Autor Wątek: Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI  (Przeczytany 3928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« dnia: Wrzesień 26, 2009, 22:55:58 pm »

Padi

  • Gość
Do czego on jest i jak się objawia jego uszkodzenie??? Dlaczego zamontowano 2 takie czujniki jeden do wskaźnika deski rozdzielczej a drugi do kompa (pytam o ten drugi)

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2009, 07:40:17 am »

bodzik

  • Gość
W GSi tak samo jak w abimexie masz autodiagnostykę, która Ci wszystko pokaże. Spinasz piny złącza diagnostycznego i komp prawdę Ci powie.

Na podstawie sygnałów z czujnika temperatury komp steruje mieszanką.

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2009, 09:44:49 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Mi uszkodzenie objawialo sie tym  , ze poldek  czasem gasl na zimnym silniku na benzynie , tuz po odpaleniu,najczesciej przy hamowaniu.Troche pozniej dopiero wyskoczyl blad swiadczacy o uszkodzeniu czujnika.

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2010, 08:09:22 am »

szczewik

  • Gość
Odświeżę troszkę ten temat bo bardzo trudno cokolwiek znaleźć odnośnie tego czujnika już nie wspomnę o kupieniu go w "normalnym" sklepie motoryzacyjnym gdzie sprzedawcy ledwo co wiedzą o co chodzi (wszyscy chcą sprzedawać czujnik do chłodnicy)

Według znajomego (dobrego)  mechanika czujnik ten podaje do komputera informację o temp. silnika i na jego podstawie komputer ustawia mieszankę (czy tam reguluje ssanie) żeby nasz silniczek mógł odpalić bez problemu nawet w największe mrozy. TERAZ UWAGA!  sprawdzone na 2-ch samochodach - 1,6 GLI i 1,6 GSI w obydwu miałem problemy z odpalaniem z rana jak poldek stał całą noc to trzeba było kręcić po 3-4 razy zanim "zagadał" Po wymianie tego właśnie czujnika wszystkie dolegliwości ustały, poldek zaczął odpalać od 1 razu !!

kilka fotek : http://czujnik.pxd.pl/album/22502/1/czujnik-temperatury-silnika-polonez-plus

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2010, 08:34:35 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej to nic innego, jak termistor (termorezystor), zazwyczaj posiadający charakterystykę nieliniową (paraboliczną) i negatywną (oporność maleje wraz ze wzrostem temperatury środowiska w którym jest umieszczony). Jego wskazania komputer silnika (wraz ze wskazaniami czujnika temperatury powietrza w dolocie, który względem swego działania, konstrukcji i charakterystyki jest de facto, prawie identyczny, jak powyższy), służy do sterowania elementami wykonawczymi (osprzętem) silnika, by zapewnić mu optymalną pracę przy różnych temperaturach otoczenia, obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej.
Wskazania tego czujnika dla zimnego silnika, służą przede wszystkim do większego uchylenia zaworu obejściowego zespołu przepustnicy (bądź jej samej), co zabezpiecza silnikowi podwyższoną prędkość obrotową biegu jałowego, niezbędną nie tylko do utrzymania w miarę stabilnych obrotów po rozruchu, ale wogóle możliwość jego uruchomienia.
Jego wskazania służą także do stosownego wydłużenia czasów wtrysku paliwa (co wzbogaca mieszankę paliwową), tym większego, im niższa jest temperatura silnika, gdyż ciśnienie paliwa w seryjnych układach wtrysku paliwa jest stałe i wzbogacanie mieszanki polega na wydłużeniu czasu wtrysku paliwa.

Poprawne działanie silnika z wtryskiem paliwa zależy nie tylko od jego poprawnego stanu mechanicznego (stosowne ciśnienie sprężania, szczelność, itd..) ale także od poprawności działania jego czujników oraz osprzętu.
Bardzo częstym mankamentem silników jest utrudniony rozruch, za co odpowiada najczęściej niesprawny lub zanieczyszczony tłoczek zaworka silniczka krokowego zaworu obejściowego zespołu przepustnicy powietrza oraz także ww. czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Jeśli dba się stosownie o ww. osprzęt i czujniki, oraz właściwie serwisuje silnik, to rozruch nawet poczciwego Poloneza, wyposażonego w silnik z wtryskiem paliwa nie będzie kłopotliwy nawet przy bardzo niskich temperaturach.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2010, 08:58:17 am »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
wlasnie pytalem w sklepach i nie moge dostac tego czujnika do caro plusa 1.6 na boschu (czyli GLI)...gdzie uda mi sie to dostac??

Czujnik temperatury cieczy silnika (komputera) GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2010, 15:56:41 pm »

szczewik

  • Gość
Cytat: "DaMaGe"
wlasnie pytalem w sklepach i nie moge dostac tego czujnika do caro plusa 1.6 na boschu (czyli GLI)...gdzie uda mi sie to dostac??


W hurtowni ABC na ul. Paderewskiego w Katowicach powinni mieć jeszcze kilka sztuk, kupowałem właśnie u nich i mieli mały zapas. Tak a propo to hurtownia własnie specjalizująca się w Daewoo/FSO