Witam
Mam olbrzymi problem z samochodem po wymianie wtrysku w swoim Poldolocie. Kiedy kupiłem samochód , pod maską do silnika 2000 podpięty był wtrysk z Poloneza 1.6 GLI ( Bosh ), zapłon też z takiego samego auta. Efektry były do przewidzenia, chodził jak dobra OHVka.
Po kilku miesiącach udało mi sie zakupić wtrysk od Argi. Całej historii przedstawiał nie będę bo szkoda czasu. Do rzeczy:
W chwili obecnej wszystko jest poskładane i mam następujące objawy.
Silnik zapala , nie od razu trzeba troche pokręcić
Pracuje na dośc wysokich obr ( 1500 ), jak po chwili obroty maja spaść na ustawowe 800-100 silnik gaśnie. Jedynym sposobem utrzymania niskich obrotów jest trzymanie auta na gazie, mało tego dym z rury jest koszmarnie czarny.
Silnik zdrowy na 1000%, kompresja 11,5 - 12
Głowica po remoncie miesiąc temu
Świece nowe
Przewody nowe
Czujniki poł wału nowe
Digiplex MED 406 ( Croma ) ale na 100% taki działa.
Komputer org
Przepływka od Peugeota 206 GTI.
Kiedy odebrałem samochód od mechanika , po naprawie głowicy silnik bardzo ciężko zapalił w sumie chyba po 30 minutowym kręceniu i ciągłych próbach.
Kiedy zapalił efekt gaśnięcia wystepował tak jak teraz , miał bardzo wysokie obroty ok 3000. AUTO NIE KOPCIŁO
. Zrobiłem nawet jazdę próbną. Po powrocie zaczoł sie ksztusić i przestał palic na wszystkie cylindry.
Uszczelnilismy dolot.
Wymieniliśmy listwe wtryskową z szarej na żółtą ( mam żółte wtyczki )
Samochód zapalił , obroty ok ale zjawisko gaśnięcia wystepowało nadal. Jazda próbna , silnik słabszy i przerywał ( brak równej pracy.
Wróciliśmy do szarej listwy , samochód już nie zapalał
Walka od tego momentu trwała kilka tygodniu auto nie chciało zapalać a jak juz zapaliło , pracowało na 2-3 cylidrach , prychało strzelało w dolot.
Rozebrałem to całe ustroństwo jeszcze raz , założyłem nowe czujniki poł wału, poczyściłem wszystkie wtyczki, wróciłem do żółtej listwy ( podejżewając zbyt wysoką wydajność wtrysków a co za tym idzie zalewanie silnika ).
Aktualnie , silnik odpala, zjawisko gaśnięcia na niskich obrotach jest nadal. Silnik wkręca sie na obroty, kopci nadal na czarno.
Czy macie Panowie jakieś rady
Obecnie jest na etapie poszukiwania oryginalnej przepływki od Argi , 5 pinowej. Czy może ktos z Was wie jaka przepływkę od innego samochodu można włożyć pod maske
Czy ktos ma jakąś teorie dlaczego samochód nagle zaczął kopcić na czarno
Z góry dziękuje za pomoc