Autor Wątek: Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg  (Przeczytany 1520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg
« dnia: Październik 18, 2009, 20:56:40 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
W moim polonezie przejściówce działa mi tylko jeden - szybszy - bieg nawiewu. Podejrzewam ze może nie być podłączony odpowiedni kabel. Sprawdziłem już przy przełączniku i tam jest wszystko dobrze. W którym miejscu - przy nagrzewnicy - wchodzą przewody do wentylatora?

Jak działa ten wentylator? Czy dla wolniejszego biegu prąd idzie przez jakiś ogranicznik?
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2009, 21:15:43 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Silnik wnetylatora ma 3 przewody: masa, 1bieg, 2 bieg. Najprościej jest wyciągnąć przełącznik i zewrzeć 2 z trzech przewodów. Jeżeli wentylator po takim zabiegu nie będzie działał na 2 biegu to w takim razie jest uszkodzenie w samym silniku lub na przewodzie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2009, 02:28:48 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
hm z tego co pamiętam to przed MR 93 silnik jest tak jak pisze kolega 3 przewodowy .
czarny masa czerwony 2 bieg i brązowy zdaje się 1 bieg . brązowy i czerwony idą do wyłącznika . zasilanie wyłącznika idzie zazwyczaj przewodem niebieskim . Jeśli na klawiszu jest wyczuwalny luz to może być jego wina i często po latach się wypalają styki i zapadają głębiej w plastiku . Rozwiązaniem może być zastosowanie układu APE albo hybryd z płynną regulacją obrotów . jedyna modyfikacja to pominięcie brązowego wpięcie niebieskiego i czerwonego i dorobienie dodatkowego przewodu masowego do przełącznika . dodatkowo zyskujesz podświetlany klawisz w 2 wersjach albo bursztynek albo zieloniutki :)
W razie uszkodzenia silnika co raczej dzieje się z 1 biegiem , łatwo go zdemontować bo wystarczy wyjąć konsolę srodkową i odpiąć 6 zapinek i wyjąc dolną puszkę nagrzewnicy w której siedzi silnik . przewody do puszki wchodzą na lewym boku o ile dobrze pamiętam .

Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2009, 02:54:04 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
miałem to samo, musiałem 2-3 razy przełączyć żeby wystartował. pomogła wymiana przełącznika. w silniku jest dodatkowa cewka która daje szybszy bieg. praktycznie jest to niezniszczalne. jeśli będziesz rozbierał silnik to przyjrzyj mu się dokładnie. jak można mu pomóc opisałem w temacie "nagrzewnica słabo grzeje".
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Wentylator nagrzewnicy - dziala tylko 1 bieg
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2009, 17:46:28 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Rozwiązałem problem: przyczyna była najprostsza z możliwych: czerwony kabel nie podłączony do nagrzewnicy.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji