Autor Wątek: nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek  (Przeczytany 3738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« dnia: Wrzesień 17, 2009, 18:35:09 pm »

wito

  • Gość
Mam problem z wycieraczkami objaw taki jak w temacie czyli działa tylko środkowy bieg. Nie działa 1 i 3 bieg oraz jednorazowe machnięcie. Spryskiwacz działa czyli wyłącznik przy kierownicy można wyeliminować, urządzenie mikroprocesorowe wymieniłem nic to nie dało ;/
Dodam jeszcze ze 1 bieg czasami zadziała ale po paru minutach znowu sie kaszani, wiec drogą eliminacji pozostało tylko połączenie przy silniku dobrze kombinuje? i tu moje pytanie jak sie do niego dobrać co trzeba zdemontować etc. Licze na wasze porady. pozdro

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2009, 19:10:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Silniczek, w srodku masz takie "okrągłe coś" ze stykami (ścieżkami) czesto ściezki są brudne, nadpalone, albo plastik przy ścieżce nadtopiony.

JEdnak zanim rozbierzesz silnik, miernik w dłoń i sprawdź we wtyczce silnika czy na poszczególnych biegach silnik dostaje napiecie.


Jak sie do niego dostać ?
Zdejmujesz ten plastikowo-osłonowy fartuch ktory jest na ścianie grodziowej.
Silnik masz od strony pasażera, wtyczka powinna wystawać. Taka płaska, wygląda jak magazynek z nabijami do Mosin Nagant :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2009, 20:04:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zrób tak, jak mówi Stingerek i dopiero wtedy będziesz mógł wyeliminować włącznik przy kierownicy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2009, 20:36:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zwłaszcza, że zarówno pierwszy i drugi bieg jak i pojedyncze wachnięcie są realizowane tym samym kabelkiem wychodzącym z silnika. :) To, że spryskiwacz działa o niczym nie świadczy, bo jego włączanie jest realizowane zupełnie innym zestawem styków.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2009, 22:01:48 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Zwłaszcza, że zarówno pierwszy i drugi bieg jak i pojedyncze wachnięcie są realizowane tym samym kabelkiem wychodzącym z silnika. :) To, że spryskiwacz działa o niczym nie świadczy, bo jego włączanie jest realizowane zupełnie innym zestawem styków.

właśnie to samo zauważyłem ze prędkość wycieraczek przy wahnięciu jest taka sama jak na 3 biegu czyli realizowana przez ten sam styk. napięcia na kostce posprawdzane wszystko ok czyli pozostaje silnik jutro albo w sobotę to rozpracuje.

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2009, 22:05:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
3 - czyli najszybszy? Ja to bym podejrzewał jednak wyłącznik przy kierownicy.... (Ale upierać się nie będę).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2009, 22:15:28 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Też tak miałem na początku. Jazda przez pare godzin w deszczu przy włączonych wycieraczkach rozwiązała problem. Potem sporadycznie pojawiał się...  (W tym czasie zapalała sie kontrolka przepalonej żarówki "stop")... olałem sprawę. Prawdopodobnie styki w silniku.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2009, 19:06:16 pm »

wito

  • Gość
demontaż tego plastikowego fartucha na ścianie grodziowej w GSi jest niemożliwy 2 śruby za kolektorem ssącym a właściwie za głowica masakra, kto to wymyślił ? próbowałem od góry ale tez ciężko. jeszcze spinki od śrubek podszybia się połamały i tyle z tego, a najlepsze ze poskładałem wszystko żeby mnie noc nie zastała i o dziwo wycieraczki działają ciekawe na jak długo ;/ w poniedziałek jeszcze raz zobaczę wyłącznik zespolony bo on mnie chyba w ch.. robi

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2009, 20:03:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ten plastikowy cuś wogóle nie jest potrzebny :)
Tak na prawdę. Ja tam u siebie też miałem problem z wyjęciem (odkręciłem wszystkie śruby ale haczył o serwo) na siłe wyszedł :)
Nie musisz go ściągać całkiem żeby dobrać się do silnika, może da się jakoś dojść ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2009, 20:36:04 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak to rynienka nie jest potrzebna? Przecież ona oddziela wlot powietrza do wentylacji od silnika... Wyjęcie jej owszem nawet w GLI wygodne nie jest...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2009, 19:11:08 pm »

wito

  • Gość
dobra po raz kolejny przystąpiłem do boju z wycieraczkami tym razem z miernikiem, z racji tego ze nie mogłem dobrać sie do silnika zostawiłem sprawe na później.
opisuje styki tak jak są na schemacie:
1-(73) idzie bezpośrednio z kierownicy i jest na nim 12 V przy 3 położeniu pająka
2-(223) masa
3-(59) idzie z urz.mikroprocesorowego i jest na nim stale 5 V
4-(221) tu stale jest 12 V nie wiem skąd to leci na schemacie na adres 167 ale nie wiem co to
5-(222) tu pojawia się na chwilkę napięcie 12V przy pierwszym położeniu pająka później zanika na schemacie idze na adres 160
juz nie wiem co to może być silnik czy pająk, czy możenie postawić jakąś diagnozę z tych danych.
W nawiasach są numery przewodów ze schematu.

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2009, 20:00:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie wiem co to za schemat bo do żadnego z moich numery nie pasują. :D Niemniej po kolei:

1. Tak powinno być - z tego kabla idzie napięcie na uzwojenie biegu szybkiego w silniku.
2. Z tego kabla biorą masę wyłącznik krańcowy + silnik.
3. Tu nie powinno być stale napięcie 5V. Powinno się pojawiać 12V od czasu do czasu przy biegu przerywanym, oraz być na stałe przy drugim położeniu przełącznika pod kierownicą.
4. Tak powinno być - z tego kabla bierze napięcie wyłącznik krańcowy.
5. Napięcie tu powinno się pojawiać w trakcie biegu wycieraczek, pochodzi z wyłącznika krańcowego, a jak zadziała to się masa powinna pojawić. :)

To tyle.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2009, 20:19:32 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
160 i 167 to wiązki wewnętrzne:
np.:160- wiązka z której kable idą do hybrydy pod 7, do przełącznika wycieraczek pod B....
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

nie działa pierwszy i trzeci bieg wycieraczek
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 13, 2009, 21:00:50 pm »

wito

  • Gość
to od czego zacząć? napięcie na uzwojenie szybkie sie pojawia a silnik nie hula, podejrzewałem pająk bo niedawno siad mi spryskiwacz i to mi dało do myślenia,  ale chyba pierwsza myśl była słuszna  ze to silnik. a co do spryskiwacza to chyba jego styk sie jednak w pajaku wypalił dobrze kombinuje? jeszcze nie mierzyłem przy pompce jutro to sprawdze czy to aby ona sie nie spaliła