swój przełącznik 4ro pozycyjny z MR93 na potrzeby clasonica. Wywalę całą elektrykę ze środka i wykorzystam tylko pola komutacyjne poszczególnych pozycji przełącznika. Do tego zapodam komplet małych przekaźników dla biegów pośrednich i dużego dla ostatniego biegu. Do tego będzie opornica albo jakaś w strugę powietrza albo oryginalna z clasonica schowana pod deską lub pod maską (wyprzedzam pytanie - w clasonicu opornica nie jest mocowana w strudze powietrza a pod deską na belce na wysokości schowka)

Bocian, ja u siebie przerabiałem też podłączenie Calsonica ale poszedłem inną drogą: został zwykły płynny regulator z caro, wyjąłem jedynie tranzystor na zewnętrzny radioator i wstawiłęm tam IRFZ 48N. Jednak okazało się ze z racji bardzo małej rezystancji złącza przy przewodzeniu jest to zbyteczne, przy wentylatorze z Calsonica któy pobiera 8-10A to zupełnie wystarcza "standardowe" chłodzenie. Jeździ już to 2 lata i żadnych problemów;)