Autor Wątek: silnik pali na 2 gary i stuka  (Przeczytany 6076 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

silnik pali na 2 gary i stuka
« dnia: Lipiec 29, 2009, 12:10:40 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
u kolegi w 1.6 CE w kancie (plus przerobiony na gaznik), pojawil sie taki oto problem. Silnik ogolnie telepie sie na wolnych obrotach. Po wstepnych ogledzinach i zaglowaniu kablami na swiecach wychodzi ze nie pali na pierwsze 2 cylindry (bez roznicy czy sa kable czy nie ma czy sa zamienione miedzy nimi. W dodatku, gdy wykreci sie go na wyzsze obroty, dochodzi taki bardzo nieprzyjemny stukot z silnika. Kompresji nie mierzylismy, wiec jeszcze nie wiadomo czy to uszczelka pomiedzy nimi. Ale ten stukot... Moze byc ze polamal sie jakis zawor czy cos innego w rozrządzie ??

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2009, 12:36:38 pm »

djarq

  • Gość
No niestety kolego uszczeleczka... Jeśli chcecie zrobić go dobrze obejrzyjcie też blok czy nie ma wżeru pomiędzy 1i2 bo jak bedzie trzeba będzie szlifować też blok (wiem z własnego doświadczenia, bez równego bloku szybko następna uszczelka padnie)
Zobacz jeszcze czy jest iskra na 1 i 2 ale to nikła nadzieja że to iskra.
Natomiast wszelkie gotowania płynu chłodniczego, olej w płynie lub odwrotnie to pewna uszczelka.

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2009, 12:53:46 pm »

misiek_staszic

  • Gość
ja mam coś podobnego w GLI boschu Polonez +. Tak od połowy zielonego pola silnik zaczyna wydawać z siebie taki metaliczny odgłos, ale ciągnie, jest mocny (o ile bosch moze byc mocny :D ). Na jałowych troszkę nim rzuca na lewo i prawo, jednak obroty są idealne, na słuch jak i na obrotomierzu (wskazówka trzyma się równiutko). Zarówno na benie jak i eLPiGu. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Check się nie świeci. To może być to ? Czy to normalne że ten silnik wyje powyżej połowy zielonego pola? nigdy nie jeździłem poldkiem GLI, nawet jako pasażer. Czy też mam się w ogóle tym nie przejmować ?

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2009, 12:59:43 pm »

Logan

  • Gość
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?

bisz, koniecznie sprawdź kompresje, jak na którymś nie będzie albo będzie bardzo niska przegląd zaworów i popychaczy. warto też spojrzeć na ustawienie rozrządu czy pasek nie przeskoczył.

to na początek

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2009, 13:16:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Logan"
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?


Otóż ma.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2009, 13:45:01 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie miało niestety. Palił na 3 z 4.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2009, 15:18:57 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
u mnie też się tluklo jakby zawów wpadł na tłok, a była to padnięta uszczelka między 1 a 2 cylindrem.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2009, 22:19:08 pm »

Logan

  • Gość
graczol1, a sam wymieniałeś czy robiłeś w warsztacie? możliwe stuki mogą być spowodowane wtedy rozwaleniem się pierścienia na uszczelce ale wtedy musiałby się wsunąć w komorę spalania/cylinder, rozgrzany mógłby powodować przedwczesny zapłon ale na pewno nie stuki bo Ci tłok po tym nie chodzi, dochodzi na wysokość uszczelki ale jej nie przekracza więc nie miały o co walić. proste i logiczne. panewki też lubią stukać...

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:04:08 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Logan, sam to robiłem, jak wszystko z resztą... Tego pierścienia z uszczelki to nawet nie byłoby słychać jakby na tłoki wpadł. Według mnie stukanie przy padniętaj uszczelce pomiędzy cylindrami jest spowodowane tym, że ciśnienie powstałe przy wybuchu mieszanki w jedym cylindrze przedostaje się do drugiego cylindra, w którym właśnie rozpoczyna się suw sprężania co w efekcie powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i spalanie detonacyjne - silnik pracuje jak diesel.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2009, 23:15:25 pm »

Logan

  • Gość
graczol1, jeśli jest wypalony pierścień na 3 cylindrze w linii rzędowej i na 4 i oba w swoje strony, wypalona uszczelka i powstała szczelina umożliwiająca coś takiego to się mogę zgodzić ale jest to przypadek jeden na ......

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2009, 00:04:07 am »

djarq

  • Gość
Cytat: "Logan"
djarq, co ma uszczelka pod głowicą do stuków w silniku...?
Cytat: "graczol1"
u mnie też się tluklo jakby zawów wpadł na tłok, a była to padnięta uszczelka między 1 a 2 cylindrem.

Zawsze u mnie przy padzie uszczelki coś "waliło". Co ma piernik do wiatraka? Nie wiem, ale tak jest jak piszę.

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2009, 10:16:06 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "djarq"
No niestety kolego uszczeleczka... Jeśli chcecie zrobić go dobrze obejrzyjcie też blok czy nie ma wżeru pomiędzy 1i2 bo jak bedzie trzeba będzie szlifować też blok (wiem z własnego doświadczenia, bez równego bloku szybko następna uszczelka padnie)
u mnie w abimexie czesto takie cos sie dzialo :D winowajca byl wlasnie krzywy blok. po splanowaniu bloku problem ustal :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2009, 14:42:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "mateo"
Cytat: "Multec"
Otóż ma.
mianowicie co???


Nie wiem co, wiem, że jak nam walnęła uszczelka pomiędzy cylindrami to podczas jazdy cały czas był stuk.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:38:49 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "Logan"
mogę zgodzić ale jest to przypadek jeden na ......
tak się składa, że ponad połowa przypadków padnięcia uszczelki to właśnie takie jak opisałeś. jak padnie między pierwszym a drugim to sytuacja jest analogiczna bo pierwszy ma "pracę" po drugim. nie spotkałem się z tym, żeby padła między drugim a trzecim bo tam jest trochę szerzej.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

silnik pali na 2 gary i stuka
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:42:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
nie spotkałem się z tym, żeby padła między drugim a trzecim bo tam jest trochę szerzej.
i to wlasnie moze byc ten jeden przypadek na milion
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)