Autor Wątek: Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic  (Przeczytany 6845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« dnia: Sierpień 01, 2009, 03:16:31 am »

MR90

  • Gość
Natknąłem się na alledrogo na osłonę silnika. Odnoszę wrażenie że seryjnie nigdy czegoś takiego nie zakładano (mogę się tu mylić ale podejrzewam, że nie). Wygląda to tak:



Na ulubionym szrocie już upatrzyłem poldka z taką osłonką i za grosze mam okazję to kupić, jednak (po pobieżnej ocenie) zastanawiam się czy ta osłona daje jakiekolwiek korzyści, bowiem:

1. Pomimo otworu do spuszczania oleju, przy jego wymianie i tak prawdopodobnie trzeba odkręcić osłonę aby wymienić filtr.
2. Temperatura w komorze silnika może być nadmierna wskutek ograniczenia przepływu powietrza(w oglądanym poldku cały spód był skorodowany: miska, pompa wspomagania, filtr itp), być może doszło do tego przed założeniem osłony.
3. Osłona obejmuje filtr oleju, miskę, pompę wspomagania, belkę...

Jeśli macie takie osłony to czy przyniosły ze sobą jakieś korzyści?
Aha, przy okazji: brakuje mi kilku plastikowych dekielków w otworach przednich podłużnic. Mam zamiar je założyć (zdobyłem zapas) tylko nie wiem czy to nie spowoduje przyspieszenia korozji wewnątrz podłużnic (woda która dostanie się do ich wnętrza nie będzie się mogła wydostać).

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2009, 06:57:26 am »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Wyciągnij błoto z podłużnic, wsadź korki. We dwóch korkach zrób otwory i nalej co masz... fluidol stary olej

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2009, 08:58:31 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "MR90"
Jeśli macie takie osłony to czy przyniosły ze sobą jakieś korzyści?


nie cieknie z silnika na drogę  :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2009, 18:34:27 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Z tego co wiem to były krótko montowane seryjnie ale zwykle nie przetrwały na pojazdach bo "mechanikom" nie chciało się ich zakładać. Osobiście jakbym taką miał to od razu bym założył. Woda, błoto nie chlapie po wszystkim wewnątrz. Zimą na pewno trochę chroni przed wychłodzeniem a latem wątpię aby się przez to przegrzewał.
Żeby nie trzeba było płacić za to to już bym zamawiał  :mrgreen:  A tak wykombinuje sobie z czegoś...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 02, 2009, 19:20:37 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Co do przegrzewania to nie byłbym taki pewien. Wystarczy stanąć koło auta, jak się załączy wentylator - np przy drzwiach kierowcy - i czuć ciepłe powietrze spod auta jak wylatuje.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 02, 2009, 20:02:18 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pamiętam, że ktoś na Forum Miłośników się wypowiadał, iż latem taka osłona nieco przeszkadza w chłodzeniu. Myślę, że należało by ją nieco zmodyfikować dodając szczeliny do wylotu powietrza.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 02, 2009, 21:27:20 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
eeeee tam...
przez 4 lata jeździłem z osłoną i  termostatem tym o najwyższej temp otwierania (88 czy 89oC) wiekszości po mieście i nigdy nie było problemów. zawsze trzymał temp ok 90oC
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 02, 2009, 21:52:50 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ta osłona wszak nie osłania szczelnie wszystkiego. Powietrze ma przepływać przez chłodnicę i wylatywać sobie z tyłu silnika gdzie rura wydechowa, skrzynia...
Czytałem gdzieś, kiedyś, że typowy silnik OHV jest niedogrzany w naszych klimatach i zwłaszcza po udoskonaleniach typu obróbka głowicy zaleca się osłonięcie miski olejowej. Już kilkoma polonezami jeździłem i na trasach zawsze wskaźnik wyraźnie pokazuje niższa temperaturę co jest spowodowane jak sadzę wychładzaniem właśnie od spodu...
Zresztą w naszych klimatach właśnie od prawie + 40 do niemal -30 to *C to złotego rozwiązania nie znajdzie się. Ja myślałem o jakimś otworze w osłonie, który można by zasłaniać okresowo jak niegdyś wlot powietrza do gaźnika w 125p ciepłe/zimne. Może kiedyś zrealizuję... Przydała by się dokładka orciari do przedniego zderzaka...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2009, 22:17:45 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
te silnik skonstruowali włosi a u nich przeciez ciepło, wiec to mozliwe ze silniki sa niedogrzane, ale z drugiej strony w warunkach jazdy miejskiej zwłasza w korkach lubia sie grzac, zwłaszcza te starsze z 1 wentylatorem
Powered by Lpg.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2009, 22:28:00 pm »

