Autor Wątek: belka rover -> MR93  (Przeczytany 2112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

belka rover -> MR93
« dnia: Październik 24, 2009, 21:20:16 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
Witam  Dzisiaj sobie tak dumam nad beleczką pod silnik . Przed MR93 belka ma inny kąt zejścia od mocowań do środka . jest bardziej stroma . rovrowa bardziej płaska, mniej odsadzona w dół od mocowań  . Czy ktoś przerabiał belę z mr na rovera ?
Jakąś opcją jest przełożenie rdzenia belki z rovera do belki od mr , tylko to dość pracochłonne zajęcie . A co do kołków ustalających to faktycznie stare FSO ma kołki wyższe i mają nieco mniejszy rozstaw niż rover . są bardziej w osi z otworami na śruby .

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2009, 22:06:33 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
"ale to juz bylo..."
328i

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2009, 02:29:46 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
było nie było . Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie mów .
 Jestem na tym forum dłużej niż ty i czytam wszystkie posty i szczegółów nie było . czy i jak przespawać mocowania , a może lepiej przespawać i obniżyć łapy do podłużnic . W jakiej wersji lepiej zrobić . Jak jesteś taki mądry to napisz jak .

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2009, 09:07:54 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Łapy możesz przespawać do belki swojej, ale właśnie tak jak mówisz belka ma inny profil, silnik będzie stał wyżej niż normalnie, żeby zamknąć maskę będziesz musiał obrócić przepustnice na 90*. A co do reszty szczegółów to Bocian_s#313, się powinien wypowiedzieć, bo tak właśnie ma.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2009, 09:48:47 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
a nikt nie próbował przełożyć klocków na profil z rovera . z tego co zrobiłem pomiary jest to wykonalne jedynie trzeba wyciąć i wstawić dłuższe kawałki blach w miejscach mocowania wahaczy do karoserii . A co do przepustnicy to trzeba brać poprawkę że idzie to do DF więc tam jest nieco wyżej przy końcu maski moim zdaniem , choć to może być tylko złudzenie .

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2009, 09:56:52 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "diodalodz"
do DF więc tam jest nieco wyżej przy końcu maski


Jest wyżej. o 5cm spokojnie. Jesli jest tylko taka kwestia, że będzie ciut wyżej, to akurat z przepustnicą nie będzie problemu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2009, 10:05:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Maxiu#1935"
A co do reszty szczegółów to Bocian_s#313, się powinien wypowiedzieć, bo tak właśnie ma.
Mam taką belkę ale ja jej nie robiłem. To zasługa poprzedniego właściciela. Wygląda jak fabryczna ale faktycznie silnik stoi wyżej. Prawdopodobnie z belki OHV zostały ścięte całe łapy pod silnik i w ich miejsce wspawane łapy odcięte od belki roverowskiej. Jest trochę ciasno między serwem lucasa a przewodem chłodzenia ale jakoś się udało to wcisnąć.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2009, 19:27:42 pm »

lisu

  • Gość
kolegoBocian_s#313,  a mógł byś dołączyć jakieś fotki tej belki jak to jest wykonane? bo ja tak samo jak kolegadiodalodz,  wsadzam rovera do DF-a i chętnie bym podpatrzył jak to zrobić

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2009, 22:50:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
ta koncepcja przespawania łap jest beznadziejna bez urazu . Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni . Mam inną koncepcję wąskiego zawiasu na roverku ale jak wykonam to się podzielę . Moja wersja wymaga masakrycznie dużo pracy bo belkę trzeba rozwiercić na każdym zgrzewie , ale to projekt wysoko budżetowy .

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 27, 2009, 08:05:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "diodalodz"
ta koncepcja przespawania łap jest beznadziejna bez urazu . Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni . Mam inną koncepcję wąskiego zawiasu na roverku ale jak wykonam to się podzielę . Moja wersja wymaga masakrycznie dużo pracy bo belkę trzeba rozwiercić na każdym zgrzewie , ale to projekt wysoko budżetowy .

Nie wiem ale silnik się mieści. Skrzynia FSOwska pracowała z wałem bez najmniejszego problemu. Teraz wsadziłem skrznię fordowską i nadal jest dobrze. Jeżdżę już tak drugi rok a sam silnik siedzi już na tej belce dobre 5-6 lat.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2009, 13:16:16 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
nie zużywa ci się ten uszczelniacz co jest na środku flanszy wychodzącej ze skrzyni ?

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 27, 2009, 14:10:34 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Przecież skrzynia jest na gumowej poduszce, która umożliwia jej wachlowanie góra-dół.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 27, 2009, 15:23:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "diodalodz"
nie zużywa ci się ten uszczelniacz co jest na środku flanszy wychodzącej ze skrzyni ?

Nie stwierdziłem. Zawsze możesz opuścić/podnieść nieco wał na podporze środkowej aby skrzynia była w osi z wałem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 27, 2009, 17:04:14 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "diodalodz"
Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni
Przeciez od tego sa krzyzaki, podpora walu i przegub elestyczny przy skrzyni.

belka rover -> MR93
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 27, 2009, 20:44:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
ale na końcu skrzyni masz stalowy pierścień który centruje wal , czesto sie zdarza ze gdy rozosiujesz skrzynie z wałem zaczyna tam pojawiać się luz i wał stuka .