Autor Wątek: Wtrysk Argenta - Problem  (Przeczytany 8201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 16, 2009, 16:03:55 pm »

Siurzewski

  • Gość
Cytat: "Michael"
Drogi znawco lata 80 nie oznaczały ze ludzie zyli w jaskiniach i owszem robi sie lutowanie kompów pracuje w tuningu wiec co nieco wiem wyjmij przepływke zastap ja map sensorem a on prawde ci powie map sensor ma to do klapkowca ze przyczyna złej pracy moze byc zrabana przycinajaca sie klapka na jałowym biegu i tyle w tym temacie


Kolego , znawco, w poprzednim poście napisałeś mi że mam diagnostyke zrobić. Powtarzam to sa lata 80 te i laptopa tam nie podepniesz do diagnostyki. Jedynym sposobem diagnostyki jest miernik, omomierz i voltomierz. Taka diagnostyka była robiona.

komputer jest oryginalny, był rozbierany prze zemnie i nie ma tam ingerencji polskiego tunera

Klapka sie nie przymyka, na biegu mjałowym faluje i to dość mocno.

Jeśli chcesz mi pomóc to pomyśl zanim cos klepniesz na forum bo narazie twoje wypowiedzi nie wniosły nic do tematu, podejrzenia masz jakieś z dupy w stylu lutowanego komputera ( Wystarczy napisac sprawdź komputer czy nie jest lutowany bądź "ulepszany" )
Skoro jesteś tunerem to pewnie masz taki komputer w jednym palcu więc może napsz mi łaskawie po czym poznam że cos jest nie tak.
Nie chce sie z tobą kolego kłucić, szukam tutaj pomocy , i szukam tej pomocy tez u Ciebie drogi kolego.

Rozwiń prosze to zdanie bo ja nic nie rozumiem z tego
wyjmij przepływke zastap ja map sensorem a on prawde ci powie map sensor ma to do klapkowca ze przyczyna złej pracy moze byc zrabana przycinajaca sie klapka

[ Dodano: 16 Wrz 2009 16:05 ]
Cytat: Stingerek
Cytuj (zaznaczone)


Jak to co ? Za wczesny czy za pozny spowoduje spalanie stukowe, autko nie bedzie pracowac na wolnych obrotach. I moze kopcic bo niespręona mieszanka nie spali się w całości i zostanie wydmuchana do rury i dopiero tam moze sie spalić (strały w wydech).
Koledze w tym silniku co chwila obraca się aparat zapłonowy (jakoś marnie to prykręcone czy jak / ) w kazdym raie potrafi zgubić wolne obroty, lub złapać mega muła miedzy 1500a 2500RPM (na postoju oczywiscie nie chce sie wkrecac). Wiec przyjrzyj się apracikowi.


Spalania stukowego nie ma, palec w rozdzielaczu jest na nazynke w obudowie. Dokręcony jest dobrze i na pewno stoi w msc.
Auto na wysokich pali i pracuje dość dobrze, problemem jest brak wolnych obr biegi jałowego.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 16, 2009, 17:43:43 pm »

bodzik

  • Gość
Czy po zrobieniu głowicy mierzyliście sprężanie?

Tak mnie właśnie tknęło, że identyczny przypadek przerabialiśmy niedawno w nubirze a dawniej w polonezie. Wolnych nie było w ogóle, kopcił i nieładnie pracował. Winna była uszczelka pod głowicą.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:58:19 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Co do przerwy na świecach nie chcę cię wprowadzać w bład bo mierzyłem to z rok temu ale zdaje się 1mm  :mrgreen:  Na bank masz wysztko dobrze po podłanczane posprawdzaj zobacz czujnik przepustnicy czy czasem się nic nie zagieło w pozycji maks  :wink:

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2009, 23:02:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bodzik"
Czy po zrobieniu głowicy mierzyliście sprężanie?

