Autor Wątek: uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk  (Przeczytany 3460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« dnia: Wrzesień 01, 2009, 18:35:49 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
witajta.
poleciala mi uszczelka pod glowicą w moim polonezie. i tera takie pytanie.
jaka uszczelke dostac dobrą do 2.0 dohc. i gdzie tego szukac we krakowie.

pozatym nigdy niesiagalem glowicy wiec niezabardzo wiem od czego zacząć - tzn kolektrory sobie posciągam i glowiczki i te wszystkie żecy co mi przeszkadzaja tzn turbo i takie tam. ale jak sie wziąsc za samo sciątganie glowicy..? robil to ktos.? zeby mi pomoc albo chociaż pokazac co mi cza zdjac powiedziec.?

a moje drugie pytanie. to czy jest sens jak juz bede mial sciągnietą głowice zrobic wiekrze zawory.? od czegos konkretnego.? bo dowiadywalem sie i jezeli jest turbo to więkrze zawory maja ponoc maly sens ale cos ta teoria do mnie nie dociera.? wie ktos cos na ten temat.?? bo jesli juz bede mial zdjetą glowice to wypadalo by przy niej porobic a jak juz porobic to konkretnie.!

i nastepna sprawa
czy wejdzie kolektor ssąsy wtryskowy jezeli zostawie zaplon z kopółka a nie przeniose go na glowiczke ?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2009, 22:42:10 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dzieki. pompa wody ma przejechane jakies..hmm 200km;)  8)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2009, 23:36:08 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
ja rozejrzalbym sie jednak za uszczelka goetze. moze jeszcze gdzies do zdobycia.

kolektorow nie sciagaj, bo latwiej bedzie Ci zdjac i pozniej wrzucic glowice - samemu nie radze tego robic.. glowiczek w zadnym wypadku nie odkrecaj, bo w najlepszym wypadku szczelnosc na styku z glowica pojdzie sie kochac, a i tak musialbys skorygowac zawory.

opis kolejnosci i momentow dokrecania w poszczegolnych fazach powinien byc na uszczelce, w razie czego podaje to co stosowalem z powodzeniem u siebie:
1 faza: 22 Nm
2 faza: 45-50 Nm
3 faza: 88-100 Nm
--------
8 o   o 7
3 o   o 6
2 o   o 1
4 o   o 5
9 o   o 10 - przod silnika


aha, sprawdz koniecznie sruby glowicy po ich odkreceniu, jesli cos chociaz wyda sie podejrzane (zwlaszcza nierownosci w skoku gwintu), wymieniaj wszystkie sruby od razu
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2009, 23:36:56 pm »

bodzik

  • Gość
uszczelki to tylko goetze lub elring, te 1 są ładniej obrobione. Jak masz ściągniętą głowicę to sprawdź przynajmniej czy jest równa i ew splanuj ją. Większe zawory mają sens szczególnie z powiększeniem kanałów w głowicy.
Co do pompy wody to jeśli nie masz kupionej porządnej firmy tzn skf/hepu/ina czy czegoś podobnego podobnego to licz się z tym ze w każdej chwili łożysko powie dość. U mnie "niemiecka" pompa wytrzymała 1,5 tysiąca km i dostała sporego luzu na łożysku. W rolce napinacza (jeśli masz rozbieralną) możesz wymienić łożysko, też na jak najbardziej firmowe

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2009, 21:41:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak uszczelka poszła sprawdź śruby od głowicy czy maja 115mm, jak więcej kup nowe -wydatek około 60-80zl, a stare czym prędzej wyrzuć. Dokładnie tez oczyść otwory śrub, najlepiej narzynka, zwłaszcza ostatnie dwa(najdalsze od przodu silnika)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2009, 07:23:35 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
otworki to sie gwintownikiem jedzie ;)
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2009, 19:20:24 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jeden znajomy poradził mi dorobic cała uszczelke miedziana.? co wy nato..?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2009, 19:35:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
hmm... miedziak jest dobry do turbo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2009, 21:21:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "mlodyolek#1934"
hmm... miedziak jest dobry do turbo
generalnie uszczelki metalowe są żywotniejsze, ale kluczem do sukcesu jest równa powierzchnia bloku i głowicy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2009, 21:53:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925, przynam CI racje. Niestety bardzo wielu mechanikow olewa ta sprawe i planuja (albo i tez nie planuja) glowice. Do bloku nawet nie zagladaja. Ja zawsze rownam blok za pomoca kamienia :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2009, 22:48:48 pm »

bodzik

  • Gość
uszczelki to nie miedziane a mosiężne lub nierdzewne, miedź z aluminium się "nie lubią" ze względu na różnice potencjałów

uszczelka pod głowicą, zawory, zaplon, wtrysk
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:02:44 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dzieki chłopaki za pomoc.. głowica juz siedzi na nowej uszczelce.. poradzilem sobie sam.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk