Autor Wątek: Włącznik dmuchawy w mr93  (Przeczytany 9577 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Włącznik dmuchawy w mr93
« dnia: Lipiec 23, 2009, 16:49:54 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Witam,
Ktos wie, czy przełącznik dmuchawy czteropozycyjny z Caro 94 da sie zamontować zamiast płynnego przełącznika w Caro 96, niczego przypadkiem nie popsuje? Układ pinow wyglada tak samo, ale wolalbym sie upewnic.

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2009, 21:01:45 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
pasuje
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2009, 13:30:17 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dziekuje.

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2009, 14:04:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W zasadzie to nie ma "4-pozycyjnego" przełącznika i "płynnego". Obydwa są identycznie skonstruowane, obydwa regulowane potencjometrem, tyle że w tym pierwszym potencjometr ma ząbki i stąd stopnie. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2009, 14:55:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Grzech"
W zasadzie to nie ma "4-pozycyjnego" przełącznika i "płynnego". Obydwa są identycznie skonstruowane, obydwa regulowane potencjometrem, tyle że w tym pierwszym potencjometr ma ząbki i stąd stopnie.
a w zasadzie ten "4-pozycyjny" nie ma jednej sciezki tylko 4 punkty :D a ten "plynny" ma jedna scalona sciezke  :wink:  pare sztuk ich popsulem chcac przerobic to pod konsole z plusa  :mrgreen:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2009, 21:32:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Maurer,  nie wiem bo ja nie dokonczylem tego dziela. brak czasu i wiekszych checi  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 27, 2009, 02:34:29 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "mlodyolek#1934"
a w zasadzie ten "4-pozycyjny" nie ma jednej sciezki tylko 4 punkty :D a ten "plynny" ma jedna scalona sciezke  :wink:  pare sztuk ich popsulem chcac przerobic to pod konsole z plusa  :mrgreen:

To ja się spotkałem z inną konstrukcją - potencjometr taki jak od regulacji głośności we wzmacniaczu - na ośce ma kółko zębate i przeskakuje tworząc złudzenie stopni...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 27, 2009, 10:22:22 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grzech"
To ja się spotkałem z inną konstrukcją - potencjometr taki jak od regulacji głośności we wzmacniaczu - na ośce ma kółko zębate i przeskakuje tworząc złudzenie stopni...


MAsz na myśli wzmacniacz starej ale jarej fimry Unitra? :)

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 27, 2009, 10:30:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Maurer"
Planuje podobna przeróbke, wlasnie z przycisku czteropozycyjnego na czteropozycyjne pokrętło. Jakies niespodzianki mogą mnie spotkac?:)

Nie robiłem tego ale przypuszczam że może być problem z odprowadzeniem ciepła z elementu wykonawczego. W mr93 dmuchawa pobiera znacznie mniejszy prąd więc radiatorem trazystora jest obudowa całości. Wiatrak z plusa szarpie dużo więcej prądu. Coprawda nie przekracza on wartości granicznej tranzystora ale z pewnością wykracza znacznie ponad możliwości odpworadzenia ciepła przez oryginalną obudowę. Trzebaby rozebrać ten regulator i tranzystor umieścić na solidnym kawałku radiatora najlepiej umieszczonym gdzieś w strudze przedmuchiwanego powietrza.
niestety może się to wiązać ze wzrostem zakłóceń radioelektrycznych w aucie. CB i radio mogą stać się czułe na włączenie dmuchawy na biegi pośrednie.

PS. A nie lepiej zastosować rezystor jak jest w oryginale. Odpadają wszystkie niedogodności opisane powyżej.

A i temat to bardziej do elektryki a nie tu więc tam poleci...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 27, 2009, 18:25:40 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Elementem wykonawczym w regulatorze mr93 (hybryd) jest tramzystor buz11, ewetulanie można jego podmienić na jakiś mocniejszy.

Popieram zdanie Bocian_s#313 lepiej dać orginalne rozwiązanie, a nie rzeźbić to co już zostało wyrzeźbione :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 27, 2009, 21:17:48 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Spokojnie:) przycisk ma napędzać wiatrak z mr93, więc grzać się nie powinien, mam nadzieje ze jednak będą tam osobne piny do każdego biegu a nie potencjometr z zębatką. Dzięki za odpowiedzi:)

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2009, 21:23:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A to spox. W wersji 4-ro pozycyjnej jest drabinka rezystorowa więc sprawa jest banalna...
potencjometr jest w wersji z płynną regulacją.

Cytat: "Maxiu#1935"
tramzystor buz11
spox ten tranzystor ma 30A więc jest spory zapas. Jedyny problem to odprowadzanie ciepła o którym już pisałem wcześniej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 27, 2009, 21:31:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dlatego ten przełącznik ma aluminiową DŁUGĄ obudowę, ktora całkiem sprytnie sobie radzi z odprowadzaniem ciepełka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 28, 2009, 08:00:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
dlatego ten przełącznik ma aluminiową DŁUGĄ obudowę, ktora całkiem sprytnie sobie radzi z odprowadzaniem ciepełka.
Przy standardowej dmuchawie owszem. Wiatraka z plusa mimo wszystko trochę bym się bał podłączać bo bierze prawie 2x więcej prądu...

Albo jestem trochę przewrażliwiony...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 28, 2009, 10:13:22 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Trzeba by sprawę obadać. Ale sądze że wytrzyma.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2013, 22:11:29 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Może moderacja mnie nie zabije za ten odkop...
Mam taki problem z tym "płynnym" regulatorem dmuchawy że bardzo sieje zakłóceniami i słychać je lekko w radiu FM, a w CB to już w ogóle symfonia że hej. I tu mam pytanie czy można by to cudo jakoś odfiltrować aby tak nie siało zakłóceniami, ew. wymienić na rezystor z Plusa?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2013, 22:18:10 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Zacząłbym od podmiany samego przełącznika - polecam pięciostopniowy, ale jak chcesz koniecznie płynny to kup inny/nowy i podstaw. Możesz spróbować też podpiąc radio do kostki za schowkiem (pamiętaj o bezpieczniku).

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:13:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
No właśnie CB jest podpięte do tej kostki za schowkiem to raz, dwa: podobno te przełączniki tj. płynny czy stopniowy wg wcześniejszych wypowiedzi w tym temacie prawie się nie różnią budową więc pewnie generują podobne zakłócenia. Mam jeszcze jeden na podmiankę - założę i sprawdzę czy na innym egzemplarzu też będą te problemy.. I jestem pewien że to właśnie to ustrojstwo powoduje zakłócenia bo na najszybszym biegu dmuchawy jest cisza.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:38:12 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ja proponuję jednak wymienić przełącznik. kolega miał u siebie płynny i radio się wyciszało, chyba, że dał dmuchawę na max. po zmianie na cztero-pozycyjny problem ustał.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Włącznik dmuchawy w mr93
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:49:43 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Więc spróbuję, mi to rybka czy jest ze stałymi poziomami czy bezstopniowy.
Spędziłem teraz trochę czasu na elektroda.pl i przynajmniej dowiedziałem się że ten regulator jest generatorem PWM i niestety generowanie zakłóceń jest rzeczą normalną.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...