Autor Wątek: Dystanse zmieniajace rozstaw srub  (Przeczytany 8658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:36:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Czy ktos z was stosowal takie wlasnie dystanse :?:  jak wiekszosc osob wie mam tylne zawieszenie od forda a tam rozstaw srub 4x108. glownie chodzi mi o przod bo chce zalozyc felgi od forda. Myslalem zeby dotoczyc drugie piasty z nowym rozstawem srub. Ale kolegaBocian podsunał mi pomysl z takimi wlasnie dystansami. Tylko czy to jest wytrzymale. Wie ktos cos na ten temat :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:48:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na allegro to wydatek rzedu 250pln na os ,bo rozumiem ,ze chcesz felgi zalozyc tak jak w fordzie ,czyli na wystajacych szpilkach ,
ale wersja na sruby chyba tyle samo kosztuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:50:45 pm »

bodzik

  • Gość
żeby to zagrało to musiałbyś mieć dystanse min 30mm na stronę (żeby śruby kół weszły) i zrobić to z dobrego materiału. Przy takim dystansie to ciężko zmieścić kolo w obrysie błotnika. Moim zdaniem rób piasty, będziesz pionierem i od razu zrobisz sobie lepsze hamulce z przodu;)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:58:36 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
jeżeli nie chcesz równać przedniego rozstawu kół z tylnymi
(bo z tego co pamiętam to tył masz teraz szerszy)
to szukaj felg z dwoma rozstawami śrub
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:01:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Brysiek, ale ze stalowkami na 2 rozstawy srub chyba bedzie ciezko. alufelg narazie nie zakladam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:08:52 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
tu masz całkowitą rację :D
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:20:07 pm »

bodzik

  • Gość
to jak chcesz 284 robić to nie baw się tak jak Ajk w odsadzenie tarcz 43,5 bo będziesz musiał szlifować jarzma. Jak czytałeś to co napisałem o swoich hamulcach to bierz tarcze 39,5, powinny pasować idealnie, tzn u mnie jest idealnie;) Na czerniewicach mogłeś obejrzeć;) Swoją drogą masz opinie rzeczoznawcy na zawiechę ze ściery?

Nie wiem czy w piastach z Argenty albo 132 jest miejsce na wykonanie myku takiego jak w deltach integrale robią oszuści, zaspawują otwory z rozstawu 4x98 i robią nowe otwory na 5x98.

Tak czy inaczej, kombinując z piastami najszybszym rozwiązaniem jest zrobienie nowych.

Tak mnie teraz tknęło, czy w tarczach 284x22 będziesz miał możliwość wykonania otworów 4x108?

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:28:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "bodzik"
Swoją drogą masz opinie rzeczoznawcy na zawiechę ze ściery?
 a no nie mam.  
Cytat: "bodzik"
Tak mnie teraz tknęło, czy w tarczach 284x22 będziesz miał możliwość wykonania otworów 4x108?
mam dostep do frezarek, tokarek
Cytat: "bodzik"
zn u mnie jest idealnie;) Na czerniewicach mogłeś obejrzeć;)
 na tegorocznych Czerniewicach bylem zaledwie pare godzin. wiec zbyt duzo nie widzialem.
Cytat: "bodzik"
Nie wiem czy w piastach z Argenty albo 132 jest miejsce na wykonanie myku takiego jak w deltach integrale robią oszuści, zaspawują otwory z rozstawu 4x98 i robią nowe otwory na 5x98.
 yy ze co?? nawet do glowy by mi takie cos nie przyszlo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:45:22 pm »

bodzik

  • Gość
co do możliwości wykonania to bardziej chodziło mi o to czy w tarczy będzie "miejsce" na wykonanie tych otworów niż czy masz dostęp do sprzętu.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:51:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ze zdjec pogladowych w artykule http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20286 widac ze na styk powinny sie zmiescic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:56:42 pm »

bodzik

  • Gość
obawiam się, że nie zmieścisz piasty w nich z rozstawem 4x108 ale to musisz gdzieś "na stole" pomierzyć te tarcze i przeliczyć czy Ci wyda.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2009, 22:01:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no chyba ze okazaloby sie ze tarcze wentylowane ze sierry beda pasowaly w jarzma i zaciski z alfy. trzeba zdobyc po jednej tarczy tego i tego i mierzyc
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2009, 22:01:27 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
osobiscie zakładał bym dystanse  takie przykrecane do pisty i dopiero do nich przykrecane felgi.. jak ktos wyzej napisal musza byc przynajmniej 30mm grube. ale przyokazji poszeżysz zawias..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 29, 2009, 22:10:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Pamiętam, że jak szukałem do siebie dystansów to mogli zrobić mi redukujące rozstaw o grubości minimum 23mm ze względów technologicznych.
Dla szerokiego zawiaru 23mm to nie jest teszcze strasznie dużo na stronę, przy rozsądnym et :D.
Stalówki 14" (truck) dystansami 37mm na strone strasznie nie wystawały ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 30, 2009, 00:50:04 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
co prawda sam nie śmigam na dystansach, ale całkiem mocne fury, całkiem szybko pomykają z tym i koła się nie urywają.
więc imo rozwiązanie jak najbardziej bezpieczne, aczkolwiek nawiercenie nowych otworów w piaście + pierścienie centrujące + nowy komplet łożysk chyba taniej i jednak pewniej wyjdzie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2009, 17:15:08 pm »

Fistasz

  • Gość
z piasta bedzie moze taniej ale lepiszy bedzie dystans dopasowany szerokoscia pod konkretne felgii.
ps. A kiedy zapodasz fotki tej tylnej zawiechy?

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2009, 20:48:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Fistasz, w niedziele po poludniu. OBiecuje ze sie pojawia  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2009, 13:46:46 pm »

Fistasz

  • Gość
to trzymam za słowo. Nie tylko ja na nie czekam :)

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 04, 2009, 21:33:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=761771155
Tu masz przykład. Co prawda 4x98 na 4x100 ale jako podglądnięcie to OK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dystanse zmieniajace rozstaw srub
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 05, 2009, 10:59:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A może tak w drugą stronę zrobić. Nie da się przerobić forda na 4x98  lub 4x100?? wtedy odpada problem z kombinowaniem z przodem a i na 4x100 felgę z duzym ET nie problemznaleźć... To i poszerek nie będzie trzeba.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.