Autor Wątek: Dystanse zmieniajace rozstaw srub  (Przeczytany 8660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 05, 2009, 21:26:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313, dajac dystanse na tyl poszerzki beda obowiazkowe. jesli juz to trzeba byloby dorobic piasty na tył z rozstawem 4x98 albo 4x100
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 05, 2009, 21:53:42 pm »

Fistasz

  • Gość
nie dorobic tylko wykonac w istniejacych nowe otwory na szpilki. Nie pamietam srednicy otworu centrujacego w fordzie bo tu moze byc problem.
Jednak przerobilym i tyl i przód tyl poprzez piaste a przod przez dystanc na jednakowy rozstaw otworow.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 05, 2009, 22:18:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Fistasz"
Nie pamietam srednicy otworu centrujacego w fordzie bo tu moze byc problem.
jest znacznie wiekszy niz w polonezie. obawiam sie ze to moze nie wyjsc.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 05, 2009, 22:47:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
co do przeróbi forda na fiatowski rozstaw to uważam, że ma to wieklą szansę się udać. Przerobienie przednich piast, a własciwie wykonanie ich od nowa to problem.

dziury na szpileczki wiercisz pomiędzy istniejącymi- no problem
otwór centrujący jest niewiele większy- mozna go na tokarkę i zjechać. zawsze można też felgę roztoczyć.
tak chyba będzie najszybciej/prościej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 06, 2009, 23:07:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Zoltan#1930"
dziury na szpileczki wiercisz pomiędzy istniejącymi- no problem
jednak nie jest tak hop siup. 2 dziury zrobisz bez problemu. nastepne dwie trzeba byloby chyba miec tylko w wyobrazi. sa dwie dziury w piascie na srednice ok 14mm :D czyli zostaje opcja dystansow albo zrobienie nowych piast
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 08, 2009, 00:01:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na pewno jakoś to dalo by się rozwiązać np. zaspawać dziure i wywiercić tak gdzie chcemy, jesli ta dziura nie jest dokładnie w miejscu gdzie chcemy by była szpilka na rozstaw 98. szpilkę mozna dac z szerszym kołnierzem, by miała pewne, większe oparcie. cała robota na góra 4 godziny jak mamy tokarkę i wiertarkę oraz szpilki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 08, 2009, 07:34:01 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Jakie spawanie .... o czym tutaj się rozprawia. To ma być bezpieczne. Paweł rób dystanse na zamówienie i tyle. Nie szerzmy druciarstwa.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 08, 2009, 11:35:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jakby tak zastosować szpilki wpuszczone w piastę od tyłu. takie coś jak to:
http://moto.allegro.pl/item752319616_szpilka_kola_ford_oryginal_z_aso_m12x1_5_sklep.html

Ew. zrobić jakąś całościową podkładkę po wewnętrznej stronie piasty...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 08, 2009, 20:32:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Bocian_s#313"
A jakby tak zastosować szpilki wpuszczone w piastę od tyłu. takie coś jak to:
http://moto.allegro.pl/item752319616_szpilka_kola_ford_oryginal_z_aso_m12x1_5_sklep.html

Ew. zrobić jakąś całościową podkładkę po wewnętrznej stronie piasty...


Dokładnie o to mi chodzi! zaspawać dziurę by po prostu lepiej ustawić szpilkę, nie mowie o gwintowaniu dziury do przykręcenia śruby. tak samo jak mocowania resorów są przyspawane do mostu, wał jest zespawany z kawałków i w ogóle cały samochód się trzyma na spawach, to czemu piasta nie ma? pozatym ten spaw mial by mieć funkcje w sumie tylko pomocniczą, a nie przenosić obciążenia, więc to nie byłby żaden drut.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r