Autor Wątek: Wał Czy Most Proszę o pomoc  (Przeczytany 4952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« dnia: Sierpień 09, 2009, 15:07:33 pm »

saytronic

  • Gość
Witajcie!
Jestem nowym użytkownikiem Forum ale Poldka swojego mam już od pół roku. Zacznę Najpierw do początku.

Poszły mi krzyżaki pojechałem na złom kupiłem cały wał. Przez Jakieś 10tys kilometrów było świetnie, jednak w pewnym momencie zaczęło coś huczeć. Podczas jazdy nagle coś zaczęło Walić o podłogę, pomyślałem sobie że to Wał. Po wjechaniu na kanał okazało się że poszła podpora a raczej łożysko kompletnie się wysypało nawet już nie było gumy. Znajomy powiedział że ma wał, po wstępnych oględzinach wszystko wykazywało że jest w porządku, Krzyżaki, podpora wszystko ok, Po odkręceniu starego wału założyłem nowy. (Nowy był bez tak zwanej potocznie suki). Wszystko ładnie się złożyło i jednak pojawił się problem, którego nie mogę zlikwidować. Mianowicie podczas jazdy od 0-40km/h wszystko jest w porządku jednak od 40-50km/h pojawiają się straszne wibrację na tyle że trzepie całym samochodem, w miarę przyspieszania wibrację słabną. Od 80-120km/h zaczyna dość mocno huczeć. Wał ponoć był w porządku tzn w poprzednim samochodzie było ok. Byłem u tzw Pana Henia i powiedział że trzeba jeszcze wymienić odciągi na moście, lecz wątpię by to miało coś do znaczenia. Zaznaczę, że z tymi wibracjami nie ma znaczenia czy samochód jest na luzie czy podczas przyspieszania lub hamowania. Cały czas odczuwa się takie same wibrację. Proszę o pomoc bo to już jest nie do zniesienia. Jeżli stwierdzicie że to podpora proszę o instrukcję jak ją przełożyć do tego starego wału, bo na tamtym było wszystko ok

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2009, 18:57:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprobuj przekrecic w miejscu mocowania - od skrzyni masz 3 mozliwosci przykrecenia ,a przy moscie 2 mozliwosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2009, 22:01:31 pm »

Sobek1990

  • Gość
Wał jest specjalnie wyważony, przy montażu źle go ustawiłeś mogłeś go przekręcić o jeden uchwyt dalej przy skrzyni i przez to powstają wibracje i buja poldziem

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 09, 2009, 22:26:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zaraz zaraz zaraz....
wały się wyważa wzajemnie. przykrecenie ich do skrzyni nie ma absolutnie żadnego znaczenia (co w przypadku wymiany przegubu do skrzyni trzeba wyważać wał ? )skąd wy bierzecie te teorie kosmiczne.

Wały są wyważane miedzy sobą, pierwsza i druga część ma odważniki, i są tylko dwie możliwości obrócenia ich na krzyżaku o 180 stopni. Nie ma absolutnie żadnego znaczenia jak przykręcimy (w ktore dziure) do przegubu skrzyni czy mostu.
Wal jest wyważany jako dwie części a nie razem ze skrzynią i mostem.


Wyobrażacie sobie wyważanie wału na specjalnej maszynie z przykreconą do niego skrzynią biegów.... i tylnym mostem ?

Wał składa się z dwóch części, krótkiej i dłuższej. i te części trzeba wzajemnie ułożyć "tak jak było"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2009, 22:36:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To po co w takim razie znaki, pokazujące prawidłowośc montażu do mostu i skrzyni?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2009, 22:39:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Stingerek"
zaraz zaraz zaraz....
wały się wyważa wzajemnie. przykrecenie ich do skrzyni nie ma absolutnie żadnego znaczenia (co w przypadku wymiany przegubu do skrzyni trzeba wyważać wał ? )skąd wy bierzecie te teorie kosmiczne.