Logan

  • Gość
osłona silnika dobra jest na okres zimowy, jesienny, wczesno-wiosenny. zawsze chroni trochę kadłub silnika przed śniegiem z solą, woda itp. na lato jest zbędna, po za tym temperatura wody na wskaźniku to zupełnie co innego niż temperatura oleju w misce, co za dużo to niezdrowo.

co do zaślepek podłużnic to jestem całkowicie ZA. ładnie je oczyścić w środku osuszyć napchać z pistoletu biteksu albo fluidolu i zaślepić na jakiś czarny silikon co by było szczelnie. wtedy od środka na 90% ich ruda nie sięgnie.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:35:07 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Silikonu lepiej nie używać, bo to dziadostwo jest kwaśne (ocet) i lubi szamać blachę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2009, 14:40:53 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
przy sprawnym ukladzie chlodzenia oslona miski w niczym nie przeszkadza
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2009, 15:14:36 pm »

Logan

  • Gość
nawet sprawny układ chłodzenia nie chłodzi Ci oleju.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2009, 20:34:27 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
od chlodzenia oleju jest osobna chlodnica oleju stosowana w wyczynowych silnikach.. wlasciwie to olej nie tylko smaruje ale tez i chlodzi silnik
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2009, 22:13:19 pm »

Logan

  • Gość
i miskę olejową (w której znajduje się olej) masz odkrytą w większości aut, tym bardziej starszych żeby powietrze ją chłodziło podczas jazdy.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 03, 2009, 23:46:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Te osłony były stosowane fabrycznie od 1997 roku w celu spełnienia norm hałasu.

Z tego co zaobserwowałem, to nie ma ona wpływu na temperaturę silnika (jeździłem z nią i bez)

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 04, 2009, 00:01:32 am »

Logan

  • Gość
ale mi nie chodzi o temperaturę silnika czyli cieczy go chłodzącej tylko o temperaturę oleju. zbyt rozgrzany olej nie chroni już tak dobrze silnika, jego optymalna temperatura zapewniająca prawidłowe smarowanie waha się z tego co pamiętam od 87 stopni do 92? nie pamiętam już dokładnie

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 04, 2009, 09:25:27 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
to temp cieczy chłodzącej
oleju jest wyższa tak do 10oC

teoria teorią.... tak jakpisałem: mój zawszejeżdzł z tą osłoną i nic się nie działo.. wg mnie przydatna rzecz.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2009, 10:39:42 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Wątpię a wręcz mogę być pewien, że konstruując pojazd 125p potem polonez żaden z jego twórców nie brał pod uwagę chłodzenia miski... Tak wyszło. Zwykle w silnikach jest to pod spodem i najniżej i więcej nic tam nie ma. Spojler lub obniżenie auta też pewnie zmniejsza tam opływ powietrza. Skoro fabrycznie jest niedogrzany to osłona może tylko pomóc nie zaszkodzić. Jakby to chłodzenie miski miało tak wielkie znaczenie to trzeba by tam montować wentylator jak na chłodnicy cieczy.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Osłona silnika / miski olejowej oraz zaślepki podłużnic
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 04, 2009, 15:05:04 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Logan"
byt rozgrzany olej nie chroni już tak dobrze silnika
to zmien olej na taki, ktory bedzie chrobil przy wyzszej temp
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650