Tak mnie właśnie tknęło, że identyczny przypadek przerabialiśmy niedawno w nubirze a dawniej w polonezie. Wolnych nie było w ogóle, kopcił i nieładnie pracował. Winna była uszczelka pod głowicą.

Silnik pracował równo i cicho przed przekładka wtrysku. Co było zrobione :
Czujnik temp jest od poloneza ale zakres oporności dla 20 i 90 stopni jest identyczny jak według książki(tolerancja jest dość szeroka, a wartości są po środku zakresu) a on nie ma wolnych ani na ciepło ani na zimno. Wiązka kabli przedzwoniona , wtyczki posprawdzane i poczyszczone żeby mieć pewność ze stykają, czujnik przy przepustnicy ok - łapie jak trzeba przy zamkniętej i otwartej na maksa przepustnicy, zresztą brak zwarcia powoduje chyba tylko minimalnie wyższe obroty(okolo 100-200) biegu jałowego(tak jest w BMW) ale tutaj jest OK. Komp ma dobry numer ,w środku nie ma jakiś zjaranych elementów ani typowego zapachu palącej się elektroniki, wiec nie wiem jak inaczej można go sprawdzić. Masy na wtrysku są, dolot szczelny- sprawdzane i podokrecane co się da i obficie pryskane WD 40 na wszelkie możliwe łączenia rur, gumki na wtryskiwaczach nowe. Zawór powietrza dodatkowego tez ma oporność ok(jak
można go inaczej jeszcze sprawdzić ?) Czujnik sterujacy wtryskiwaczem rozruchowym ok - sprawdzany w garnku z gorąca woda -zresztą auto odpal i tez bez niego -wiem bo kiedyś miałem argente z tym wtryskiem i odpalała po długim kręceniu i wolne obroty trzymała. Nie jestem pewien przekaźnika na końcu wiązki ponieważ nie wiem jak go sprawdzić- oprócz zalanczania pompy paliwa steruje chyba jeszcze czymś tzn podaje jakiegoś plusa na komp ale gdyby to było nie sprawne to raczej w ogóle by nie ruszyło.

-----------------
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 17, 2009, 09:31:04 am »

Siurzewski

  • Gość
Cytat: "bodzik"
Czy po zrobieniu głowicy mierzyliście sprężanie?

Tak mnie właśnie tknęło, że identyczny przypadek przerabialiśmy niedawno w nubirze a dawniej w polonezie. Wolnych nie było w ogóle, kopcił i nieładnie pracował. Winna była uszczelka pod głowicą.


Kurde uszczelka jest nowa i przejechała może z 1 km :)

Nie wiem co mogłem zepsuć przy wymianie uszczelki, założyłem nową , skręciłem na 3 razy dynamometrykiem , potem nagrzałem kulawo motor a nastepnie odpuściłem po 3/4 obrotu i znowu dokręciłem.

Jak sprawdzic uszczelkę w tym silniku ??

[ Dodano: 17 Wrz 2009 09:36 ]
Cytat: "bodzik"
Czy po zrobieniu głowicy mierzyliście sprężanie?


Nie , silnik tak pięknie pracował po zrobieniu głowicy że nawet nie przyszło mi do głowy sprawdzanie sprężania. Progów na cylindrach nie ma, głowica funfel nówka.

Sprawdze ale nie wiem co ma tutaj sprężanie, auto wkręca na obr na wysokich pracuje dość ładnie , nie jest idealnie ale jest ok. Sprawdze tą kompresje dla samego siebie

[ Dodano: 17 Wrz 2009 09:38 ]
Czy ktoś z kolegów zna oryginalny numer czujnika temperatury wody w LE-Jetronicu ??
Czujnik na trójniku podający sygnał do kompa

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 17, 2009, 11:38:54 am »

