Autor Wątek: Drążek Panharda  (Przeczytany 27421 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 15, 2009, 11:26:08 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "skaner"
Podejrzewam, że ten patent komputerowy w Poldku psuł by się częściej niż ohv-ka ;-)


Tego już nie wiadomo ale nie było powodu. Komputer nie był raczej dużo bardziej skomplikowany niż ECU ,a cała hydropneumatyka pochodziła z katalogu Boscha. Ale to był model eksperymentalny i nikt nawet się nie przejmował czy można coś do bagażnika włożyć (powstawiali tam jakieś gruszki i pompki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Drążek Panharda
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 15, 2009, 12:23:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nic sie tam nie psuje ,bo to prawie nie jezdzi,
raz na rok wystawia z garazu ,0.5h sie pompuje by stanac na kola ,a pozniej 0.5h opada,
komputer  nie pamietam dokladnie,jest klasy 286 lub 386,
mozna to wziasc na prace dyplomowa ,zeby usprawnic sterowanie ,tylko jakos nikt z simrowcow sie nie podejmuje  :lol:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 15, 2009, 12:47:29 pm »

skaner

  • Gość
Ja bym już tego nie ruszał, tylko wstawił do muzeum :-)

Drążek Panharda
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:21:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dzisiaj sobie jadę za Matizem - czy tam z tyłu też jest właśnie taki drążek?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Drążek Panharda
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:40:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
matucha#1931, Tak, dośc sporo samochodów to ma, tylko, że się nie patrzy na to :) Ale matiz ma dośc mały skok zawieszenia i ten drązek jest prawie poziomo, więc to, o czym pisali koledzy, czyli przesunięcie belki na boki przy ugięciu prawie nie występuje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Drążek Panharda
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 27, 2010, 01:51:27 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zabrałem się dziś, wytworzyłem i zamontowałem drążek panharda w carówce.

Siedziałem najpierw 2h w kanale i kombinowałem jak by go wcisnąc nic nie psując i nie przerabiając.
Normalnie, czyli między mostem a bakiem się nie dało- szczelinę, w jaką jeszcze by dało się to upchnąc, ukradł drążek stabilizacyjny z kombi. Zostało zamontować go z przodu.
Odpowiednio ukształtowana rura grubościenna na oko 3/4" zamocowana została do prawego wypustu na resor w moście oraz do dorobionego mocowania w okolicy, gdzie przykręca się lewy drążek reakcyjny do budy.

Teraz o efektach:
samochód obecnie bardzo dobrze trzyma zadany tor jazdy w zakręcie, szczególnie na nierównej nawierzchni. Nie zmieni zadanego kierunku aż do poślizgu.
wspaniale pokonuje skośne uskoki czy nierówności-dalej jedzie prosto, nie tańczy.
Poprzeczny uskok w szybkim zakręcie jak kiedyś był zmorą i powodem do kontry i ratowania z pewnego prawie poślizgu a na pewno przesunięcia się samochodu o dobry metr już nie straszny.

Reakcja na ruch kierownicą jest natychmiastowa i ostra, nawet za ostra :) trzeba się przyzwyczaić, bo wystarczy mniejszy ruch kierą, by skręcić.
Udało mi się przejechać wszystkie z moich "testowych" zakrętów szybciej i bez specjalnego strachu, że przybije piątala z drzewem.

Niestety troszkę mi blisko ziemi wyszedł, ale sprawdzałem w terenie (brałem krawęznik środkiem, garby na ukos i inne cuda) -nie wali.

Pośmigam trochę więcej, może jeszcze jakieś plusy bądz minusy odnotuje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Drążek Panharda
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 27, 2010, 23:45:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
interesuje mnie jakie sa przesuniecia boczne mostu - zeby nie wyszlo ,ze gnie to resory i szybko zmeczy mocowania zawieszenia,
chyba przeprowadze pomiary pod tym wzgledem ,gdy bede mial kanal na codzien
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 28, 2010, 10:45:54 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a jak ten drąg połączyłes z nadwoziem i mostem, gałki jakies dałeś czy  poporostu spłaszczony dałeś pod śruby?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Drążek Panharda
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 28, 2010, 12:05:09 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Zoltan#1930, zapodaj moze jakies foty jak to rozwiązales  :)
Powered by Lpg.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2010, 08:31:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Foten foten foten!!!
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 29, 2010, 08:44:32 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
JAAA, SIE MUSSEN DER FOTOS SOFORT  NACH DEM FORUM EINWERTFEN!
SCHNELLER!
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Drążek Panharda
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 30, 2010, 22:01:33 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Foty drążka Zoltana
   
   
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Drążek Panharda
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 01, 2010, 10:18:24 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a od czego tu jest stab?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Drążek Panharda
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 01, 2010, 11:10:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sova"
a od czego tu jest stab?

Końbi.

[ Dodano: 2010-07-01, 11:14 ]
W moście plusowym można wykorzystać dolne mocowanie amorka :d. Nie qmam jednak tego mocowania do budy. Przydałoby się foto z drugiej strony.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 02, 2010, 17:36:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dzięki jimo#1921 :)

Mocowanie do budy to 2 kawałki, blachy wielkości kartki od zeszytu, jedna z jednej strony (pod fotelem), a druga od spodu. Skręcone śrubami na wylot przez podłogę.
do spodniej blachy przyspawane blaszki mocujące, analogicznie jak do mostu.
Sam drążek jak widać wzmocniony jest w tym miejscu odkosem- wolałem nie giąć aż tak rurki, tylko zrobić ją bardziej prostą, by nie uginała się.
Pionowo do góry jest przyspawany odcięty koniec drążka reakcyjnego.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Drążek Panharda
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 04, 2010, 22:44:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I tak jakoś tego nike widzę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Drążek Panharda
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 06, 2010, 14:54:32 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
ja mam tylko wątpliwość dotycząca panharda idącego na ukos mostu.
tak to nigdzie nie widziałem, zawsze jest równolegle z mostem/osią
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Drążek Panharda
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 07, 2010, 09:25:36 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli jest równolegle to są największe przesunięcia na boki, dlatego daje się jakiś skos, by to zniwelować. Panhard powinien być po skosie, ale im większy skos tym mniejsza skutecznośc działania. Trzeba wypośrodkować
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Drążek Panharda
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 20, 2010, 21:02:30 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Pytanie do szanownych posiadaczy tego cudu,jak jest z trwałością budy po tym zabiegu,czy nie wyrywa mocowania?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Drążek Panharda
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 09, 2010, 15:50:40 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
widzę Grzesiu, że nie próżnujesz :D ja też przymierzam się do podobnego wynalazku ale najpierw gleba z tyłu z czym będę musiał się chyba zgłosić do Was w Białym
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi