Autor Wątek: MOst tylny w Trucku plusie.  (Przeczytany 4576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MOst tylny w Trucku plusie.
« dnia: Sierpień 10, 2004, 15:18:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mam pytanko a nawet klika.
Po pierwsze to szerokość tego mostu: czy jest jednakowa jak w seryjnym plusie.
po drugie czy bembny są jednakowe czy większe od wersji osobowej.

Korci mnie poszukać jakiegoś mostu z trucka i przespawać mocowania. do tego może jeszcze zaciski przednie z trucka i śmigamy na maxa.
Tak orjentacyjnie ile może mnie kosztować taka imprezka i czy warto się w to bawić.
jeśli uda mi sie zapodać przednie heble od trucka to będę miał do opchnięcia 4 stalówki z zimówkami oponami bo letnie alusy mam 14" :mrgreen:.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2004, 15:58:11 pm »

Janek#1612

  • Gość
Nie rozumiem celu wkładania do osobowego Poloneza takich hamulców. Przecież lukasy są naprawde niezłe. Przy mocnym depnięciu można zablokować koła nawet przy prędkościach ponad 100km/h.


aha a bębny w trucku są większe z tyłu - zresztą tarcze też ale to pewnie wiesz

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2004, 16:30:08 pm »

Maciek#938

  • Gość
Pytanie tylko czy takie hamulce - tarcze 260mm i większe bębny z tyłu nie będą już zbyt mocne jak do auta bez ABS ? Może być taki problem, że heble będą się zbyt szybko blokowały co na mokrej, lub "zimowej" nawierzchni może już stanowić pewien problem. Większe bębny z tyłu nie powinny zaszkodzić, ale przed zastosowaniem większych tarcz z przodu radziłbym się 2 razy zastanowić.

Co do mostu to Truck ma chyba inne mocowanie amorków (i same amorki są inne, za to chyba są bardziej twardsze od serii) no i jest tam więcej piór, więc przekładka nie będzie taka prosta. Ponadto przełożenie mostu jest bardzo krótkie, ale w przypadku Rovera to nawet lepiej.

Pozdrawiam

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2004, 16:51:48 pm »

Wafel

  • Gość
mocowanie na moscie amorków powinno być identyczne (w końcu w plusie zmienili górne, a dolne zostawili identyczne) a co do piór - Maćku Ty chyba też masz przecież więcej niż serja, więc nie ma to chyba znaczenia. (z ciekawych rzeczy w polonezie 2000 były seryjnie z tyłu 3 pióra :) )

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2004, 17:30:50 pm »

Piotrek_

  • Gość
A mi się marzą dyski 260mm na wszystkich 4 łapach! :twisted:  :twisted:

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2004, 19:55:25 pm »

Bodzioo

  • Gość
czyli coś jak tipo 16v??

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2004, 21:45:14 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Wafel#473"
mocowanie na moscie amorków powinno być identyczne (w końcu w plusie zmienili górne, a dolne zostawili identyczne) a co do piór - Maćku Ty chyba też masz przecież więcej niż serja, więc nie ma to chyba znaczenia. (z ciekawych rzeczy w polonezie 2000 były seryjnie z tyłu 3 pióra :) )

Spoko 3 pióra uważam za optymalne rozwiązanie w Poldku, lecz chyba w Truckach ilość piór jest większa niż 3 (nie pamiętam ile), a to już trochę zbyt duże obciążenie dla tylnych podłużnic, no i sam komfort jazdy już na serio będzie przypominał taczkę.

W moim Polonezie 2000 seryjnie były 2 pióra , więc może to wcześniejsze wersje tak miały... Naturalnie ja już to zmieniłem 8)

Pozdrawiam

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2004, 21:48:37 pm »

Woj-o#772

  • Gość
bębny w trusku były (przed plusem nie wiem jak teraz) zupełnie inne niż te w lukasie - truck miał bębny chyba od samego poczatku.  O ile wiem mosty w truckach są zawsze którsze (przełożeniami) niż te w caro więc nadaje się to na miasto (chyba że ktoś ma silnik lubiący stałe obroty w okolicach 5-6 krpm ;) To a propo mostu.
Co do hamulców to nie o blokowanie tu chodzi bo i na 223 się to dawało zrobić tylko o siłę hamującą jaką da się z teog wycisnąc NIE blokując kół (Piter wie o czym mówię bo jechał moim przed tym jak zrobił swoje heble, ale jak je zrobił ) to hamują bez zarzutu naprawdę.
Z tyłu mocnoejsze heble niż sa tarcze lub bębny nie ma sensu bo i tak tył to jest mniej niż 20 % hamowania więc nie ma o co kopii kruszyć (no chyba że ktoś lubi auto bokiem ustawiać podczas hamowania i to nie hamulcem ręcznym ;> ) - tak samo 4xtarcze 260 ;) - nie chyba ze dla estetyki :D.
Z przodu 260 to niezłe rozwiązanie mocno porównywalne ze skutecznością lukasa. Lukas nadrabia większym serwem więc sila potrzebna do takiego samego hamowania jest podobna jak przy 260 i starym serwie (przy większym fi tarczy do tej samej sły hamującej koło potrzebny jest mniejszy nacisk na tarcze)  nie ma problemu w zimie. 260 + serwo lukasa mogłoby być kłopotliwe choć zachodnie furki dla kobiet moja coś w tym rodzaju (wielgachne serwo) żeby można było małym palcem lewej nogi hamować (i niekoniecznie jest ABS)

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2004, 23:36:35 pm »

Wafel

  • Gość
mam książke z polonmeza 2000 i ma napisane że ma setryjnie 3 pió¶a i truck tez ma 3 puióra - rtylko gróbsze

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2004, 09:09:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Truck ma chyba inne mocowanie amorków (i same amorki są inne, za to chyba są bardziej twardsze od serii) no i jest tam więcej piór, więc przekładka nie będzie taka prosta

WyraŹnie napisałem że chciałbym przespawać mocowania resorów ze zwykłego mostu.


