Autor Wątek: Montaż LPG  (Przeczytany 8610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż LPG
« dnia: Sierpień 07, 2009, 11:22:58 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Po niby właściwym zamontowaniu instalacji II generacji jest problem.

Auto pali chyba na 3 cylindry i nie przełącza się na LPG.

Polonez  Bosch, instalacja Landi Renzo.

Wpinałem się kabelkami w: kabelki od cewki, od wtrysku (do tej wtyczki co jest po prawej stronie), do wtyczki od przodu, nie wiem w sumie do czego ona jest, a n ie szukałem w książce.

Nie wpiąłem się jeszcze w sondę.

Montaż LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2009, 13:45:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba bylo na poczatku wpiac sie w sonde ,
jak sie dobrze w cewke wpiales to powinno chodzic ,
wtryskiwacz to mam nadzieje ,ze dobrze podpiales do emulacj ,a TPS to po cos podlaczal ,skoro nie wiesz co to jest ?
pisalem juz ,ze tps to 3 styk od silnika,

poodpinaj wszystko (wyjmij wtyczke ze sterownika) i sprawdz jak chodzi silnik,
tylko polacz wtryskiwacz ,zeby paliwo dawal

napisz co to za sterownik ,bo po takiej porcji danych to nie wiadomo o co chodzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2009, 15:44:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Przekładałem instalacje ze starego poldka do nowego.

Wieczorem sprawdzę.


Wtryskiwacz do emulacji, tzn to jest ten przewód co go rozłącza? Bo jeszcze jakiś kabelek biegł do skrzynki bezpieczników i był podpięty pod kable od przekaźnika wtrysku.

Montaż LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2009, 16:50:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wtryskiwacz emulujesz na przewodach idacych do wtryskiwacza - jak sobie wyobrazasz emulacje wtryskiwacza przy przekazniku ? po co wpychac wiazke od sterownika do wnetrza auta,

do wtryskiwacza ida 4 przewody ,2 sa od termistora ,a 2 od wtryskiwacza,
przecinasz przewod sterujacy wtryskiwacza i oba konce laczysz z przewodami emulatora,
tylo teraz nie pamietam ,ktory jest sterujacy ,no i w sterowniku masz odpowiednie przewody - jeden musi isc do kompa ,a drugi do wtryskiwacza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2009, 22:21:01 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Podłączone w poprzednim polonezie było tak:


kabelek do cewki

2 kabelki do wtrysku - przecięty kabel nr 3 i połączony z tymi kabelkami

kabel do TPS (tak mi się wydaje)

kabel który był wpięty w przewód biegnący od przekaźnika wtrysku do bezpiecznika wtrysku


2 kabelki do sondy lambda - tych jeszcze nie wpiąłem


Kabel do silniczka krokowego

kabel z wtyczką serwisową - chyba, nigdy nie używałem



kabel z wtyczką taką samą jak do silnika krokowego (był zaślepiony, nigdzie nie podłączony)



kabel do centralki

zasilające



Innych kabli nie ma. Chyba żaden nie był podłączony do komputera.

[ Dodano: 2009-08-08, 01:09 ]
Problem rozwiązany. Problemy powodowało jakieś zwarcie na podłączeniu do cewki.  Kable tam idące są podwójne, czy jakoś tak (nie wiem jak to się nazywa), i zewnętrzna "żyła" stykała się z wewnętrzną do której się wpiąłem. Tu pojawiał się problem.





Zastanawiam się jednak jeszcze nad tą niewykorzystaną wtyczką, do czego ona miałaby służyć.

Montaż LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2009, 21:18:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niewykorzystana wtyczka boscha (3pin)  czy jakas ze sterownika gazu ?
jak od boscha to wtyka do komputera diagnostycznego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 09, 2009, 13:44:16 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Od sterownika gazu. Jedna jest diagnostyczna najprawdopodobniej. I jeszcze jdena, nie wiem od czego. również od sterownika.