Cytat: "Stingerek"
Wal jest wyważany jako dwie części a nie razem ze skrzynią i mostem.
Wyobrażacie sobie wyważanie wału na specjalnej maszynie z przykreconą do niego skrzynią biegów.... i tylnym mostem ?
Wał składa się z dwóch części, krótkiej i dłuższej. i te części trzeba wzajemnie ułożyć "tak jak było"


Stingerek,  chłopie jak się nie znasz to nie pisz głupot- to ze wywarza się sam wał to tylko  i wyłącznie dlatego ze tak jest taniej a nie ze tak powinno być... Prawidłowo to powinno się wyważać całość tj z końcówka mostu i końcówka skrzyni gdyż każde przykręcenie czegokolwiek zmienia wyważenie walu(ciężko to niektórym  zajarzyć ale tak naprawdę jest-wiec im więcej elementów wyważysz tym lepiej). Kolo zamachowe tez będziesz wyważał samo bo tak fabryka robiła czy razem ze sprzęgłem  i dociskiem ? W fordzie np wywarza się wal napędowy z przegubem elastycznym i wyjściem ze skrzyni i co ?

Cytat: "saytronic"
Wał ponoć był w porządku tzn w poprzednim samochodzie było ok
Sprawdź w pierwszej kolejnosci przegub elastyczny przy skrzyni czy np nie jest pęknięty i czy metalowe wypusty w gumie (jeżeli są) weszły w wycięcie w wale i spokojnie na kanale jeszcze raz NA SPOKOJNIE  jak skręciłeś -może np przy skrzyni dałeś jedna krótsza śrubę albo inna nakrętkę, w dalszej kolejnosci sprawdź czy dobrze przykręciłeś wal do mostu- śruby maja wycięcie i można ja przez pomyłkę źle przykręć co powoduje poluzowanie się walu i bicie oraz sama podporę czy dokręcona- śruby w układzie przeniesienie napędu maja to do siebie ze lubią się luzować po jakimś czasie  :wink:


Cytat: "saytronic"
Nowy był bez tak zwanej potocznie suki
Czy bez elementu przesuwnego z przodu ?  Jak tak to musisz spróbować go przełożyć o jakiś kat bo zakładając na chybił trafił zmieniłeś wyważenie wału to raz a dwa  używane elementy z innego kompletu mogą mieć zbyt duży luz pomiędzy sobą co powoduje uporczywe wycie i wibracje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2009, 00:57:14 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Elwood#1887"
Kolo zamachowe tez będziesz wyważał samo bo tak fabryka robiła czy razem ze sprzęgłem  i dociskiem ?


Zaraz zaraz teraz to ja też nic nie rozumiem. Chcesz powiedzieć, że jak wymieniam koło zamachowe to mam je wyważać razem ze sprzęgłem ? Czyli jak wymieniam tarczę sprzęgła to ma odkręcić koło zamachowe i lecieć wyważać całość  :?:  :?:  :?:
Przesada mała albo czytać nie umiem...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2009, 10:32:47 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Też tak uważam, że żeby było tobrze, to wypadałoby wyjąć zamach z całym układem przeniesienia napędu i wyważyć

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2009, 11:58:40 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Aha. Czyli jak zużyje się tarcza sprzęgła to ja wymieniamy na nowa i cieszymy się z jazdy ze sprawnym sprzęgłem albo rozbieramy cały układ napędowy od koła pasowego silnika poczynając a na moście kończąc i go wyważamy a potem i tak mamy wibracje, bo coś po drodze nie wyszło...
Fajne zabawy..
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 10, 2009, 15:16:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "DF"
Chcesz powiedzieć, że jak wymieniam koło zamachowe to mam je wyważać razem ze sprzęgłem ? Czyli jak wymieniam tarczę sprzęgła to ma odkręcić koło zamachowe i lecieć wyważać całość
Nie, ale jeżeli robi się remont silnika to można wyważyć całość tzn wal korbowy, kolo pasowe z przodu+kolo rozrządu oraz kolo zamachowe z tarcza i dociskiem -zawsze całość będzie wyważona lepiej niż każdy element osobno-ale wtedy zmieniając tarcze(Bo się np zużyła) tracisz wyważenie układu -tez będzie dobrze ale już nie tak jak było
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 10, 2009, 21:26:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolo zamachowe ma taki stosunek masy do masy tarczy ,ze mozna sobie darowac wywazanie calosci sprzegla ,
sa silniki osiagajace znacznie wieksze obroty i tam tez gotowe sprzegla sie przykreca do kola zamachowego bez wywazania