Michael

  • Gość
Map sensor to cos w stylu nastepcy przepływki nie bede obiasniał zasad działania takowego sprzetu po prostu map sensor jest podpinany identycznie jak przepływka czyli na dolot tymi samymi kablami tak naprawde jedyna róznica ze nie ma on tej klapki a wszystko odbywa sie za pomoca tzw miernika czyli map sprawdza ile jest powietrza w dolocie i na podstawie tego daje sygnał na kompa aby ten otworzył przepustnice i dał odpowiednia ilosc paliwa.Co do samego kompa masz racje zle ujołem ta diagnostyke chodziło mi o to ze wystarczy rozebrac kompa i podstawowa sprawa polscy tunerzy robia wszsytko na sztuke popatrz czy nie ma jakis podejrzanych kabelków polutowanych na sztuke dwa czy któras płytka nie jest dosyc mocno wytarta i położony na tym jakis przekaznik rózne rzeczy juz widziałem.Jezeli masz cos takiego moze to byc lutowany komp nie koniecznie musi byc zmieniony program a po prostu sam komputer został tak prosto mówiac przestrojony bez ingerencji laptopów itd Jezeli komp jest zle przelutowany to po pierwsze silnik bedzie sie rzucał na biegu jałowym po drugie bedzie sie duzo wyzej nienaturalnie wrecz krecił moze miec spore przedawkowanie paliwa co powoduje spalanie stukowe w skrajnych przypadkach.Dwa powiedz jeszcze czy uzywałes sondy lambdy czy ja olałes i jej po prostu nie ma bo sa rózne szkoły zakładania wtrysku mozesz miec tez problem z tym badziewiem sonda to proste urzadzenie dajace sygnał na kompa wielu ludzi wsadza po dwie sondy lub po prostu ja usuwa wtedy wyswietla sie w nowszych autach check engine a u ciebie moze to sie obiawiac zła praca silnika.Ja równiez nie chce sie kłucic i przepraszam za swoje uniesienie równiez chciałbym pomóc pozdrawiam  :)

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 17, 2009, 12:03:35 pm »

bodzik

  • Gość
Michael z całym szacunkiem ale widziałeś na oczy L-jetronica lub LE-jetronica? Tak się składa, że ani jeden ani drugi nie ma sondy. Zastanawia mnie tez jak sobie wyobrażasz mapowanie tak starego kompa?

Obecnie czujnik nosi numer 0 280 130 023. Postaram się znaleźć orginał i wieczorem podać numer.

Co do kompresji to właśnie w nubirze było tak samo, że wolnych nie było, kopcił i pracował "dość ładnie". Żeby było ciekawiej to te objawy pojawiły się zaraz po wymianie świec zapłonowych. Nie znaczy to, że u Ciebie jest to samo ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju sprawdź sprężanie.


Niestety czujnika nie znalazłem, zawieruszył się w trakcie przemeblowania "magazynów"

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 17, 2009, 22:14:40 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
a może to znak by iść w inny wtrysk :wink:  jak ten kuleje i nie chcę działać to można kombinować i kombinować, u mnie było tak komp rozkręcam coś tam było poprzypalane, wiazka też w nie najlepszym stanie wszystko podłanczane na zasadzie ,,to chyba do tego" nic nie czyszczone i auto bangla do dziś dnia  :wink:  a przy wkładaniu dohc miał zakręcony juz kolektor od gaźnikowca 1.6 :twisted: a przewód od wtrysku na cewke masz załozony dobrze ? jak pamietam chyba na plus się zakładało

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 21, 2009, 20:07:55 pm »

bodzik

  • Gość
Się tak zapytam z czystej ciekawości. Zagadka rozwiązana?

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 30, 2010, 19:57:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tak, winne okazaly sie swiece zaplonowe -element wykluczony na samym poczatku poniewaz bylo zalozone 4 nowe sztuki prosto ze sklepu a dwie okazaly sie trafione  :evil:  :evil:  :evil:  Wystepowaly jeszcze nierownomiernosci pracy biegu jalowego ale to kwestia ustawienia srubami skladu mieszanki, pozatym auto smiga dobrze,
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG