Autor Wątek: Dziwne zachowanie auta  (Przeczytany 2289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwne zachowanie auta
« dnia: Wrzesień 29, 2009, 18:51:38 pm »

misiak78

  • Gość
Jak w temacie doslownie rozkladam rece sprawdzone wszystko i czujniki i polozenia przepustnicy, halla, kable swiece.... lambda podmieniona na inna nadal to samo gaz autronic z tym ze na benzynie jest to samo, przy rownej pracy ok 900obr/min nagle wdepniecie gazu powoduje wytrzal, kabelki nie swieca w nocy nic a nic - pomocy koledzy

wszystko stalo sie po tym jak polatany zostal wydech ale poza autem wymieniony pasek klinowy alternatora i zatankowany gaz.... cyrk na kolkach doslownie

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2009, 19:06:41 pm »

misiak78

  • Gość
na zimnym mniej ale nagrzany to juz uciagnac sie nie chce a jak zgasze go albo go udusi to juz ciezko odpalic

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2009, 19:15:44 pm »

misiak78

  • Gość
byc moze.... jutro podmiana zobaczymy w sumie jeden kabelek rudy sie zrobil juz

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2009, 19:32:54 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Czy do łatania wydechu został odłączony akumulator?
Pomóżmy Jackowi!

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2009, 07:27:01 am »

misiak78

  • Gość
Do latania wydechu byl wykrecony wydech... wiec co do spawania jestem calkowicie pewien ze to nie tego wina lambda tez podmieniona bo i tam spawane bylo lecz na koncu i nadal nic

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2009, 08:04:38 am »

misiek_staszic

  • Gość
A ja bym powiedział - odczytaj błędy. Bosch jest na tyle dziwny że "mniej ważne" błędy nie są sygnalizowane lampką MIL. Np. nie wywalił lampki, a miał błąd regulacji wolnych obrotów, oraz lambdę zwartą do masy. Tak więc może z kompa coś się dowiesz.

Odpinanie akumulatora w Boschu kasuje tylko RAM adaptacji, aby skasować błędy i wyprowadzić z ewentualnego trybu awaryjnego, trzeba się podpiąć pod PC lub jakiś tester

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2009, 08:46:58 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Podmień regulator napięcia.

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2009, 09:10:10 am »

misiek_staszic

  • Gość
A ja jeszcze dopiszę, bo sobie przypomniałem:

Było coś podobnego, mechanicy rozłożyli ręce, nikt nie wiedział o co chodzi. Silnik przy wkręcaniu się na obroty strzelał, i gasł. Gdy chcieliśmy sprawdzić kompem u mechanika (jeszcze wtedy nie miałem interfejsu), wszystko szło gładko. Chcieliśmy sprawdzić podczas pracy. I tu zonk. Przy objawie strzelania wymiana danych była zrywana.

Jak się okazało cewka z modułem (to od czego odchodzą kable WN z numerkami) sprawiała że impuls niejako powracał do kompa i go resetował. Pomogła wymiana.

Podobna sytuacja była na elektrodzie, i stamtąd też wzięliśmy rozwiązanie, żeby nie było że plagiat.

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2009, 12:42:41 pm »

misiak78

  • Gość
powiem tak zwariowali chyba z cenami... cewka bosch 230zl.... kable wn 33 zl jeszcze sentech ;-) jesli mi dadza w sklepie na wz-ke to podmienie niestety filmikow nie mam jak wstawic choc jeszcze sie postaram podczas wkrecania na obroty jakby sie dlawil i strzal na gazie nie ma mowy o jezdzie jedno gniazdo w cewce totalna ruda do tego podmienie chyba kabelki jeszcze.......ale wydaje mi sie zo to chyba o to kaman w tym calym balaganie co daewo wsadzilo


Dla zainteresowanych wstawiam symbole zamiennikow cewki BOSCH

ALFA 155 1.7, 1.8, 2.0 T.S. 1992 - 1997
ALFA 164 2.0 T.S. 1992 - 1998
ALFA 145 (930) 1,6 ie  10.94 - 12.96 103KM
 FIAT BRAVO/BRAVA 1.2 , 1.4 1995 – 2001
FIAT CROMA 2.0 1992 - 1996
FIAT FIORINO 1.4 , 1.6 1992 - …
FIAT MAREA 1.2 , 1.4 1996 – …
FIAT PUNTO 1.2 , 1.4 1996 - …
FIAT SCUDO 1.6  1996 - …
FIAT TEMPRA 1.4 , 1.6 1992 – 1996
FIAT TIPO 1.6 1992 - 1995
LANCIA DELTA/DEDRA 1.4 , 1.6  1993 - 1999
LANCIA KAPPA 1995 - 2001
 LANCIA THEMA 2.0 1987 – 1994
LANCIA Y10 1.1 1992 – 1995
LANCIA Y 1.2 , 1.4 1996 - …

POLONEZ 1.6 1-PUNKTOWY WTRYSK UKŁAD BOSCH
LANDROVER DISCOVERY II   98-..>

LANDROVER RANGE ROVER II   94-0
.KROSY - NUMERY ZAMIENNE.
FIAT 60558152
BOSCH 0 221 503 407

[ Dodano: 30 Wrz 2009 14:19 ]
Panowie i po kłopocie dzięki zainteresowaniu wszechobecnych i w szczegolnosci kolegi
" misiek_staszic" zostalo naprawione okazało się że cewka.... super dzięki koledzy za podpowiedź nie wiem jak sie odwdziecze :o

[ Dodano: 30 Wrz 2009 14:20 ]
ps temat do zamkniecia ... oczywiscie programy diagnostyczne chetnie wam podesle i amona i motronic 1,7 pozdrawiam ;-)

Dziwne zachowanie auta
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2009, 01:12:51 am »

misiek_staszic

  • Gość
Cieszy że się udało. Jednak Bosch to dziwny system, bardzo czuły jest komputer na powrót napięcia z cewki i różne inne wahania.

offtop: Masz oryginalny Boschowski program o nazwie Motronic 1.7 ? Jak tak to ja poproszę na mail. Bo zawsze korzystam z tej polskiej podróbki do Poloneza