Cytat: "Stingerek"
skąd wy bierzecie te teorie kosmiczne.
to praktyka :D
fabryka moze sobie przykrecic wal do skrzyni i mostu jak chce ,bo wszystko jest wywazone i nowe ,ale jak machnisz 50kkm i obrocisz wal na gumowym sprzegle to bedzie ono piszczec - czary normalnie ?
a moze poprostu guma sie ulozyla i jednoczesnie z czasem stwardniala i juz nie chce pracowac cicho skrecana o inne katy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 11, 2009, 10:21:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
znaki, pokazujące prawidłowośc montażu do mostu i skrzyni

Odbiegając nieco od tematu wibracji mozecie rozwinąć temat znaków bo może i ja mam źle założony wał.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 11, 2009, 12:53:52 pm »

saytronic

  • Gość
Wszystko Sprawdzone Wał Przekręceny kilka razy nic to nie daję, śruby w porządku, nic nie pęknięte. Czy może ktoś mi udzielić jak wymienić podporę bo zakupiłem do starego wału i jak wymienić ostatni krzyżak (ten co jest przy moście)

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 11, 2009, 15:59:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Normalnie.
Zdejmujesz cały wał.
Kupujesz komplet krzyżaków, przegub gumowy, podporę wału.
Stare krzyżaki rozcinasz gumówką. Podbore to wiesz jak założyć.
Krzyżaki chyba też jak założyć nowe ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2009, 16:22:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bocian_s#313, znaki ( takie nacięca, jak by przecinakiem przyłożył) znajdziesz na koronce mostu w miejscu styku z flanszą wału ( za zewnętrznej powieszchni )
następne są na wale przy górnym krzyżaku (taka dość długa krecha) z nim się musi pokrywać nacięce na tej częsci, którą się odkręca, celem wymiany podpory.
Dajej przy wielowypuscie też 2 dłuższe kreski
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2009, 17:22:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zamiast ciac krzyzaki to proponuje wyjac Zegery i wybic miseczki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 11, 2009, 20:15:25 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1214
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
I czego to było kupowac drugi wał z niepewną przeszłością. Było w swoim wymienić podporę wraz z łozyskiem i krzyżaki i miałbyś pewny sprzęt.A tak tylko wydatki i roboty więcej. Oczywiście wał trzeba złożyć zgodnie ze znakami. Rzadko to się spotyka ale czasami odpadją te ciężarki od wału zamontowane podczas wyważania i wtedy mogą wystąpić drgania nadwozia.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:37:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
Dajej przy wielowypuscie też 2 dłuższe kreski

Rozumiem że to chodzi o połączenie tej ruchomej części z resztą wału.

A do skrzyni przykręcam jak popadnie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wał Czy Most Proszę o pomoc
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 12, 2009, 16:06:30 pm »

saytronic

  • Gość
Wszystko dziś zakupiłem wieczorem biorę się do pracy. Rano napiszę jakie rezultaty moich wypocin :)

[ Dodano: 13 Sie 2009 13:01 ]
No i wszystko założone Tak jak ma być Podpora krzyżaki nowa guma mocowania i dalej jest tak samo. Dziś zakupiłem dodatkowo tylni cały most. wieczorem biorę się za wymianę