Montaż LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2009, 19:11:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
napisz jaki to model sterownika - pelny model ,zebym mogl zalesc chociaz fotke na necie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2009, 21:53:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Oznaczenie spisane z obudowy: Landi Renzo; Lambda control system / 2; V 05/2


Po podłączeniu do tego "niewiadomego" kabla silniczka krokowego, okazało się że działa. Jednak dziła w ten sposób, że nawet po delikatnym muśnięciu pedału gazu otwiera się i dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już większego otwarcia.

[ Dodano: 2009-08-15, 23:05 ]
Cytat: "utek"
Oznaczenie spisane z obudowy: Landi Renzo; Lambda control system / 2; V 05/2


Po podłączeniu do tego "niewiadomego" kabla silniczka krokowego, okazało się że działa. Jednak dziła w ten sposób, że nawet po delikatnym muśnięciu pedału gazu otwiera się i dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już większego otwarcia.



Gdzieś wyczytałem ze komputer obsługuje też drugi silnik krokowy, od wolnych obrotów. Tylko jak go zamontować? Od razu za parownikiem, a przed silnikiem krokowym głównym, na wężu do miksera? A co z regulacją na parowniku? Rozkręcić na max?

Montaż LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2010, 14:06:18 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Witam! potrzebuje pomocy gazowników :)

postanowiłem zmienić butlę na taką w miejsce koła zapasowego. do starej butli (za siedzeniami) szły chyba 4 kabelki (puszczone pod samochodem i klejone taśmą izolacyjną). kable do nowej butli chce przeprowadzić razem z wiązką elektryczną idącą do tyłu samochodu i tu moje pytanie, ile kabli trzeba puścić do butli w kole?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Montaż LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2010, 20:51:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Montaż LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2010, 21:24:39 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
II generacja raczej Wygląda na dobrze złożoną i powinna działać

Montaż LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2010, 23:48:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Kapitan"
Witam! potrzebuje pomocy gazowników :)

postanowiłem zmienić butlę na taką w miejsce koła zapasowego. do starej butli (za siedzeniami) szły chyba 4 kabelki (puszczone pod samochodem i klejone taśmą izolacyjną). kable do nowej butli chce przeprowadzić razem z wiązką elektryczną idącą do tyłu samochodu i tu moje pytanie, ile kabli trzeba puścić do butli w kole?

jak to ile kabli ? ,
jeden zasilajacy elektorzawor ,drugi do wskaznika rezerwy ,ewentualnie trzeci (i moze byc czwarty) jezeli masz pelne wskazanie ilosci gazu w butli ,

no i rura z gazem wyjsciowa (do parownika) i druga wejsciowa do tankowania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 04, 2010, 00:26:09 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
hm możesz puścić razem z wiązką auta ale przewody MUSZĄ wyjść pod auto i dopiero z tego miejsca zawracać do wiązki auta . Inaczej diagności robią problemy .
Przewody pod autem zazwyczaj idą dwa(2 przewody po dwie żyły) dlatego że jeden jest od wskazania (albo rezerwy) , a drugi od elektrozaworu . I teraz uwaga należy bacznie zwracać uwagę na polaryzację na zaworach (+ i -) bo część zaworów ma w cewki wtopione diody gaszące zwane również zerowymi . A co do wskazania jeśli jest sama rezerwa można użyć 1 przewodu , jeśli jest pełne wskazanie lepiej użyć dwóch eliminując w ten sposób wpływ spadków napięcia na karoserii . A co do przekładki butli to ogranicza się to do zarobienia nowych rurek i załatwienia zbiornika z ważnym paszportem ( dokument A4 z numerem zbiornika , nr homologacji i datą ważności) . Paszport jest wymagany na przeglądzie rejestracyjnym , choć część diagnostów na to leje ostatnio zrobili się wyczuleni .

Montaż LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2010, 16:50:55 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "BXMaster"
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/


II gen, Bingo M, reduktor lovato, bedzie dzialac spoko ale masz niestety zwezke w dolocie
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Montaż LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 05, 2010, 19:51:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Joker"
Cytat: "BXMaster"
Podepnę się tutaj z głupim pytaniem bo kompletnie się na tym nie znam.

