Autor Wątek: Nierówna praca silnika - 1.8 DOHC Fiat.  (Przeczytany 3070 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca silnika - 1.8 DOHC Fiat.
« dnia: Październik 22, 2009, 15:57:21 pm »

danio-1979

  • Gość
witam.
mam nastepujacy problem. mianowicie silnik mi nierowno pracuje objaw jest taki jakby dobrze nie palil na jeden cylinder. wymienilem kable, swiece, modol z cewkami, czujnik polozenia walu oraz przewod laczacy modol z czujnikiem polozenia walu. po wujeciu fajki z zierwszego cylindra niema prawie zadnej reakcji na pozostalych trzech jest reakcja.
gdzie szukac przyczyny i co to moze byc?
z gory dziekuje za wszelka pomoc.
zapomnialem dodac ze spalanie kreci sie w okolo 18l100km
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2013, 12:15:20 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2009, 17:23:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Objaw taki jakbyś miał wypalone gniazdo i brak kompresji na jednym cylindrze przez to.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2009, 18:15:33 pm »

danio-1979

  • Gość
silnik robilem i glowice tez

[ Dodano: 22 Paź 2009 18:17 ]
moze przyczyna lezy po stronie ustawienia zaworow , bo zawory mi ustawial szlifierz jak robil glowice. chyba ze cos zpieprzyl jak robil owa glowice

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2009, 19:26:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A moze zawór podparty ?
Sprawdź na zimnym silniku luz zaworowy.
Na ssących ma być 0.15mm na wydechowych 0.2mm
Chociaż ja ustawiałem zawsze na wszystkich 0.15.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2009, 22:52:22 pm »

danio-1979

  • Gość
mam dohc 1.8 z fiata 132

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2009, 23:20:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A to tym bardziej zaworek może być podparty ALBO wręcz przeciwnie, luz za duży , i zawór nie otwiera się tak jak ma się otwierać.

U kolegi w dwulitrówce tak własnie było, silnik chodzil nie równo, był słaby jak magazynier z biedronki. Po regulacji luzu wstąpił w niego demon.

dokładnie polecam sprawdzić luz na zaworach, bo o ile mnie pamięć nie myli to tam jest normą między 0.37 a 0.45 ?

Bedzie za mały, bedzie kompresja uciekac... bedzie za duży... sam wiesz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2009, 07:17:25 am »

danio-1979

  • Gość
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2009, 09:50:48 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dobrze masz podane. Takie mają być, mnie pamięć zawiodła.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2009, 10:06:50 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "danio-1979"
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?


Dohce na takich ustawieniach luzów klepią jak złe.
Spokojnie można ustawić SS-0,40 i WD-0,50, na takich ustawieniach ja jeździłem.
Mrozek u siebie stosował 0,35 SS, z tego co kiedyś czytałem i był to jeszcze bezpieczny luz.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2009, 00:02:14 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "danio-1979"
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
Ssacy OK polecam zmniejszyc wydech do 0,5- 0,55- w zależności od samochodu i silnika rożnie podają  :) w moim 1800  miałem 0,4 ssący i 0,5 wydech

Najpierw sprawdź kompresje czy równo na wszystkich ,jak tak to podejrzewam kopułkę albo przewody -nie patrz na to ze są nowe  :P i zamień na próbę same przewody np 1 z 2 jeżeli objaw przeniesie sie na 2 to kabel trachniety- u kolegi nowe kable pochodziły 3 tyg(!) i na śmietnik- fajki spuchły od oleju zelegajacego w gniazdach  i iskra leciala po porcelanie do głowicy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2009, 20:52:13 pm »

danio-1979

  • Gość
elwod ja mam poldka na abimexie. sam pobieralem od ciebie informacje co i jak nalezy zrobic. a co do kompresji to rzeczywiscie musze sprawdzic bo albo ja cos zpieprzylem jak zakladalem nowe pierscienie albo szlifierz na warsztacie

[ Dodano: 26 Paź 2009 20:55 ]
eksperyment z kablami i swiecami robilem jako pierwszy. nawet wymienilem modul cpw i ten kabelek. no i nadal nic

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 01, 2009, 13:03:19 pm »

Tomek_

  • Gość
zielone kabelki lubią być padnięte od nowości  :roll:  mi się akurat nie zdarzyło ale słyszałem że " dopiero trzeci nowy kabelek był dobry"

takie głupie pytanie
a świece sprawdziłeś ?  :mrgreen:
jeśli są nowe to zamień je z innym cylindrem
zamiast tak kombinować z modułami i balekami sprawdz czy jest iskra na świecy - odpinasz kabel WN od niej, kabel wpinasz w inną świece, ktoś kręci a Ty przykładasz ją do silnika i patrzysz czy jest iskra, najlepiej odciąć wcześniej uklad paliwowy aby nie zaskoczył ;) ale to nie powinno nic się stać, najlepiej sprawdzać na świecy która jest wkręcona (wykręcasz czy coś ;) )
jesli coś źle mówie to krzyczcie ;)

nierowna praca silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2009, 20:56:56 pm »

danio-1979

  • Gość
proby z kablami i swiecami robilemm. . to juz bylo pisane we wczesniejszych postach.
ale dzieki