Cytuj (zaznaczone)
O ile wiem mosty w truckach są zawsze którsze (przełożeniami) niż te w caro więc nadaje się to na miasto (chyba że ktoś ma silnik lubiący stałe obroty w okolicach 5-6 krpm  

POza miastem sporadycznie jeżdzę więcej jak 120km/h a tyle to będzie koło 4-4,5kkRPM. Dla roverka to chyba w sam raz jeśli chodzi o obroty.

A co do hebli to jeszcze nie wiem ale może przy okazji by się zmieniło.

ogólnie chodzi mi o zmianę dynamiki auta (chociaż i tak nie jest najgorsza) no i może wzmocnienie nieco układu przeniesienia napędu. W końcu most truckowy powinien być mocniejszy i bardziej odporny na obciążenia "statyczne", przecież ciąga czasami nawet dwa razy większą masę. Nie wiem tylko jak z obciążeniami dynamicznymi przy gwałtownym przyspieszaniu czy zwalnianiu. NO i co powiedzą półośki ale te powinny znieść więcej niż seryjne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2004, 11:14:51 am »

Janek#1612

  • Gość
Zmienianie dynamiki przez zmianę przłożenia jest wg mnie zbyt radykalne (jeśli chodzi o metodę).
Jeśli chodzi o 4 - 4,5 k RPM przy 120 km/h to jest to zdecydowanie za duzo (na V)  (można ogłuchnąc+ szybsze zużycie silnika). Dynamika rovera jest naprawde niezła i nie trzeba  jej podpierać zmaną przełożenia - a jeśli już to raczej tuningiem silnika.

Będziesz kiedyś chciał/musiał przejechać się po jakiejś autostradzie (no może nie w Polsze) i wówczas zatęsknisz za dawnym mostem.

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 11, 2004, 15:31:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Coby nie zmieniać tematu to zadam jeszcze jedno pytanie.:
jakie są alternatywy dla tylnego mostu w polonezie. Chodzi mi głównie o przełożenia i ew. szerokość i sposób mocowania. Załóżmy że wszystko się da zrobić tu pospawać tam przyciąć. CHodzi tylko o listę ew. dawców z możliwie jak największą ilością danych.

Wiem że most od 132 podejdzie ale o ile pamiętam tam przełożenie jest coś koło 3.7:1 (tak jak w dieslu).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 11, 2004, 15:59:36 pm »

Janek#1612

  • Gość
i jest ponoć troche węższy od szerokiego caro

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 11, 2004, 18:17:36 pm »

Woj-o#772

  • Gość
most ze 132 2.0 (taki miał przełożenie 3.7) jest węzszy o około 2.5 cm na stronę !!!
Co do mostów to podejdze każdy jaki sobie wymyślicie - byle by nie od stara bo sie nie zmieści :P, no i taki żeby koło nie były 10 cm poza samochodem :). Mocowania i tak trzeba robić i tak.

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2004, 19:55:30 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"
most ze 132 2.0 (taki miał przełożenie 3.7) jest węzszy o około 2.5 cm na stronę !!!
Co do mostów to podejdze każdy jaki sobie wymyślicie - byle by nie od stara bo sie nie zmieści :P, no i taki żeby koło nie były 10 cm poza samochodem :). Mocowania i tak trzeba robić i tak.

Lecz cała zabawa się chyba tylko na mocowaniach nie kończy ?

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 12, 2004, 00:06:23 am »

przemx

  • Gość
a swoja droga - jaki jest najprostszy/najskuteczniejszy/najtanszy sposob na poszerzenie rozstwau kolek w waskim caro?
tzn. czy duzo zabawy przy przekladce na most z szerokiego karolka?
i czy jest sens zmieniac przenie zawiecho?

pzdrf

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 12, 2004, 00:46:13 am »

Czaku

  • Gość
Cytat: "przemx"
a swoja droga - jaki jest najprostszy/najskuteczniejszy/najtanszy sposob na poszerzenie rozstwau kolek w waskim caro?
tzn. czy duzo zabawy przy przekladce na most z szerokiego karolka?
i czy jest sens zmieniac przenie zawiecho?

pzdrf

Wiec tak z tylem nie ma problemow a z przodem troche gorzej musisz zmienic drazki kierownicze, belke pod silnikiem,stabilizator przod , oraz musisz przespawac mocowania gornych wachaczy
Ja u siebie zalozyelm felgi 6 calowe( mam waska zawieche ) i nawet poszerzylo go troche  albo mozesz zastosowac  dystanse

MOst tylny w Trucku plusie.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 12, 2004, 11:09:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
do szerokich feli albo dystansow to nie jestem przekonany


Co ty opowiadasz. Ja mam dotaczane dystanse 2cm na stronę na tyle i jeżdże tak drugi rok. Koła przykręcone na przedłużane śruby do alusów. Do tego aluski 6" i oponki 175/65R14 i jakoś drugi rok ich nie zajeŹdziłem (no może poza dwiema ale to przez zawiechę z przodu - w końcu muszę to zrobić).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.