Autor Wątek: remont skrzynii biegow  (Przeczytany 5773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

remont skrzynii biegow
« dnia: Październik 20, 2009, 17:02:35 pm »

marcij

  • Gość
Jako ze musze wymienic sprzeglo, to przyszlo mi do glowy , czy by nie grzebnac w skrzynii biegow. Zrobilo sie zimno , i 1 i 2 wchodza ciezko, 1 podczas jazdy zazwyczaj dopiero za 3,4 razem , z podwojnym wysprzegleniem. Zawsze redukuje z miedzygazem , jednak nie pomaga. Charakterystyka tego przecudnej urody silnika niestety zmusza do czestego korzystania z pierwszego biegu. Co ciekawe , jak bylo cieplo , biegi wchodzily tak jak powinny. Zrobilo sie chlodniej i skonczyly. Olej w skrzynii wymieniany rok czasu i niecale 10tys km temu, na transelfa, nie pamietam dokladnie jakie parametry , ale taki jak mial byc. Skrzynia ma przejechane 70 tys km od nowosci. Mysle ze do wymiany sa synchronizatory. Jako ze nie sa to czesci drogie , to pokusilbym sie o ich wymiane. Dodam jeszcze , ze zjezdzajac z gorki z zapietym 1 lub drugim biegiem i wcisnietym sprzeglem slychac wyrazne huczenie ze skrzynii.
I tutaj mam pytanie , na ile skomplikowana jest to operacja. Czy warto sie za to zabierac i jakie sa statystycznie szanse na to , ze uda sie poskladac spowrotem i nie bedzie gorzej niz bylo przed naprawa ? Z tego co patrzylem do morawskigo , to jest tam opisane rozkladanie i skladanie skrzynii. Co jeszcze przy okazji warataloby wymienic ?

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2009, 17:38:04 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
zmien olej nie na taki jaki ma byc tylko na jakis syntetyczny do skrzyn i zobaczysz ze biegi nawet przy sporym mrozie beda delikatnie wchodzily
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2009, 18:28:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak już zdejmiesz skrzynię to :
- dokładnie ją umyj, wewnątrz i z zewnątrz.
- zalej olejem syntetycznym (drogim) a nie jakąś gęstą tandetą z tesco.
- wyczyść papierem ściernym dokładnie wałek sprzęgłowy.
- wymień i dobrze wyreguluj sprzęgło.( jeśli jest zużyty docisk lub tarcza)
- wymień łożysko oporowe (dociskowe) na wałku i OBFICIE nałóż smaru na wałek i łożysko.

Przy starym lub kiepskim oleju normalnym jest że auto NAWET NA LUZIE potrafi po puszczeniu sprzęgła podjechac do przodu na mrozie.
Nawet przy wysokich temperaturach powietrza, po odpaleniu auta na luzie i podniesieniu tyłu, olej w skrzyni stawia taki opór że obracają się tylne koła :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2009, 20:17:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Warto też zobaczyć i ewentualnie wymienić uszczelniacz/simering wałka sprzęgłowego  :idea:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 20, 2009, 20:53:07 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Jak pisze ze skrzynia ma dopiero 70tys to wystarczy jak zmieni olej na byle jaki byle syntetyk i bedzie duza poprawa. Nie ma sensu zrzucac dobrej skrzyni.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 20, 2009, 22:16:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Napisałem dlatego żę jak już zdejmie skrzynie to warto przy okazji tej roboty zrobić parę innych rzeczy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2009, 23:11:45 pm »

marcij

  • Gość
Napisalem , ze olej  wymienialem rok i mniej niz 10 tys km temu. Wlany jest Elf tranself, nie pamietam dokladnie co tam dalej , ale napewno o lepkosci takiej jaka miala byc, ponoc najlepszy jaki mieli w sklepie. Tez mi sie wydaje , ze skoro jest to silnie zalezne od temperatury , to cos z olejem jest nie tak.