Jakiej generacji jest to instalacja i czy to ma szanse pracować prawidłowo?

http://img100.imageshack.us/i/polonezlpg.jpg/

http://img687.imageshack.us/i/lpg2.jpg/


II gen, Bingo M, reduktor lovato, bedzie dzialac spoko ale masz niestety zwezke w dolocie


On podaje gaz przed przepustnicą i tam jest ta zwężka tak?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Montaż LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 18, 2010, 08:41:30 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Maniac1, dobrze myślisz-podepnij pod reduktor.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaż LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 18, 2010, 12:21:06 pm »

Maniac1

  • Gość
DObra, tak zrobię, choć pewnie jeszcze wyjda jakieś wątpliwości, więc bądźcie czujni :wink: A pytanie jeszcze mam odnośnie sterownika - u mnie siedzi  firmy A.E.B VoilaTAKI . Jak widać ma 2 wejścia - większe po lewej, mniejsze po prawej. W instalacji przewody są podłączone tylko do tego większego po lewej. Co i jak to dopiero rozkminiam, bo nigdzie kurde schematu nie umiem znaleźć (swoją drogą dziwne że do LPG jest mało schematów), ale chodzi o to, że z tego wejścia wychodzą 2 wiązki przewodów. Pierwsza do elektrozaworów i reszty instalacji, a druga właśnie nigdzie. I teraz pytanie czy jest to gniazdo diagnostyczne czy czegoś nie podłączyłem, a nie wiem czego. Jest to wejście 4 pinowe, identycznie wyglądające jak wejście diagnostyczne w Boschu. Kabel był zwinięty przy sterowniku i tylko wystawało 15 cm. Za uja nie wiem co by to mogło być :)

No ewentualnie myślałem że to do krokowca powinno być podłączone, ale ja mam na śrubkę.

I jeszcze pytanie, bo coś znalazłem w necie bez konkretów - to prawda, że są sterowniki (i ten mój się w tym mieści) które po wyciągnięciu akumulatora się resetują i trzeba wgrywać do nich oprogramowanie? Bo kuwa ja na 3 miesiące aku zdjąłem :D

Montaż LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 18, 2010, 12:27:17 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A silnik krokowy na przewodzie posiadasz i jest podłączony?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Montaż LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 19, 2010, 22:00:06 pm »

Maniac1

  • Gość
Pytanka mam :)

Od urządzenia sterującego idzie sobie niebieski kabel (+ na cewki). Dochodzi do elektrozaworu przy filtrze. Przy tym elektrozaworze jest podłączony brązowy minus i masa. Do elektrozaworu na reduktorze idą 2 niebieskie kable, które ktoś partacko skręcił i na ostatnich 10 cm przed reduktorem wyprowadził z nich 1 niebieski +. Brak minusa przy tej cewce, jest tylko masa.

1. Czy na reduktorze też powinien być minus jak na filtrze czy nie i dlaczego?

2. Czy połączenie dwóch + i zrobienie z tego jednego do reduktora oznacza, że gaziarze wyprowadzili + na elektrozawór na butli, którego wcześniej nie miałem i w związku z tym mogę się nie wpinać w reduktor, a po prostu podpiąć butlę pod jeden z dwóch + ? Jeżeli tak (w sumie chcę się upewnić), to co z minusem, też muszę pociągnąć z butli czy wystarczy masa do butli? Jeżeli muszę pociągnąć, to czy mogę do minusa z elektrozaworu reduktora?

3. Nie mam na wielozaworze wskaźnika gazu. Wyleciało mi z głowy jak kupowałem :D  Dobrze słyszałem, że jest wymóg posiadania wskaźnika gazu na wielozaworze?

4. Pętla buforowa (czy tam bufor) może być pojedyncza, bo większa ilość i tak nie robi różnicy, dobrze mówię?

5. Pętle buforowe powinny być dwie (między butlą, a filtrem + między filtrem, a reduktorem) czy wystarczy jedna przed filtrem? Ja to dwie chcę zrobić, ale ciekaw jestem czy to wymóg. W końcu nowe instalki nie mają osobno elektrozaworu z filtrem, tylko jest w reduktorze, więc i bufor jest jeden.