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2009, 23:28:25 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
W moim caro przy zimnym oleju 1 i 2 od nowości ciężko wchodzą....
Od oleju bym zaczął i nie rozbebeszał skrzyni jeśli nie "zgrzyta".
Sprawdz na rozgrzanym przy jakiej predkości da się jeszcze zapiąć te biegi (tylko nie piszczaj sprzęgła)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2009, 23:45:08 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "Daro"
Od oleju bym zaczął i nie rozbebeszał skrzyni jeśli nie "zgrzyta"

dokładnie - ja jestem w trakcie remontu skrzyni, robę to bo mam ją na wierzchu, a nowe (nie zużyte) części na zapasie. Czasami ciężej mi dwójka wchodziła, a po demontarzu okazuje się że wszystkie synchronizatory są zużyte w takim samym stopniu - bardzo mało, troche przesuwka od strony dwójki dziabnięta. Do wymiany synchronizatorów musisz wszystkie bebechy z niej wyciągnąć, potem obowiązkowo nowe simmeringi. jeżeli skrzynia już zgrzyta to jak nie wymienisz synchro to nie długo przesuwka pójdzie się kochać, ale też zgrzytanie może występować przy niedokładnym wysprzęgleniu.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2009, 05:42:42 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "marcij"
nie pamietam dokladnie co tam dalej , ale napewno o lepkosci takiej jaka miala byc,
no ale jak wlales 85w90 to jakiej by nie byl firmy to przy niskich temp. bedzie tak jak teraz masz
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 29, 2009, 20:49:02 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Piszecie o "jakimś" oleju syntetycznym przekładniowym i najlepiej żeby był drogi...
Czy cena jest wyznacznikiem jakości ?
Ujawniłem właśnie w sklepie Hipol półsyntetyczny po 28 zł i Hipol syntetyczny ale do automatów za jakieś 62 zł.
Czy
Jak już podejmować takie drastyczne kroki to tylko syntetyk ? Półsyntetyk nie starczy ?
Ten do automatów to zły do manualnych ? Się skrzyni może nie spodobać ?

Nie zwlekajcie z poradami bo coraz chłodniej...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 29, 2009, 21:03:48 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Z wlasnego doswiadczenia, kupilem najtanszy syntetyczny bodajrze 75w kosztowal 25pln za litr, roznica kolosalna miedzy tym olejem a wczesniejszym hipolem "takim jak fabryka przykazala" - w wyniku czego dla skrzyni niebylo roznicy czy temperatuna na zewnatrz byla ujemna, biegi zawsze gladko wchodzily
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 30, 2009, 23:38:06 pm »

Tomek_

  • Gość
u mnie olej nadal czeka na wymiane, przygotowany mam hipol, kupiłem jak robiłem koło mostu
ale może zainwestuje w coś lepszego ;)
co polecicie ?
no cóż, jeśli nie hipol to co ?  :D
olej do skrzyni biegów konkretnie czy przekładniowy ?

olej zmieniać na zimno czy rozgrzać silnik ?  :roll:

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2009, 00:24:36 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
oczywiscie, ze na cieplej skrzyni :)

hipol za dobry nie jest
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2009, 11:47:55 am »

marcij

  • Gość
Ja zalalem transelfem 80w90, czyli takim jak jest napisane w instrukcji obslugii i efekty mam takie jak na poczatku tematu. Inna sprawa , ze po wymianie most zaczyna wyc 20km/h wyzej.

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2009, 12:09:57 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
juz pisalem - zmien olej skrzynia odzyje
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2009, 00:10:04 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam, takie pytanie:
Czy od jakosci oleju zależy tylko to jak biegi lekko wskakują przy niskich temperaturach? Czy cos jeszcze?

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2009, 10:47:58 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja w swojego Poldorovera, gdy zaczęła mnie wkurzać w zimie konieczność pudzianowania na lewarku skrzyni, żeby wrzucić bieg a potem go wyłączyć, wlałem olej, ściągnięty z silnika (Lotos syntetyk 5W40 po 39 kkm przebiegu). Efekt natychmiastowy - biegi wchodzą jednym palcem, w zimie nie ma problemu z włączeniem i wyłączeniem biegu, a skrzynka nie wyje, czyli widać jeszcze pary kół zębatych nie są za mocno zużyte. No i nie mogą być, samochód ma pewny przebieg 164 kkm.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2009, 14:52:01 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Kusmier"
Czy od jakosci oleju zależy tylko to jak biegi lekko wskakują przy niskich temperaturach? Czy cos jeszcze?
zalezy od jego lepkosci
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

remont skrzynii biegow
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2009, 20:02:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Ja mam zwykły Hipol, przy temp -17 wsteczny wchodzi z lekkim oporem, ale nie znow takim ze sie nie da wbić, a po drugie zaraz po jezdzie olej sie wymiesza, troche rozgrzeje i juz gra.